Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Takahashi: 'Games missen wow-factor'


Door Rene Groen op 26-11-2007 om 15:22
Bron: CVG

De Katamari games zijn op zijn zachtst gezegd opvallend te noemen, bedenker Keita Takahashi vindt echter dat er veel creativiteit in spellen moet zitten en dan is de keuze voor Katamari ineens een stuk minder vreemd.

Zijn eigen opvallende stijl in het ontwikkelen van een game mist hij echter bij andere ontwikkelaars, zo verteld hij in een gesprek met Computer & Video Games. Volgens hem missen de games tegenwoordig een zekere 'wow-factor', een factor waarbij gamers verbaasd zijn over hetgeen ze te zien krijgen als ze het spelen. Spellen als God of War zijn weliswaar mooi gemaakt, maar hebben totaal geen creativiteit.

De Katamari games zelf zegt hij echter totaal niet creatief te vinden, als mensen uit de game-industrie dit wel zo zien is hij bang dat ze de juiste richting verloren zijn bij het ontwikkelen van hun spellen.


15:29  Cranium Kabookii op packshot
15:16  Valve brengt extra achievements op Steam
 Reacties (8)
 Pagina: 1
ProGamer op 26-11-2007 om 15:42 [Niv: 26 / Exp: 1292]
Hij heeft niet helemaal gelijk, vind ik. Spellen met een goede online functie, hebben voor mij al vaak een wow-factor.

LUPUS op 26-11-2007 om 16:00 [Niv: 81 / Exp: 4043]
En dat zegt ie dan net weer nadat Super Mario Galaxy uit is. Hij heeft een punt verder. Er is wel een wow-factor, maar die komt vooral voort uit hele kleine, maar bijzondere graphics in een dikke shooter ofzo.

Gast (77.250.42.xxx) op 26-11-2007 om 16:41
Hij heeft gelijk, maar dan kiest ie net het enige spel met wel een wow-factor om zijn argument "kracht bij te zetten"

skink79 op 26-11-2007 om 16:57 [Niv: 39 / Exp: 1945]
nou..ik zou zijn uitspraken met een flinke emmer zout nemen. Toen hij voor het eerst bij de GDC een speech gaf, vertelde hij toendertijd dat er teveel sequels in de gameindustrie zijn en dat er weinig vernieuwende gameplay op de markt is.

Moet je nu eens kijken hoeveel Katamari sequels er nu zijn uitgebracht met minimale vernieuwingen

Nelus op 26-11-2007 om 19:04 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Sommige spellen hebben idd geen wow factor, maar dat komt volgens mij gewoon door alle trailers die je al ziet voordat je het spel speelt. Laatst bij Assassins Creed had ik een wow-moment toen ik als eerst Damascus zag als grote stad
Bij Call of Duty 4 heb ik ook de wow-factor, omdat ik dingen te zien krijg die ik niet zag, en tijdens trailers krijg je het meestal al te zien enzo.

Ik heb van Call of Duty 4 fucking weinig gezien en daarom vermaak ik me er mee, omdat het zo overweldigend is alle actie en chaos

Joni Philips (Eindredacteur) op 26-11-2007 om 21:15 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
@skink79. Hij heeft ze echter niet allemaal gemaakt. Hij heeft actief meegewerkt aan deel 1 & 2. Bij 3 was hij nog producer. Daarna heeft hij de franchise aan de kant geschoven.

skink79 op 27-11-2007 om 00:47 [Niv: 39 / Exp: 1945]
@ joni;
het gaat erom dat hij toendertijd die opvallende uitspraken heeft gedaan (waar ik hem trouwens gelijk geef), en 3/4 jaar daarna zijn er 2 sequels en een portable versie (weet niet of hij daaraan actief heeft meegewerkt of geproduceert) uitgekomen.
dus hoe durft hij op GDC tegen andere developers te zeggen dat men minder sequels moet uitbrengen en meer creativiteit in games moet zijn, terwijl hij dat niet eens bij zijn eigen spel doet?

Gewijzigd door skink79 op 27-11-2007 om 00:50

Joni Philips (Eindredacteur) op 28-11-2007 om 14:11 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Tja, maakt niets uit eh. De eerste sequel wilde hij zelf nog echt maken en werd geëist door de fans. Daarna heeft Namco Bandai gewoon gezegd, er komt een sequel.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Katamari Damacy
Type:
Game
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Namco
Uitgever:
Bandai Namco
Media:

Meer media