De gameswereld blijft elke dag maar verrassen: niet alleen door de overbetrokken consument maar ook door de excentrieke figuren die de games voor de consument maken. De ontwikkelaar van Lair mag zich gemakkelijk onder de groep excentrieke ontwikkelaars scharen.
Nadat Lair flopte in de kritieken, met als grootste reden dat de slechte Sixaxis controls zorgden voor frustratie, meldde Julian Eggebrecht snel dat Lair vanaf het begin "gedoemd was te mislukken", geen handige uitspraak als je game nog goed moet gaan verkopen. Dat deed de game dan ook niet, de game wist in Amerika in de maand augustus niet meer dan 46.000 keer te verkopen.
De game die wel geslaagde Sixaxis controls bleek te hebben, daarbij ook bijzonder lekkere cijfers kreeg én een verkoopsucces wordt genoemd (wat nog niet bleek uit de Amerikaanse cijfers) is Warhawk. Laat Julian Eggebrecht nu net een hekel hebben aan de Warhawk controls. Hij noemt ze kortweg 'eurgh'. Hij noemt de controls in Warhawk enorm geforceerd, ze zijn geïmplementeerd waar het niet nodig was. "In Lair is de besturing van de draak met tiltcontrols heel natuurlijk en een logische stap geweest", aldus de verwarde Lair ontwikkelaar.
Opvallende uitspraak, aangezien Lair geen optie heeft om de tiltcontrols uit te zetten.
|