Hoewel de PlayStation 3 meerdere veelbelovende titels geeft gaat de aandacht vaak uit naar Resistance: Fall of Man. Dit is overigens niet geheel ontoevallig, de ontwikkelaar geeft regelmatig informatie over de game, vandaag is daar geen uitzondering op.
'Ons' eigen Official PlayStation Magazine heeft de eer voor de details, wij zetten ze even op een rijtje.
- Vroeger was het zo dat de computer tegenstander altijd een reden had voor zijn verstand binnen het level. Zo zaten ze altijd achter een muur, een container of een ander object om zo hun cover te behouden. In Resistance: Fall of Man analyseert de Chimera het level constant, waardoor deze een stuk slimmer is. Stel dat er een tank ontploft waar dozen op stonden, dan zoeken ze dekking achter deze dozen. Verder zullen ze mobiele objecten ook verplaatsen op het moment dat ze doorgang willen.
- Resistance: Fall of Man kent zogeheten 'Hero moments'. Stel dat een Chimera een persoon te pakken heeft, dan kun je kiezen of je deze persoon red of laat sterven. Middels een cutscene zie je de situatie en kun je bepalen of je je ermee bemoeit.
|