Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

GameCube had bewegingssensoren


Door Joni Philips op 28-07-2007 om 11:28
Bron: Aussie-Nintendo

De bewegingssensoren in de WiiMote maken van de console een ware revolutie, maar het lijkt erop dat Nintendo deze revolutie al een generatie eerder wilde starten.

Factor 5, de ontwikkelstudio van de succesvolle Star Wars: Rogue Leader games, liet weten dat Nintendo al vorige generatie een controller met bewegingssensoren had. Dit was geen WiiMote-achtige controller, maar een GameCube controller met bewegingssensoren zoals de Sixaxis nu werkt. Factor 5 was blij met die bewegingssensoren omdat die perfect werkten voor de vlieggames waaraan zij werkten. Uiteindelijk heeft Nintendo besloten de bewegingssensoren uit de controller te halen tot teleurstelling van Factor 5.

Toen Sony plots de Sixaxis aankondigde was Factor 5 dan ook blij want sommige dingen in Lair voelden beter aan met een bewegingssensor. Bewegingssensoren zijn echter niet altijd het beste idee, om op de grond te lopen waren deze sensoren een ramp. Op een bepaald moment moet je beseffen wanneer analoge sticks te verkiezen zijn boven de sensoren. Julian Eggebrecht, CEO van Factor 5, had dan ook raad voor andere developers. Je moet de Sixaxis niet in je game gebruiken, je moet de sensoren alleen gebruiken als echt beter werken. Als je iets hebt dat goed werkt, moet je de tijd nemen om het goed uit te werken.


11:36  'Laat je niet meeslepen door Wii-trend'
11:13  Amerikaans packshot Brothers in Arms
 Reacties (24)
 Pagina: 1
Cubic X op 28-07-2007 om 11:32 [Niv: 203 / Exp: 10171]
Lol...de Wii is dus echt een opgevoerde GameCube

Donux op 28-07-2007 om 11:53 [Niv: 52 / Exp: 2617]
En wat is de 360 dan? Een naar beneden gevoerde Xbox? Nee. Ook opgevoerd.

madmaniac op 28-07-2007 om 12:04 [Niv: 65 / Exp: 3265]
er zijn zoveel ontwerpen die uiteindelijk gecancelled of vertraagd worden. Dit is volgens mij een niks betekenend weetje

Orian op 28-07-2007 om 12:05 [Niv: 67 / Exp: 3361]
Nee, de 360 is een NIEUWE xbox. Zie het als een scooter (cube) die je opvoert (wii). En een scooter (xbox) waarna je een motor (360) koopt. HEt verschil is tig keer groter.

Uchiha_Shadow op 28-07-2007 om 12:46 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Jullie zijn zielig. Sorry hoor, het moet gewoon even gezegd worden. Kan er geen Wii bericht voorbij gaan waarbij jullie de Wii niet proberen te dissen, maar iedereen gewoon blij is met wat ie heeft?

Misschien de feature "Insert Disc 2" nog maar een keer lezen?

im2 op 28-07-2007 om 13:02 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Waarom bij algemeen en niet bij Gamecube?

Joni Philips (Eindredacteur) op 28-07-2007 om 13:07 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Bij algemeen omdat het ook over PS3 gaat. Het laatste stuk gaat over een PS3 game.

madmaniac op 28-07-2007 om 13:14 [Niv: 65 / Exp: 3265]
uiteindelijk heeft Nintendo een mega goede zet gedaan door de sensor-functie in een volgende console te steken en niet in de gamecube, want de verkoopcijfers van de gamecube zouden ze toch nooit omhoog krijgen. Terwijl dat de wii wel zeer goed verkoopt

Uchiha_Shadow op 28-07-2007 om 13:55 [Niv: 344 / Exp: 17178]

crono op 28-07-2007 om 14:41 [Niv: 63 / Exp: 3156]
De wii \is niets meer dan een platgestampte cube met een IR controller.

"GameCube had bewegingssensoren" Ach,de wii heeft GameCube games!

Dat is ook het enigste waarom ik een wii heb,alle games die waren aangekondigd voor de cube komen daarop niet meer uit,maar wel op de wii.

En zeg nu zelf,op rayman en wario na heeft geen enkele game echt de wiimote nodig op de wii.

Gast (83.116.224.xxx) op 28-07-2007 om 15:00
< niet schelden >

Gewijzigd door Joni Philips op 28-07-2007 om 15:03

Gast (217.122.113.xxx) op 28-07-2007 om 15:18
Toch is het zonde dat ze niet gewoon nog even zijn blijven door ontwikkelen op de Gamecube. Ik vond het wel een relaxete console namelijk. De Wii daarintegen is natuurlijk ook erg tof, maar is inderdaad wel een soort gamecube.

