De Ghostbusters film zijn bij de nieuwe generatie gamers niet erg bekend, toch verschijnt er alsnog een nieuwe game. In een interview leren we meer over het hoe en waarom.
- De mannen van Terminal Reality stapten eerst naar Sierra met een heel andere game, op dat moment had het bedrijf echter net onderzocht dat het Ghostbusters logo het één na meest bekende logo ter wereld was (Coca Cola staat op één). Uiteindelijk werd dit dan ook de game waar de studio aan ging werken, ze beseffen echter wel dat er speciale aandacht aan moeten besteden omdat ze een bekende serie in handen hebben.
- Omdat de fans over het algemeen meer tevreden waren over de eerste Ghostbusters film dan de tweede lenen ze vooral elementen uit deze film. De tweede film zal echter niet vergeten worden, er zijn ook elementen in de game die van deze film komen.
- Bill Murray toonde pas weer interesse in Ghostbusters toen de game werd opgebouwd, iets waar de ontwikkelaars zeer blij mee zijn. Waarom hij wel met de game mee wil werken terwijl hij voorheen geen interesse had mag de studio niet publielijk maken.
- De singleplayer is niet in co-op te spelen, voor de multiplayer zijn dan ook geheel aparte levels ontworpen die je wel samen door kunt lopen. Deze multiplayer is tevens tegen elkaar te spelen.
- Er is interactie met de Ecto-1 [een voertuig uit de films - Red.], maar je kunt er niet zelf in rijden. De ontwikkelaars willen een third-person action game maken en hun aandacht hier niet van af laten leiden door allerlei andere elementen door de game te mixen. De wagen is echter wel aanwezig, iets waar fans blij mee zullen zijn.
- Toen de website Zootfly met de eerste Ghostbusters beelden kwam was de ontwikkelaar al zes a negen maanden bezig met de game, ze hadden echter nog geen defintieve doorgang voor het project. In zekere zin heeft Zootfly, door de positieve aandacht die de video kreeg, wel mee geholpen aan de doorgang van de game.
|