Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

IGN praat uitgebreid over Zelda


Door Rene Groen op 04-11-2006 om 14:13
Bron: IGN

De verwachtingen zijn hooggespannen en op vrijdag 8 december weten we of Zelda het waar maakt. IGN mocht tien uur met de game aan de slag en wij hebben alle details voor jullie. Let wel op: er staan spoilers in!

The Legend of Zelda: Twilight Princess is enorm groot, zo groot dat ze het een game voor de hardcore gamers bestempelen. Na tien uur speeltijd waren ze langs twee tempels gekomen, met de derde nog lang niet in het zicht. Even ter vergelijking: van de bijna dertig journalisten slaagde niemand er in om na tien uur dicht bij deze tempel te komen. Navraag bij Nintendo leverde op dat het de eerste keer zo'n zeventig uur duurt voordat je door het spel heen bent. Bill Trinen (Nintendo vertaler en localisatie manager) speelde de game nu voor de tweede keer waarbij hij alle cut-scenes over sloeg en zit nu op 27 uur terwijl hij op tweederde van het spel is. Hiervoor geld tevens dat hij geen enkele minigame gespeeld heeft. Matt Casamassina, de man van IGN die het spel speelde, denkt dat niets het spel in de weg staat om een klassieker te worden en wellicht zelfs de beste launchtitel in de historie van het gamewereldje.



Hoewel Zelda begon als een GameCube titel is het volgens Matt 'crap' dat mensen nu zeggen dat het dus niet gaat werken op de Wii. Mocht je geen andere mogelijkheid hebben dan moet je zeker de Cube versie kopen, de Wii versie is echter dé versie die je moet hebben als je deze mogelijkheid wel hebt. Het slaan met de remote en richten met bijvoorbeeld de pijl en boog of boomerang werkt zeer goed, en ook de speaker heeft een grootse rol in de game. Daarnaast draait de Wii versie in een 16:9 (widescreen) resolutie, in tegenstelling tot de GameCube versie. Ben je niet erg overtuigd door de mening van deze ene man, denk dan eens aan een journalist of 30 die het met hem eens zijn. Onder deze mensen bevonden zich ook linkshandige gamers die erg enthousiast waren en geen problemen kende met de besturing.

Het introductiefilmpje van Twilight Princess doet denken aan het klassieke Ocarina of Time of games als Ico. Het geeft je een groots gevoel en laat tevens zien hoe groot de wereld van deze game zal zijn. Aan het begin van het spel kies je een naam voor je held en paard (standaard Link en Epona) en kan het verhaal beginnen. Link (of hoe je hem ook zal noemen) loopt hierbij nog niet in zijn traditionele groene outfit, maar in een simpele boerenoutfit. Ondanks deze kleren is hij volgens de smid Rusl al voorbestemd om een krijger te worden in een groots avontuur. Tevens hoort Link dat de schemering (twilight) het enige moment van de dag is dat de echte wereld kruist met de spirituele wereld, waarna hij je vraagt op reis te gaan om het handgemaakte Ordon zwaard en schild naar een lid van de koninklijke familie van Hyrule te brengen.



Mensen die bekend zijn met Zelda mogen uit zien naar een soortgelijke opbouw die we kennen uit andere Zelda games. De echte Nintendo criticus kan dat zien als een teleurstelling omdat er weinig in aangepast is, het leid echter wel tot een feest van herkenning.

Het spel gaat verder als Link de volgende ochtend wakker word en hij zijn weg moet vinden naar Ordon Village. Zoals we van Zelda games gewend zijn kun je uren in de stad rondlopen om kleine uitdagingen te voltooien, het echte verhaal gaat echter op de ranch verder, alwaar je tevens leert hoe je Epona moet besturen. Eenmaal terug in Ordon Village gaat het verhaal verder, maar uiteraard in je eigen snelheid.

Link zegt gedurende het verhaal niets en begint zijn spel ook zonder zwaard. Binnen een uur zullen de geoefende gamers echter toegang krijgen tot de vislijn, slingshot en een staf, waar iets later de Ordon Shield en het zwaard aan toegevoegd zullen worden.



