Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Preview:

Eyes-On: Operation Flashpoint: Dragon Rising


Door Rene Groen op 05-10-2008 om 09:11
Bron: Gamed

Het is alweer zeven jaar geleden dat we voor het eerst kennis maakten met Operation Flashpoint op de PC, een oorlogsgame die overal hoge ogen gooide. Voor de officiële sequel moesten we echter lang wachten, het spel verschijnt volgend jaar en wij namen alvast een kijkje.

Sam Cordier, PR man van Codemasters in Engeland, was speciaal voor het Firstlook evenement ingevlogen om een tweetal games te laten zien. Naast het eerder beschreven Damnation had hij ook Operation Flashpoint 2 bij zich en Codemasters zet hoog in met de game. ‘De meest realistische oorlogsgame die je ooit hebt gezien’ en ‘een nieuwe standaard voor shooters’ waren slechts twee uitspraken die volgens Cordier aan moesten geven hoe groot de game nu daadwerkelijk is. Gelukkig zijn wij iets onpartijdiger, maar toch kwamen we na de presentatie met een open gevallen mondje naar buiten gelopen.

Het verhaal in Operation Flashpoint 2 speelt zich af op Skira Island, onderdeel van de Scarlet Islands en liggend ten noorden van Japan en vlakbij China. Het eiland was eerst in handen van China, vervolgens van Japan en tijdens de Tweede Wereldoorlog onder de hoede van Rusland. Later blijkt echter dat het land de grootste oliereserve ter wereld herbergt, en al snel staan de landen op om deze reserve op te eisen.



Het eiland is maar liefst 220 vierkante kilometer groot en je zult dan ook niet snel van de ene naar de andere kant lopen. Om een indruk te geven: in de game zul je er lopend vier en een half uur over doen, twee uur in een redelijk snelle jeep en twintig minuten in een vliegtuig. Gedurende deze rit zul je moerassen, grasvlakten, bossen en steenachtige gebieden aandoen, waarmee de uitgever aan wil geven dat ze zeer veel variatie in hebben aangebracht.

Het spel moet op alle fronten realistisch gaan worden. Niet alleen is er een dag- en nachtcyclus en kunnen de weersomstandigheden veranderen, de ontwikkelaar gaat nog veel verder dan dat. Ieder van de vijftig land-, zee- en luchtvoertuigen zijn tot op het kleinste schroefje nagemaakt en moeten niet van diens evenbeeld verschillen. Hier stopt het echter niet bij, ook iedere soldaat moet apart herkenbaar zijn. Het gaat hierbij niet alleen om gezichten, in het heetst van de strijd is het immers lastig hierop te letten, maar ook door de berusting van iedere soldaat. Wanneer de man naast je een radio op zijn rug draagt moet het duidelijk zijn dat je hem niet als sluipschutter op een berg moet positioneren. Al deze soldaten zijn tevens van een uitgebreide motion capture voorzien, denk aan het betreden van een voertuig tot het afschieten van een wapen. Dit laatste is niet zomaar meegenomen, alle functies uit een wapen in de game zijn bruikbaar, net als het voorbeeld waar ze van nagemaakt zijn. Wanneer een echt wapen een secundaire of tertiaire functie heeft in het echt, dan zul je deze ook terug zien in de game.



Omdat realisme als boventoon gevoerd werd tijdens de presentatie zullen we dit niet zomaar voorbij laten gaan, maar willen we ook andere elementen niet onbelicht laten. Wat te denken van zeventig verschillende wapens die je ook echt mee zult moeten dragen? Operation Flashpoint 2 laat je dus niet tien wapens in een magische zak van een soldaat verdwijnen, de speler zal ze altijd bij zich moeten dragen. Ook de destructie in de game moet uitermate realistisch worden, zelfs zo realistisch dat een brug die je in het eerste level opblaast nog wel eens nadelig uit kan pakken als je hier een aantal missies later overheen zou moeten. Al dit alles moet maar aangeven welke richting Operation Flashpoint 2 in wil slaan, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de grote view distance, de A.I. van je medestanders die voor zichzelf denken, het ‘één schot en je bent dood’-principe, de multiplayer en co-op, het ontwikkelteam dat naar het eiland is afgereisd om alles realistisch in beeld te brengen en het realistische herladen van je geweer. De beste oorlogsgame ooit? Geheel ongelijk kunnen we Cordier op dit moment niet geven. Wij kunnen alvast niet wachten op 2009, het spel verschijnt dan op de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.


