Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

GT HD is voorlopig enige game met 1080p


Door Roderick op 07-09-2006 om 11:36
Bron: Kikizo

Sony heeft met de PS3 de standaards hooggezet. Dit brengt enkele problemen mee en deze problemen lijken vooral voor Sony zelf. De berichten zijn de laatste tijd weinig positief en met het verschuiven van de EU launch lijkt het niet de goede kant op te gaan.

Gelukkig heeft Sony altijd twee stokpaardjes, die ondanks de bewezen kwaliteiten toch veel kritiek krijgen: Bluray en 1080p HDMI. Nu is de Bluray de oorzaak van het uitstel van de PS3. 1080p blijft een mooi streven.

Een streven dat ontwikkelaars helaas weinig halen. Jonathan Fargher van Sony Computer Entertainment meldt dat voorlopig alleen Gran Turismo HD op 1080p loopt en alle andere games in ontwikkeling voor de PS3 op 720p. Resistance: Fall of Man wordt ontwikkeld voor 1080p, maar zover is deze game nog niet. Alle andere games hebben alleen een 720p resolutie bevestigd.


11:46  Far Cry Wii wordt Far Cry Vengeance
11:31  Itagaki over DOA Xtreme, Ninja Gaiden 2 en meer
 Reacties (25)
 Pagina: 1
Gast (213.197.227.xxx) op 07-09-2006 om 11:42
1080i is ook niet mis. Ik hoop dat de spellen met 720p ook 1080i ondersteunen

Gast (13.16.137.xxx) op 07-09-2006 om 11:46
Zoals ik al eerder op dit forum zei,sony en MS hebben bijde al lang gezegd in persconferentie dat 720p de standaard wordt :P

jelle op 07-09-2006 om 11:52 [Niv: 19 / Exp: 969]
wat betenlend 1080 p ??? ik weet dat het de resolutie is maar wat houd het in ?? ik dacht juist dat het de graficks waren die het spel mooi maakten ?

Roderick op 07-09-2006 om 11:59 [Niv: 417 / Exp: 20866]
1080p is een resolutie: 1920*1080. De p staat voor progressive scan, waarbij er meer lijnen over t beeld getekend worden. Het beeld wordt er een stuk scherper van: details beter zichtbaar.

Wickey de Viking op 07-09-2006 om 12:06 [Niv: 33 / Exp: 1662]
1080p, staat dat niet voor 1080 pixels?
Weet alleen niet of dat 1080 pixels per vierkante inch/cm is of per iets anders.

EDIT:
Roderick geeft ons reeds het juiste antwoord.

Gewijzigd door Wickey de Viking op 07-09-2006 om 12:07

Gast (82.171.182.xxx) op 07-09-2006 om 13:41
1080 staat voor beeldlijnen. Een gewone tv die de meeste mensen hebben heeft 480 horizontale beeldlijnen. Dus van boven naar beneden 480 beeldlijnen op elkaar. Bij HD 1080 zijn dat er dus 1080 waardoor je dus automatisch een scherper beeld krijgt.

Als je namelijk een gewone tv van 37 centimeter pakt en een gewone tv van 82 centimeter(beide hebben 480 beeldlijnen), dan zou in theorie de tv van 82 centimeter minder scherp moeten zijn omdat hetzelfde aantal beeldlijnen verspreid wordt over een groter scherm. Met HD en dan met name 1080i/p is het beeld dus veel scherper. Je snapt dus dat een tv van 37 centimeter met HD 1080P geen zin heeft omdat de tv daar te klein voor is en het verschil dus te klein is.

De P achter 1080 staat voor progressive. Dit is de manier hoe deze pixels gefilterd worden en op het scherm getoverd worden. Ik weet hier niet alle ins en outs van...wel weet ik dat de 1080 beeldlijnen met progressive effectiever gebruikt worden waardoor het verschil tussen 1080i en 1080P feitelijk gezien erg groot zou moeten zijn.

P-Bwoy op 07-09-2006 om 15:29 [Niv: 26 / Exp: 1299]
Het verschil tussen 720 en 1080 is toch nauwelijks zichtbaar voor het mensenlijk oog? Ik heb die hele resolutie discussie nooit interessant gevonden. De 720 games die ik heb gezien zagen er prachtig uit en ik heb Sony's 1080p verhalen altijd met een korreltje zout genomen. 720 of 1080, en goeie game is een goeie game en het ziet er in beide gevallen prima uit. Meer kan ik er voor mezelf niet van maken...

