Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Topperiode voor DS voorbij?


Door Joni Philips op 29-01-2008 om 12:14
Bron: Eurogamer

Masaya Matsuura van NanaOn-Sha werd bekend op de PlayStation met PaRappa the Rapper, maar ook op de DS scoorde hij met Tamagotchi Connection: Corner Shop.

De man heeft veel vrienden bij andere developers en die vrienden vertellen dat ze ongerust zijn over de DS. Ze beginnen te twijfelen over de levensduur van de DS en het publiek waarop de handheld is gericht. Jonge gamers zijn voorzichtig wanneer het aankomt op het aankopen van nieuwe software en de impact van de spellen bij het oudere publiek is sterk verminderd. Sommige developers zeggen zelfs dat de DS zeepbel gebarsten is.
    "Some people have said already that the DS software's bubble has burst."
De DS heeft vele unieke titels zoals Brain Training, maar die titels zijn voor de oudere markt. Des te meer ontwikkelaars zulke titels maken, des te slechter ze verkopen. Hij kent bijvoorbeeld een ontwikkelaar die twee leergames ontwikkelde. De eerste game werd 200.000 maal verkocht, de tweede amper 8.000 maal. Dat maakt het moeilijker om unieke titels te maken.
    "We have to keep increasing the chance to make more unique titles, but for us it's getting much more difficult because the game market - especially in Japan - is still very conservative."


12:24  Jumpgate naar Codemasters
12:03  Bug, Falcon en Ridley in Brawl
 Reacties (20)
 Pagina: 1
Gast (85.144.105.xxx) op 29-01-2008 om 12:17
:(

Gast (86.88.105.xxx) op 29-01-2008 om 12:26
Tja.

Ik vond de DS wel leuk, maar speelde het alleen voor MKDS en MPH
Voor de rest heb ik er niks mee

ThE_OwNER op 29-01-2008 om 12:27 [Niv: 12 / Exp: 583]
Flikker maar eens op met die trainingen. Ga eens echte games maken!

NEW Super Metroid In de stijl van New Super Mario Bros, dat zou echt heeeel wreed zijn

Wii gamer op 29-01-2008 om 13:42 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Het is uiteraard zeer vermakelijk dat ontwikkelaars zich gaan opmaken in de kwantiteit, maar vervolgens verkoopt het totaal niet. Wat heb je er aan als je cr*p maakt, terwijl je ook goede dingen kunt ontwikkelen?

De DS verkoopt dan weliswaar goed, maar de oudjes kopen dan hooguit een DSje en een braintraining en daar blijft het bij. De gamesverkopen liggen bij de... en jawel... de hardcoregamers. Zij besteden al hun zakcentjes aan de games die zij willen spelen. Welke doelgroep naait nintendo nu?... jawel... de hardcoregamers.

Gast (77.163.10.xxx) op 29-01-2008 om 15:17
Zeker nooit pareltjes als de Phoenix Wright trilogie, Luminous Arc, Tales of Innocenc etc gespeeld..
Zolang mensen die niet gespeeld hebben, kunnen ze niet zeiken dat er geen goede games uitgekomen zijn.

Met Ninja Gaiden: Dragon Sword, Apollo Justice en de nieuwe Gundam in het verschiet, kan het bijna niet meer stuk gaan 8D

Gast (213.10.119.xxx) op 29-01-2008 om 15:25
"bijvoorbeeld een ontwikkelaar die twee leergames ontwikkelde. De eerste game werd 200.000 maal verkocht, de tweede amper 8.000 maal"

Tsja... de gemiddelde consument heeft dit soort trucjes om eenvoudig te cashen met een "verbeterd" deel twee redelijk snel door en zal daar niet zo gauw meer intrappen. Gewoon degelijke of vernieuwende software maken, dat verkoopt vanzelf.