De interface
Wanneer je op de + knop klikt van de Wii remot krijg je het collections menu, waarbij je het model van Link of de wolf ziet met de verschillende beschikbare items. Bij deze items zie je tevens een verhaal, zo kun je onder andere achterhalen dat je het Ordon Sword via Rusle verkregen hebt. Andere items zijn onder andere een zak waarin je 300 rupies kunt bewaren, een zak waar je 30 pijlen in kunt doen, een lijst van verborgen skills, de Scent of Ilia (een sensor mogelijkheid voor Link in wolfvorm) en meer van dit soort zaken.

Even belangrijk is een ander sub-menu alwaar je bijvoorbeeld het lock-on type kunt veranderen of de normale of inverted camera opties. Tevens kun je de pointer mogelijkheid uitzetten, waardoor je kunt richten met de analoge stick. Als laatste kun je er ook functies van de Wii remote aanpassen, denk hierbij aan het volume van de speaker of de hoek van je hand waarmee je met de pointer wijst (voor een nauwkeurigere bewegingen). Tevens kun je bepalen hoe groot de hoek van je bewegingen moet zijn, afhankelijk van hoe ver je van de sensor bar af zit. Door te spelen met deze opties kan iedereen zijn ideale bewegingen instellen.


14:46  Nintendo Wii uitverkocht tijdens kerst?
13:36  Verklappen shops meer over GR:AW 2?
 Reacties (28)
 Pagina: 1 | 2
sonytje op 04-11-2006 om 14:33 [Niv: 11 / Exp: 526]
ik ben al altijd een sony fan en ben voor het eerst van plan een nintendo console te kopen, maar mijn vraag in verband met zelda is of het ook makkelijk te spelen zal zijn als je nog nooit een zelda game gespeeld hebt, want zelda en super smash bros: brawl zijn zo de enige games waarvoor ik echt een wii wil kopen

Rene Groen (Eindredacteur) op 04-11-2006 om 14:40 [Niv: 747 / Exp: 37353]
Een lastige vraag omdat ik zelf al redelijk bekend ben met de Zelda reeks. Ik denk dat je enige oefening zult moeten hebben om alles door te krijgen qua items e.d., maar dat het zeker geen onmogelijke opgave is als je er enige tijd in steekt. Het leuke van de Zelda games is dat het een redelijke curve kent qua moeilijkheidsgraad, waardoor je rustig kunt oefenen voordat het echte werk begint.

Devilly op 04-11-2006 om 14:42 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ Rene: bedoel je dat voor alle Zelda games? Want dan ben ik het niet met je eens. Op de GBA was een Zelda (ik weet niet meer hoe deze heette) en deze vond ik toch behoorlijk makkelijk.

Rene Groen (Eindredacteur) op 04-11-2006 om 14:47 [Niv: 747 / Exp: 37353]
Ik doel op de console versies Devilly, de GBA games waren inderdaad behoorlijk simplistisch.

Uchiha_Shadow op 04-11-2006 om 14:55 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Helemaal met Rene eens, Zelda heeft een goede leercurve.

@ Sonytje:
Als je echt nog problemen op loopt met Twilight Princess, speel dan eerst Wind Waker. Wind Waker is de gemakkelijkste 3D Zelda game, je kunt 'm gewoon voor de Wii halen en hij is nog maar een eurootje of 20-30, en zeker wel de moeite waard.

Dit spel wordt zo ongelofelijk gigantisch dat ik bang beng dat de grootheid me er van af zal schrikken =P

Sebastiaan van Wijk op 04-11-2006 om 15:20 [Niv: 73 / Exp: 3645]
Wow, zo groot had ik het spel nou ook weer niet verwacht... Idioot, maar wel lekker

Gast (83.116.224.xxx) op 04-11-2006 om 15:37
de windwaker is leuk en de makkelijkste uit de reeks, makkelijkste betekent niet per definitie makkelijk..., maar het begin is leuk en makkelijk en naarmate je verder komt wordt het moeilijker... Het komt erop neer dat iedereen die nog nooit zelda heeft gespeeld en eerst wil oefenen de windwaker eerst moet spelen. Maar ik denk dat twiligh princess wel moet lukken als eerste zelda. Toen ik 8 was speelde ik zelfs (mijn eerste zeldatitel) OoT uit...

rolf op 04-11-2006 om 16:03 [Niv: 101 / Exp: 5058]
De interface
Wanneer je op de + knop klikt van de Wii remot krijg je het collections menu,

moet dat niet remote zijn?

sidar op 04-11-2006 om 16:28 [Niv: 49 / Exp: 2463]
rolf.......ik hoop maar dat je hem probeert te pesten ofzo..................