ApoC op 07-09-2006 om 18:27 [Niv: 101 / Exp: 5061]
ik heb het hele hd gedoe zoiezo niet zinvol gevonden het gaat toch vooral om wat er in de game zit....

sandstorm op 07-09-2006 om 19:44 [Niv: 57 / Exp: 2851]
i staat voor interlaced, en p voor progressive, met progressive worden horizontale en verticale tegelijk gedaan, en i om en om, daaar wordt et beeld rustiger van,
volgens sommige sites, is 720p beter dan 1080i... maar zelf heb ik niet zon ding dus kweet niet of et waar is

Wickey de Viking op 07-09-2006 om 19:46 [Niv: 33 / Exp: 1662]
Dank u gast 182.x voor deze duidelijke uitleg. Nu weet ik het voor eens en altijd.

Gast (82.217.174.xxx) op 07-09-2006 om 21:00
WAT EEN BULLSHIT ER ZIJN MISSCHIEN 100 MENSEN IN HEEL NEDERLAND DIE ZO`N TV KUNNEN AANSCHAFFEN, EN IK VIND MIJN SONY BRAVIA (32v2000) AL FCKN DUUR!!

(dankjewel pap en mam!)

Cain op 07-09-2006 om 21:12 [Niv: 147 / Exp: 7344]
720p is idd beter dan 1080i, tenminste, bij mijn 82 cm tv wel. 1080i is gewoon veel te onrustig dus je verliest het effect van de mooie 1080 beelden. 720p is al super en ik denk dan ook dat 1080p geheel overbodig/overkill is. (vooral als je er 500 euro extra voor moet betalen)

Gewijzigd door Cain op 07-09-2006 om 21:13

Gast (82.171.182.xxx) op 07-09-2006 om 23:29
@ P-Bwoy: Het verschil tussen 720P en 1080P is wel degelijk zichtbaar voor het menselijk oog. Voor tv's van 82 centimeter is 720P eigenlijk genoeg. Voor dat formaat tv's is 1080P een klein beetje een overkill. Heb je bijvoorbeeld een tv van 160 centimeter in 720P, dan heb je ineens een dubbel zo groot scherm(als die van 82 centimeter), maar nog wel net zoveel beeldlijnen, het resultaat is dus een minder schep beeld. Wil je met zo'n groot scherm toch scherp beeld hebben, dan heb je natuurlijk meer beeldlijnen nodig, dan komt 1080P om te hoek kijken. Op dat moment is het verschil natuurlijk groter tussen 720P en 1080P. Voor echt grote tv's is 1080P eigenlijk noodzakelijk om het HD effect te behouden.

crono op 07-09-2006 om 23:47 [Niv: 63 / Exp: 3156]
Ik zie nu eigenlijk niet echt veel verschil tussen 720p en 1080i(component) ook niet alsik 720 via vga speel,misschien als ze ooit een hdmi kabel maken voor de 360.Ik speel iedergeval fantasties met xbox360 oo 1080i en als game;s minder zijn(dead rising/720p max) schakeld die toch auto terug.

Oh ja,dit is op samsung 82cm(3000:1)

Paules op 08-09-2006 om 10:40 [Niv: 11 / Exp: 564]
Ut zal allemaal wel,ik denk dat MS en Sony een Grafische strijd gaan voeren,en minder gefocust op de Gameplay,gelukkig hebben we daar onze vetrouwde Nintendo voor

Gewijzigd door Paules op 08-09-2006 om 10:40

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-09-2006 om 10:44 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Dat is flauwekul, gameplay is nog altijd de kern van elke console en een krachtigere CPU is nu eenmaal belangrijk voor AI ed. en een krachtige GPU voor betere immersie.