Gast (217.122.113.xxx) op 28-07-2007 om 15:20
Ik wacht denk ik nog even met het kopen van een Wii totdat deze rond de 100,- euro kost. Dat is namelijk de prijs die de aankoop zou rechtvaardigen. meer dan 200,- euro is geoonweg veel te duur voor een gamecube.

Joni Philips (Eindredacteur) op 28-07-2007 om 15:24 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
@madmaniac, als ze de bewegingssensoren in de GC hadden gestoken, had dit vanaf dag 1 geweest en dus hetzelfde als de Wii maar goedkoper.

Gast (82.171.56.xxx) op 28-07-2007 om 16:28
Sixaxis en de wiimote zijn 2 totaal verschillende dingen.

Orian op 28-07-2007 om 19:40 [Niv: 67 / Exp: 3361]
Uchiha shadow, is sarcasme zo moeilijk te zien , nou ok, het was ook wel een beetje serieus bedoelt

Cain op 29-07-2007 om 01:09 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@Joni,
Oooh, dus motion sensors kosten niks.

Dit is al zooooooooo lang bekent. En elke keer zie je al die Sony fanboy's weer blaten; "Opgevoerde GameCube".
Nintendo dacht er lange tijd over na een peripheral uit te brengen voor de GC. Om zodoende te proberen de GC nieuw leven in te blazen. Met een soort van 'Wiimote' controller. Dit hebben ze besloten niet te doen omdat Nintendo van mening was dat de GC echt niet meer te redden was. Nintendo dacht dat het beter was een geheel nieuw systeem op de markt te zetten. Nu zijn we 8 maanden en 9 miljoen verkochtte units verder. Vervelend voor de Sony fanboy's, vooral omdat de PSP ook al niet van de (inferieure) DS kan winnen, maar het is nu eenmaal zo.

mercy0001 op 29-07-2007 om 01:21 [Niv: 157 / Exp: 7862]
wow

Gast (62.163.222.xxx) op 29-07-2007 om 02:59
Ik hem nog NUL games gezien waarbij het besturen met de beweging sensors beter ging dat met analoge stick.

Cain op 29-07-2007 om 10:51 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@ Gast (62.163.222.xxx),
Resident Evil 4 nog niet gespeeld?

Gast (84.27.203.xxx) op 29-07-2007 om 11:07
uhm...
de wii is een opgevoerde innovatieve gamecube ja...
maar niets mis mee.
De Xbox360 is een MEER opgevoerde XBox.

En tja, als je serieus denkt dat de graphics uit Metroid Prime 3 en Super Mario Galaxy op de Cube konden... moet je toch echt ff verder kijken dan je neus lang is. |(

Tis niet zo dat de Wii een Cube is + nieuwe controls.

En @ Chono, wat denk je dathet hele idee achter de Wii is? Nieuwe controls! Waar slaat het dan op om te zeggen dat maar 2 games de mote echt nodig hadden terwijl we shooters hebben gezien, adventures zoals zelda, etc die de WiiMote gewoon goed gebruiken.

Joni Philips (Eindredacteur) op 29-07-2007 om 16:36 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
@Cain, er is een verschil tussen een accessoire en onderdeel van de launch. En de prijs van die bewegingssensor valt te verwaarlozen. Combineer dat met het feit dat er winst gemaakt werd op de GC (volgens de geruchten MASSIEVE winst op die console) en de Wii in feite ook maar 200 euro kost als je Wii Sports apart zou verkopen voor 50 euro, dan kun je de GC wel verkopen voor 200 euro.

Cain op 29-07-2007 om 17:03 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@Joni, nee want niemand wilde de GC kopen.
Die controller was trouwens nooit onderdeel van de launch, dat beweer jij. Nintendo dacht er pas later aan, na de tegenvallende verkopen van de GC. Ik geloof dat ze eind 2004/begin 2005 bekent maakten dat ze met een pheripheral bezig waren. Dat idee werd geschrapt en vervangen door de Wii. En jij blijft beweren dat dat een foutieve keuze was. 9 miljoen units bewijzen het tegenovergestelde.
En over de Wii prijs, Nintendo heeft daarover ook duidelijk aangegeven dat de Wii wel goedkoper kan. Maar waarom zouden ze als dat ding zo snel verkoopt.

Gast (213.93.90.xxx) op 29-07-2007 om 21:25
fuck jullie allemaal,
wii dissers

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Nintendo GameCube
Type:
Hardware
Releasedatum:
03-05-2002
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:



Meer media