Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Braben: 'Innovatie momenteel top'


Door Joni Philips op 30-07-2008 om 16:41
Bron: Eurogamer

Met de Wii, de PlayStation 3 en de Xbox 360 is game-ontwikkeling opnieuw duurder geworden. In samenhang met grootse overnames leidt dit tot teloorgang van innovatie, dat denken in ieder geval veel gamers.

Elite en LostWinds bedenker David Braben vindt dat innovatie tegenwoordig op zijn top is. In het verleden waren games niet beter, een groot deel van de spellen vroeger was vreselijk. Je kunt waarschijnlijk maar een dozijn toppers uit de jaren '80 herinneren. Momenteel is er een pak meer innovatie, en niet alleen op WiiWare, het PlayStation Network en de Xbox Live Arcade. De innovatie kan soms ook klein zijn, bijvoorbeeld in de manier waarop de besturingsinterface werkt. De manier waarop je de multiplayer begint bijvoorbeeld, is ook innovatie. Deze dingen maken samen het verschil voor een betere ervaring. Nu zijn er een pak goede games, de kwaliteit is sterk omhoog geschoten. Kwaliteit is tegenwoordig een belangrijke factor in commercieel succes. Deze trend toont zich pas deze laatste twee jaren. Verkoopcijfers kunnen tegenwoordig voorspeld worden met reviewcijfers. Door de grotere markt zijn er ook meer niches die gevuld worden met nieuwe ideeën.


16:41  Capcom geeft verkoopverwachtingen vrij
16:38  Edge geeft hoge cijfers weg
 Reacties (7)
 Pagina: 1
ConAir op 30-07-2008 om 17:10 [Niv: 105 / Exp: 5270]
Dat komt mijns inziens vooral doordat er een hevige concurrentiestrijd gaande is. Wat doe je om gamers om te halen? Juist, je gaat originele stuff bedenken...

Master Killer op 30-07-2008 om 18:44 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Je kan ook gewoon op safe spelen en een oude succes formulie gebruiken als er een grote fanbase is.

Niels op 30-07-2008 om 19:08 [Niv: 46 / Exp: 2279]
Ik geef hem wel gelijk, de eerste spellen waren gewoon vreselijk (zelfs als je ze in hun tijd bekeek). Uiteraard waren er de zeldzame Mario en Zelda die leuk waren, maar de rest was gewoon verschrikkelijk.

Zie iedere video van de AVGN.

Gast (82.173.92.xxx) op 30-07-2008 om 19:10
Nee daar red je het niet meer mee, wat de industrie nodig heeft zijn innovatieve games als LBP, niet die berg non-games op de Wii, sorry Nindie het is niet anders. Maar zolang die meuk zo als nu blijft verkopen, blijft Nindie het uitbrengen en het geld binnenharken, en dat kan ik Nindie eigenlijk niet kwalijk nemen. Jammer voor de diehard Nindie fans maar het is niet anders.

Gast (77.251.250.xxx) op 30-07-2008 om 20:44
Wat een idioot ,wie heeft et dan over de jaren 80?? In de jaren 90 was en lag de innovatie een heel stuk hoger dan nu! deze persoon lult echt uit zijn nek.

Tegenwoordig is er jusit helemaal geen innovatie ,er is specialisatie. Online gamen bestond allang al op de pc 10 jaar geleden ,dat deze n00b daar nu pas achter komt op zijn consooltje is zijn probleem |(.

Er zijnhaast geen vreselijke spellen gemaakt in de jaren 90 ,alleen maar top titels en echte innovatie. LBP = specialisatie ,en zo ook mario galaxy , of xbox live of psn. Een game als baldurs gate of half life of mgs of zelda ocarina of time of de eerste gta ,dat is pas innovatie en die kwamen allemaal uit eind jaren 90 _O_

Gast (213.46.28.xxx) op 30-07-2008 om 21:26
@Gast (77.251.250.xxx)

Haha, "dat deze n00b daar nu pas achter komt op zijn consooltje", zegt ie....

Met deze uitspraak maak je alleen jezelf maar belachelijk en laat je merken dat je zelf een n00b bent... David Braben een idioot en n00b noemen is zo ongeveer de meest stompzinnige uitspraak die ik in zeer lange tijd heb gelezen.

David Braben is een van de meest legendarische programmeurs en ontwikkelaars uit de computergeschiedenis. En sowieso de meest innoverende! Dat is alom bekend, maar helaas ben je te jong om dat te kunnen begrijpen. Je bent te laat geboren.........

im2 op 31-07-2008 om 17:31 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Tuurlijk zijn de nieuwe games beter dan de oude. Het ligt er gewoon aan dat iedereen veel te grote verwachtingen heeft.Sommige games zijn echt prachtig en dan nog zie ik comments als 'kutgraphics' staan.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Lost Winds
Type:
Game
Releasedatum:
20-05-2008
Ontwikkelaar:
Frontier Developments
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media