Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Preview:

Ratchet & Clank: Size Matters


Door Joni Philips op 15-01-2007 om 09:45
Bron: Gamed

Insomniac Games en Naughty Dog werken al jaren nauw samen, in het PlayStation tijdperk zaten ze in hetzelfde gebouw en kwamen ze beide met platformgames, de volgende generatie gingen ze samen voor Sony werken en kwamen ze elk met een nieuwe platformreeks. De twee studio's kennen elkaar door en door, en het mag dan ook geen verrassing zijn dat we één jaar na Daxter ook met Ratchet & Clank aan de slag mogen op de PSP.

Eind maart komt Ratchet & Clank: Size Matters namelijk naar de PSP, deze wordt niet ontwikkeld door Insomniac Games, maar door High Impact Games. We moeten echter niets vrezen, High Impact Games is een team dat opgericht is door Insomniac Games en vooral bestaat uit ex-medewerkers van die laatste. Na de gebeurtenissen in Ratchet: Gladiator hebben Ratchet en Clank besloten om eens rustig op vakantie te gaan. Hiervoor reizen ze naar Pokitaru, een waar paradijs. Maar zelfs in het paradijs gaan er dingen mis, een katachtig meisje genaamd Luna vraagt de helden om hulp. Voor Ratchet en Clank iets kunnen doen, wordt het meisje ontvoerd en ze trekken erop uit om haar te redden terwijl een mysterieus verhaal zich ontvouwt.

Qua besturing hoeven we geen grote veranderingen te verwachten ondanks het feit dat de PSP enkele knoppen ontbreekt ten opzichte van de DualShock 2. De besturing is zo gemaakt dat iemand die vertrouwd is met de PS2 versies probleemloos aan de slag kan, details over hoe dit aangepakt wordt zijn er nog niet. De gameplay in het algemeen zal wel enkele grote wijzingen ondergaan, Ratchet zal nu van kleding kunnen veranderen. Zo kan hij laarzen aan doen om sneller te lopen of een helm om zijn hoofd te beschermen. Er zijn vier klassen kledij. Elk stuk kleding zal een ander effect hebben en om de game tot een goede einde te brengen zul je een goede mix moeten vinden.



In Size Matters krijgen we ook enkele oude bekende wapens terug gecombineerd met nieuwe dingen. In de eerste plaats kunnen we vechten met een moersleutel, het standaardwapen uit de drie eerste delen. De andere wapens hebben weer wat meer gevaarlijk klinkende namen, zo is er de Bee Mine Glove waarmee je metalen bijen oproept, de Laser Tracer, Shock Rocket, de Lacerator en de Acid Bomb. Ratchet heeft ook zijn gadgets terug, zo hebben we het aloude Swingshot en de nieuwe Sprout-a-Matic. Met dit machientje kun je planten uit de grond trekken en dat zal nodig zijn om enkele taken tot een goed einde te brengen. Zo moet je een plant verplaatsen en laten groeien zodat je naar een hoger niveau kunt.

De singleplayer van Size Matters bevat de gebruikelijke grote open levels met Ratchet en zou toch minstens tien uur lang moeten zijn. Naast de Ratchet levels zijn er ook stukken waar je Clank moet gebruiken zoals in voorgaande titels. De opties met Clank zijn echter veel uitgebreider geworden, de assistent van Ratchet kan nu ook in voertuigen kruipen om zich sneller te verplaatsen en hij waagt zich ook aan een ruimtetripje waar hij veel groter is dan in andere levels. Is de singleplayer niet genoeg? Dan kun je natuurlijk ook gewoon aan de slag in de multiplayer.



Die multiplayermode is zowel offline als online speelbaar en bevat enkele extra wapens ten opzichte van de singleplayer. Op deze manier zou de multiplayer zeker populair kunnen worden. De multiplayer bestaat uit Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag en Iron Lombax. Die drie eerste zijn natuurlijk aanwezig in elke shooter, maar Iron Lombax is redelijk uniek. Deze mode is misschien het best te vergelijken met The Legend of Zelda: Four Swords waarin je moet samenwerken met je vrienden om enkele taken tot een goede einde te brengen. Het grote verschil is hier wel dat er twee teams zijn en dat je voor het andere team klaar moet zijn.

Dat is echter zeker niet de enige nieuwe feature in de multiplayer, er is ook een Nemesis Mode aanwezig. Deze mode houdt bij wie jou allemaal heeft neergeschoten zodat je de volgende dag op zoek kunt gaan om wraak te nemen. Als je tegen hen speelt, krijgen ze een stel duivelhoorntjes. Uiteindelijk kan het dus zijn dat je constant tegen dezelfde mensen speelt om steeds terug wraak op elkaar te nemen. Door deze Nemesis mode zijn er geen bots aanwezig om de multiplayermode op te vullen, er zullen wel gewone vijanden aanwezig zijn.

Ratchet & Clank: Size Matters lijkt een volwaardig vervolg te zijn op de Ratchet & Clank serie, ondanks dat de game in miniformaat komt. De online multiplayermode en de nieuwe features lijken van deze game een must-have te maken voor de PlayStation Portable. Size Matters is ook duidelijk een derde generatie game, de kracht van de handheld wordt steeds beter benut. Het is dan ook hopen dat alles goed uitgewerkt is en de game lang meegaat.




11:41  Heavenly Sword krijgt eigen packshot
21:04  Achievements Kolonisten van Katan bekend
 Reacties (13)
 Pagina: 1
Gast (193.172.18.xxx) op 15-01-2007 om 10:57
dit MOET ik hebben.

cfreak24 op 15-01-2007 om 15:08 [Niv: 43 / Exp: 2130]
dit lijkt me zeker een coole game te worden.

Gast (84.105.103.xxx) op 15-01-2007 om 16:05
deze ga ik zeker kopen

Tecnomic NL op 15-01-2007 om 17:21 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Van dit soort spellen heeft de PSP meer nodig, hoogstaande games die gamers zonder PSP moeten overhalen om er een te halen. Ik heb me heerlijk vermaakt met Daxter, het zal wel niet anders worden met Ratchet

Cubic X op 15-01-2007 om 20:56 [Niv: 203 / Exp: 10171]
lijkt me vette game

Gewijzigd door Cubic X op 15-01-2007 om 20:57

wackyprofessor op 16-01-2007 om 16:57 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Zeer mooie topper, ahh gelukkig heb je een PSP als je dit soort games ziet langskomen.. MGS: PO ook nog aahh kan bijna niet beter.

jordytjuh op 25-01-2007 om 20:53 [Niv: 10 / Exp: 486]
K koop m meteen na de release

Gast (213.75.12.xxx) op 27-03-2007 om 21:36
wanneer komt hij in ropa uit?
ik ebn nmleijk een grote fan 8) ;)

Gast (213.75.12.xxx) op 27-03-2007 om 21:37
ik bedoel natuurlyk europa :9

Gast (84.29.18.xxx) op 22-06-2008 om 08:33
waar is het te koop

Gast (84.29.18.xxx) op 22-06-2008 om 14:43
: r lakdladkal dkla l waar is zie te koop
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ? en nog erger waar in nederlands en op de ps2 en onder of 25 euro









Gast (78.21.116.xxx) op 23-07-2008 om 15:05
het is een psp spel ;) en hij is best moeilijk |( |( :r

Gast (78.21.116.xxx) op 23-07-2008 om 15:06
:( :( :( :( :( :( :(

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ratchet & Clank: Size Matters
Type:
Game
Releasedatum:
21-03-2008
Ontwikkelaar:
High Impact Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media