Na een verschijning op de Xbox 360 zal Table Tennis ook zijn opwachting gaan maken op de Nintendo Wii, IGN kreeg alvast de kans om even vooruit te blikken.
Na een speelsessie met de game kwamen ze met de volgende ervaring thuis:
- Afgezien van de online gameplay is het spel identiek, zo heeft de game dezelfde karakters, locaties en opties.
- De controls van de game zijn simpel gehouden, om een expert te worden zul je echter flink moeten oefenen. In de standaard controls (enkel spelen met de Wii-Mote) dient de D-Pad voor topspin, backspin, linkerspin of rechterspin en kun je met een combinatie van deze meerdere slagen maken. Net als op de Xbox 360 versie geeft de kleur van de bal aan welk soort slag je gebruikt hebt.
- Het slaan van de bal doe je door de Wii-Mote naar de gewenste kant te bewegen, helaas kun je hierbij zelf geen spin aangeven, noch bepalen of je speler met zijn forehand of backhand slaat. Ondanks deze punten is IGN zeer enthousiast over de controls, hierbij heeft de ontwikkelaar de kwaliteit boven de kwantiteit gezet.
- Hoewel de controls op de Xbox 360 al goed werkten noemt IGN het slaan van de bal op de Nintendo Wii nog beter. Je kunt zelfs een wijziging aanbrengen in de controls door de "Control Freak" mode te activeren, hierbij zal de nunchuck gebruikt worden om je karakter mee te bewegen.
- Door slagen te combineren bouw je een meter op waarmee je, bij activering, een focus shot kunt maken. Deze schoten kun je tussendoor maken of in één keer gebruiken voor een dodelijke spin of een krachtschot.
- Het spel ziet er goed uit, maar het zal spelers niet omver blazen zoals Metroid of Mario Galaxy dit zullen doen. Table Tennis draait in 480p en 16:9, hoewel het zwarte gedeelte een stuk minder zal zijn dan de meeste breedbeeld games. De modellen van de karakters en de animaties zien er goed uit en verlopen vloeiend, de schaduwen van de spelers zelf zijn hierbij in real-time.
|