Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Hands-On:

Wario Ware: Smooth Moves


Door Rene Groen op 01-11-2006 om 00:05
Bron: Gamed

Terwijl de Xbox 360 en PlayStation 3 zich vooral lijken te richten op de graphics slaat Nintendo met haar aankomende console een andere weg in. Zij leggen de nadruk op de gameplay middels een controller die bewegingen registreert en Wario Ware: Smooth Moves is echt een game die moet laten zien wat je zoal met de controller kunt doen.

WW: SM is voor Wii-groentjes de ideale game om rustig aan de controller te wennen, het spel maakt dan ook enkel gebruik van de WiiMote en laat de Nunchuck voor wat het is. Eigenlijk is de omschrijving van ‘de game’ of ‘het spel’ verkeerd gekozen, het gaat namelijk om een reeks minigames die je met de WiiMote op verschillende manieren bedient. Het spel bevat in het totaal meer dan 200 van dit soort kleine spelletjes, wij konden al met een groot deel aan de slag.

Vooraf aan iedere minigame krijg je d.m.v. een instructieplaatje te zien hoe je de controller in de hand moet houden. De ene keer leg je de controller plat op je hand, een tweede keer gebruik je hem als stuur en een derde keer zal je hem moeten schudden terwijl je de sensor afschermt. Op deze manier krijgt iedere minigame zijn eigen aparte gevoel en dat moet ervoor zorgen dat het spelen niet snel eentonig wordt.



Kritisch als we zijn moeten we zeggen dat we bij WW: SM soms meer het gevoel hadden dat we een techdemo uitprobeerden dan dat we een echte game aan het spelen waren. Natuurlijk is het een leuke manier om aan te tonen wat er met de mogelijkheden van de controller zijn, maar vaak dien je niets meer te doen dan een enkele beweging met de Wiimote voordat je een minigame voltooid hebt. Hierdoor is de uitdaging soms ver te zoeken. Hoewel de uiteindelijke versie ook enkele multiplayer games krijgt, konden wij hier nog niet mee aan de slag. Aan het einde van een serie minigames krijg je een “boss battle” waarbij je een auto goed over een weg moet sturen. Ondanks dat dit slechts een minigame is toonde het wel aan dat deze manier van besturen zeker een meerwaarde kan hebben in volwaardige racegames. Niet alleen werkte het bijzonder simpel, het ging ook nog eens zeer accuraat.

WW: SM combineert 2D met 3D graphics op een leuke manier. Het verschil onderling is soms nogal groot, maar door de speciale stijl waarmee dit weergegeven wordt irriteert het nooit. Het geluid geeft verder een leuke ondersteuning aan het geheel, het is echter wel jammer dat het speakertje in de Wiimote slechts in een enkele minigame naar voren kwam. Het is dan ook te hopen dat we in de uiteindelijke versie veel afwisselende minigames krijgen, waarbij ook het geluid uit de Wiimote wat meer naar voren komt.



Gamed over Wario Ware: Smooth Moves.

René: Hoewel het spel goed laat zien waar de WiiMote toe in staat is vond ik het geheel te beperkt om als game door te kunnen gaan. Het voelt hierdoor meer aan als een techdemo dan als een volwaardige game, het is dan ook te hopen dat de uiteindelijke versie wat meer uitdagende minigames en een leuke multiplayer bevat.

Timo: Wario Ware heeft mij nog nooit kunnen boeien en dit deel is niet anders. Een spel met minispelletjes die eruit zien alsof ze door een kleuter zijn getekend en tevens een moeilijkheidsgraad hebben die ver onder het niveau van de Achmea Kennis Quiz hangt vallen bij mij niet in de categorie van volwaardige spellen. Zelfs de unieke besturing door middel van Wii controller kan hier geen verandering in brengen.

Arnout: Zelf heb ik de Wario Ware games altijd leuk gevonden en ik was dus ook benieuwd naar Smooth Moves. Ik denk echter dat Wario Ware zijn magie ondertussen is kwijtgeraakt, aangezien ik Touched ook al minder vond dan het origineel. Deze versie van het spel heeft me dan ook niet echt kunnen vermaken en dat is jammer, want het had erg leuk kunnen zijn.

Jasper: Laat mijn collega’s maar kletsen, Wario Ware: Smooth Moves is een aaneenschakeling van leuke minigames die allemaal snel zijn op te pikken en die je mogelijkheden van de WiiMote laat zien. Mensen die wel eens Wario Ware hebben gespeeld weten precies wat ze kunnen verwachten. Je kunt je misschien afvragen of er niet teveel Wario Ware games achter elkaar komen en of de serie nu niet een beetje zijn glans begint te verliezen, maar deze game is precies wat het wil zijn: dikke fun. Daarnaast zal hij waarschijnlijk voor een zacht prijsje in de winkels komen te liggen.

Gideon: Ik hang een beetje tussen Timo en Jasper in wat betreft Wario Ware: Smooth Moves. Ik heb me prima met de zeer originele minigames vermaakt, maar ik vraag me oprecht af hoe lang dit leuk blijft. Het is een geweldige introductie van de mogelijkheden van de WiiMote, maar als je het allemaal gezien hebt en er andere games zijn die de mogelijkheden perfectioneren, dan is de kans klein dat Wario Ware nog blijft boeien. Het leuke van Wario Ware: Smooth Moves is dat het duidelijk aantoont hoe andere games gebruik kunnen maken van de unieke besturing van de Wii. Zo speelde ik een klein racespelletje en de verwachtingen voor een eventuele Mario Kart schoten ineens door mijn hoofd. Want in Wario Ware werd maar weer eens getoond dat het absoluut allemaal kan.


00:05  Screens en video Jericho
00:04  Resistance krijgt ook score in OPM2
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Uchiha_Shadow op 01-11-2006 om 08:23 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Ik vond Touched goed en meer dan een techdemo, daarom zal ik deze vast ook wel leuk vinden... maar Rayman komt eerder uit en trekt me veel meer. Komt bij dat IGN zegt dat Rayman een van de beste games op de Wii is op het moment.

Ze hebben nog een paar maanden om er aan te tweaken.

Master Killer op 01-11-2006 om 08:47 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Ik zal het jammer vinden als kleine ontwikkelaars allemaal wat geld willen verdienen, en we straks allemaal 100 mini-games in een pak games krijgen. En geen volwaardige spellen. Er zijn nog maar weinig volwaardige First-Person Shooters op de Wii aangekondigt, en daar kijk ik nog het meeste naar uit.

Devilly op 01-11-2006 om 12:07 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Ik hou niet zo van die mini-game-games . Geef mij maar gewoon een grote, goed uitgewerkte game.

wackyprofessor op 01-11-2006 om 16:37 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Ach jah er zijn hopelijk wel leukere en intressantere titels op de Wii. Warioware Twisted op de DS was trouwens wel lol,

Gast (62.234.17.xxx) op 06-11-2006 om 09:19
ht zal wel een leuk spel zijn maar ze hadde wgt wel wat meer tijd aan de graphics kunne besteden

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
WarioWare: Smooth Moves
Type:
Game
Releasedatum:
12-01-2007
Ontwikkelaar:
Intelligent Systems
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media