Cain op 08-09-2006 om 13:13 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@Joni

Wil jij beweren dat de gameplay met de nieuwe XBox en PS verandert alleen maar doordat er een geavanceerdere cpu en gpu inzit? Volgens mij moet je met een shooter nog steeds je stickje heen en weer bewegen om te lopen en dergelijken.
Er zit niks vernieuwends in. Tuurlijk wordt de A.I. beter maar niet in de manier waarop mensen denken, puur alleen al omdat een hele ingewikkelde A.I. veel te lang moet worden ontwikkeld.
Die Cpu kan het dan weliswaar berekenen maar de scripts moeten nog steeds geschreven worden door mensen.
Pas als de cpu zelf kan leren ben je van dat probleem af en speel je tegen mensachtige tegenstanders.

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-09-2006 om 13:17 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
De besturing verandert niet, maar de gameplay is veel dieper dan besturing alleen. Katamari Damacy was vernieuwend en daar duwde je ook tegen een stickje.

Cain op 08-09-2006 om 13:39 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Katamari Damacy gebruikt geen geavanceerdere cpu en gpu maar een innoverende developer. Personen die je minder ziet bij de 360 en PS3 maar gesteund worden door Nintendo.

link0007 op 08-09-2006 om 17:00 [Niv: 65 / Exp: 3259]
euhm ja, er zijn echt bedrijven die al meer dan 5jaar bezig zijn op AI engines, physics engines of wat dan ook...
bijvoorbeeld Havok voor de physics, dan kynapse (? weet nie zeker) voor de AI, en de unreal engine voor het begin. dan hoeft een developer alleen nog maar een leuk verhaaltje te bedenken, wat tekeningen maken (daar gebruiken ze ook templates en basis-tekeningen voor ) en dan alles samen proppen tot een spel. en daarom kunnen developers spellen maken in 2-3 jaar

en nee Cain, het is niet meer allemaal static-scripting voor AI, das een beetje TE simpel

Gast (82.157.212.xxx) op 09-09-2006 om 10:47
Jezus heeft iemand hier serieus als een tv met 1080 p volgens mij niet want die kosten ongeveer 10000 euro... DIe techniek ward pas over 5 jaar betaalbaar en dan hebben ms en sony allebij alweer een nieuwe console denk ik.. Wat een bullshit.

Cain op 09-09-2006 om 11:28 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@link0007
Ik bedoel gewoon dat die AI helemaal niet zo geavanceerd is als iedereen zegt, bij FEAR gedroegen de vijanden zich nog steeds voorspelbaar. Ze hebben alleen meer opties om uit te kiezen dan bijvoorbeeld je vijanden uit Goldeneye. Zo zal het altijd blijven ook met voorgebouwde engines totdat er een zelflerende cpu bestaat. Het enigste wat bij de 360 en PS3 vernieuwend is zijn de physics dat ben ik wel met je eens.

link0007 op 09-09-2006 om 12:03 [Niv: 65 / Exp: 3259]
welke engine heeft FEAR dan gebruikt voor AI? kdacht dat die gewoon zo'n zelfgebouwde troep hadden... B&W heeft een goede AI heb ik gehoord.
en ja cain, je kan een computer zelf dingen laten leren. wat denk je dat die mensen jaren lang hebben zitten doen? AI is nu al ver genoeg om zelf te kunnen denken en dingen kunnen opslaan.

Cain op 09-09-2006 om 13:02 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Dus jij bent ervan overtuigd dat je zometeen met bijvoorbeeld Gears of War tegen zelfdenkende vijanden speelt in plaats van vijanden met een heel groot keuzemenu?
FEAR gebruikte ten tijden van launch een "revolutionair" AI systeem waarbij je tegenstander een ongekend groot aantal keuzes had in gevechtssituaties. Dit alles is in een jaar tijd alweer overtroffen en zo zal het blijven gaan.

link0007 op 10-09-2006 om 10:30 [Niv: 65 / Exp: 3259]
nou, we zijn nu al dusdanig ver dat we een computer zelf dingen kunnen laten leren hoor... je hoeft niet meer alles te programmeren, zolang je hem zun doel geeft, en een puntensysteem ofso, zorgt hij er wel voor dat hij meer punten krijgt.
ik weet niet of de X360 daarvan 20 op een scherm kan toveren, tegelijkertijd met de graphics, geluid, physics en al die dingen. maar ut is zeker mogelijk.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gran Turismo HD
Type:
Game
Releasedatum:
23-03-2007
Ontwikkelaar:
Polyphony Digital
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media