Gast (62.163.222.xxx) op 04-11-2006 om 16:45
De 3D console versies zien niet perse moeilijk te noemen, je krijgt steeds 1 nieuw item in bijvoorbeeld een kerker en die leer je daar dan gebruiken, meestal moet je dat nieuwe gevonden voorwerp uit de kerker ook gebruiken om de eindbaas te verslaan. Je kunt ook altijd nog sidequest gaan doen, om extra hartjes voor meer leven, meer pijlen, meer bommen doen. Om zo het spel makkelijker te maken. ;)

sonytje op 04-11-2006 om 16:55 [Niv: 11 / Exp: 526]
ok, ik denk dat ik wii ga halen met zelda: TWW en zelda: TP, bedankt voor de reacties

Uchiha_Shadow op 04-11-2006 om 17:17 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Dat zijn pas launch games zeg, zeker aan te raden.

Limmepie op 04-11-2006 om 18:12 [Niv: 21 / Exp: 1043]
waar zijn de zora's nou??

pizzarulez op 04-11-2006 om 20:21 [Niv: 116 / Exp: 5801]
jij met je zora's xD

3 maanden geleden zat je daar ook al over te zeuren xD

Gast (83.116.224.xxx) op 04-11-2006 om 20:28
als je de windwaker nog niet hebt gespeeld om wat voor reden dan ook (nooit gekocht, geen gamecube).... En je gaat een Wii kopen kun je de windwaker voor 25 euro en Twilight princess voor 60 euro halen. Alles bij elkaar 100 uur spelplezier bij de launch van de wii :D }>

drakeman12 op 04-11-2006 om 20:47 [Niv: 20 / Exp: 1025]
hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe ik word gek van het wachten ik waardeer die gasten die the legend of zelda hebben gemaakt

Gewijzigd door drakeman12 op 04-11-2006 om 20:49

dark lars op 04-11-2006 om 21:54 [Niv: 108 / Exp: 5400]
er kan ook eens een film van komen ofzo,,of draai ik nou door? iig ik vind zelda egt te koel zit ganondorf er in?

Gast (62.163.222.xxx) op 04-11-2006 om 22:18
Waarom heeft link een gouden ronde schild op die screen, wel vet!

Hoeveel zwaarden zou je kunnen krijgen? vond in Ocarina of Time de Big Goron Sword wel vet! Hoe meer verschillende zwaarden hoe vetter :D

wackyprofessor op 04-11-2006 om 22:32 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Voor mij wordt het 70geweldige uurtjes..

Master Killer op 05-11-2006 om 11:33 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Voor mij misschien wel 400 geweldige uurtjes als ik hem om het jaar opnieuw uit speel

sonytje op 05-11-2006 om 14:28 [Niv: 11 / Exp: 526]
kan ik zelda the wind waker dan spelen met de classic controller of moet ik eerst nog een gamecube controller kopen?

drakeman12 op 05-11-2006 om 15:37 [Niv: 20 / Exp: 1025]
hij is er bijna hij is er bijna maar nog niet helemaal

Gast (84.194.43.xxx) op 05-11-2006 om 16:42
@ sonytje
je kan de wind waker gewoon op de wii spele met je classic controller, net zoals alle andere cube games

Uchiha_Shadow op 05-11-2006 om 16:56 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Niet waar, je kunt de classic controller *niet* voor Wii games gebruiken.

Je hebt een GC controller nodig voor alle cube spellen.

Gast (212.45.32.xxx) op 05-11-2006 om 17:46
idd je kan GC games alleen met een GC controller spelen mss kun je er 1 lenen ofzow :O maar damm ik moet deze game hebben!! _O_

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Type:
Game
Releasedatum:
08-12-2006
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media