Dennizzen74 op 29-01-2008 om 15:57 [Niv: 42 / Exp: 2076]
de meeste series hebben inderdaad op de ds de revue gepasseerd. We zouden nog uit kunnen kijken naar (bij sommige als ze wel uitkomen):
Ninja Gaiden DS, Castlevania, Metroid (volgens ThE OwNER), nieuwe zelda, mario kart, starfox, Assassin's Creed DS

Gast (24.132.119.xxx) op 29-01-2008 om 16:16
top perriode voorbij heb je de verwachtingen van nintendo dan niet gezien.
wij willen 29 miljoen ds en 19 miljoen wii verkopen aankomende jaar

Gast (84.197.110.xxx) op 29-01-2008 om 17:15
Ze moeten eens opschieten metdie nieuwe gameboy want begin wel genoeg te krijgen van die minigame en leerspelletjes van nintendo

Gast (87.66.6.xxx) op 29-01-2008 om 17:21
ds dood? nog lang niet alhoewel...

Gast (77.163.10.xxx) op 29-01-2008 om 17:32
@Gezer..
Speel dan normale spellen >_>

DS Dood?
HAHA, Nintendo zou wel gek zijn.

Gast (213.93.237.xxx) op 29-01-2008 om 18:27
tja ik heb veel plezier aan mijn Zelda phantom hourglass hoor. Weet neit waar die gast et overheeft. Die bubbel is allang gebarsten op de PSP _O_ :r

Nebo op 29-01-2008 om 18:58 [Niv: 7 / Exp: 367]
Ik speel op dit moment de nieuwe Advance Wars met liefde

Gast (83.86.19.xxx) op 29-01-2008 om 19:22
"Des te meer ontwikkelaars zulke titels maken, des te slechter ze verkopen. Hij kent bijvoorbeeld een ontwikkelaar die twee leergames ontwikkelde. De eerste game werd 200.000 maal verkocht, de tweede amper 8.000 maal. Dat maakt het moeilijker om unieke titels te maken."

Lees: "We hebben schaamteloos geprobeerd mee te snoepen van de hype die Brain Trainng teweeg heeft gebracht door onze versie van hun spel uit te brengen en konden er een aantal van slijten, de tweede keer lukte het niet meer... *snik!* misschien moeten we zelf maar eens wat origineels verzinnen..."

legodavid op 29-01-2008 om 20:25 [Niv: 14 / Exp: 691]
@Gast (83.86.19.xxx)

Die is goed hahaha!

Gast (81.83.110.xxx) op 29-01-2008 om 21:37
pfff zal wel nintendo heeft altijd frise iedeen
ik ben jaloers

madmaniac op 30-01-2008 om 09:22 [Niv: 65 / Exp: 3265]
de ds gaat zeker nog een tijdje meegaan, en de topperiode is zeker nog niet voorbij. De verkoopcijfers zijn nog steeds de hoogste van alle handhelds en consoles

Gast (137.224.10.xxx) op 30-01-2008 om 11:50
DS krijgt het zelfde probleem als de Wii. Third Party games doen het veelal slecht behalve grote namen zoals Final Fantasy. Het probleem is dat te veel studio's bagger maken die inhaakt op de succes stroom van firts party games, braintraining is een goed voorbeeld.

Third Party devs willen er geen tijd in steken een degelijk product te maken. Ze willen geen geld steken in nieuwe game series. Third Party is op Nintendo consoles altijd wat twijfelachtig geweest maar vroeger ging het nog wel omdat er weinig keuze was kwa consoles.

Nu betalen MS en Sony veel geld voor de ontwikkeling van exclusieve third party triple A games en Nintendo krijgt de afdankertjes. Dat dit nu bij de DS zou kunnen toeslaan is niks bijzonders eigenlijk. Zo heel erg veel triple A titels zijn er niet en veel DS games lifte eerder mee op de hype.

Gast (83.118.153.xxx) op 30-01-2008 om 18:16
What goes up must come down

Gast (85.145.138.xxx) op 30-01-2008 om 20:11
De Third party games zijn op de ds beter dan op de wii! |(

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Nintendo DS
Type:
Hardware
Releasedatum:
11-03-2005
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media