09:53  DSi vervangt DS Lite niet
09:11  Mega Man 9
 Reacties (26)
 Pagina: 1 | 2
Gast (86.84.147.xxx) op 05-10-2008 om 10:04
dit wordt vast weer net zo'n oorlogsgame als al zijn voorgamers. zucht

Gast (84.87.192.xxx) op 05-10-2008 om 10:20
^^^^ denk het ff niet

Gast (86.86.122.xxx) op 05-10-2008 om 10:34
Hoe is de gameplay? Bestuur je een mannetje vanuit third person view, en kun je dan orders geven zoals in battalion wars/brothers in arms aan je mede soldaten?

Gast (213.46.221.xxx) op 05-10-2008 om 10:43
vet :D

Gast (81.92.182.xxx) op 05-10-2008 om 10:51
Deel 1 was geniaal, dat heb ik echt duizenden uren gespeeld. Dat was zeker voor zijn tijd een meesterlijk spel en zelfs nu kunnen er aan de opzet, gameplay en het realisme geen enkele game aan tippen.

Deel 1 werd echter door BIS ontwikkeld en deel 2 wordt inhouse door Codemasters zelf ontwikkeld, reden genoeg dus om nu al te twijfelen. Als uitgever doen ze het al slecht met een portefolio zoals ze hebben, als ze ook nog echt zelf gaan ontwikkelen wordt het echter helemaal een drama.

Dit wordt echt een 13 in een dozijn voor de casuals shooter. Daarnaast wordt het ook nog een multiplatform game, ik zeg je nu al, dit wordt een drama gelijk. Deze game gaat zo tegenvallen, let op mijn woorden.

Nibor op 05-10-2008 om 11:07 [Niv: 144 / Exp: 7223]
Vet dat je ook echt de wapens draagt, bij veel games is dit nog steeds niet aan de orde of je moet een RPG spelen.

Nelus op 05-10-2008 om 11:13 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik twijfel ook. Al die praatjes zijn zo cliché. 220 vierkante kilometer is niet eens zo groot. Just Cause had 1000 vierkante kilometer

Gast (94.208.145.xxx) op 05-10-2008 om 11:29
ik denk dat als ze alles wat hierboven gezegd wordt kunne waar maken dat dit dat zelfs beter dan cod4 kan worden.

Gast (84.193.129.xxx) op 05-10-2008 om 12:28
er staat grote druk op de ontwikkelaars

GekooktEi op 05-10-2008 om 12:38 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Dit wordt vast wel het beste oorlogsspel ooit, daar geloof ik wel in. In ieder geval, de beste en meest realistische simulatie. De beste is natuurlijk altijd nog een meningskwestie, maar imo gaat ze dat wel lukken. Ik hou wel van realisme .

im2 op 05-10-2008 om 12:42 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Codemasters een zwak portfolio? Dat zou ik niet meteen zeggen. Van wat ik tot nog toe van deze game gezien heb ben ik al heel enthousiast

Gast (80.100.213.xxx) op 05-10-2008 om 12:48
Op deze game wacht ik al jaren
Het eerste deel heb ik helemaal kapot gespeeld er is tot nu toe geen game gekomen die ik langer heb gespeeld.
Armed Assault vond ik trouwens tegenvallen van bohemia interactive.
De bestuuring was gwn verschrikkelijk als je het ging vergelijken met OFP
K was snel klaar met Arma spelen.
K hoop dat dit deel vooral goede gameplay heeft dat is voor mij de belangrijkste factor om lang door te spelen
Go Codemasters !!

Gast (84.197.117.xxx) op 05-10-2008 om 13:56
wie mij nie wil geloven lees dan niet verder maar ik heb een test versie gezien 2 weken geleden.
ik was uitgenodigd bij microsoft en toen ik daar was zat codemasters met de techneuten van microsoft bezig om de framerate omhoog te krijgen.en dat is hun enigste punt waar ze nog moeten aan werken maar de kans dat het wordt uitgesteld is zeer groot wegens dat ze een fout hebben gemaakt in het begin van het programmeren waardoor er nu een framerate ontstaat van 15-20 fps maar in oorlog 8-10! dat is natuurlijk veel te weinig!
dusja dat zijn we nu aan het verbeteren!
als we goed doorwerken dan komt het in orde voor de release;)
ik zeg wel dat dit bij de xbox 360 is. van ps3 of pc weet ik niet want ik zit niet in die afdeling bij microsoft(voor pc) enja voor ps3 is dat sony natuurlijk

spartans op 05-10-2008 om 14:13 [Niv: 205 / Exp: 10270]
als ik weet wanneer deze game uitkomt ga ik alvast sparen!

FloriX op 05-10-2008 om 17:14 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Echt zeer gaaf

Rene Groen (Eindredacteur) op 05-10-2008 om 17:15 [Niv: 747 / Exp: 37353]
@ Gast: Leuk verhaal, maar bij Microsoft Nederland komen niet de techneuten langs om aan de framerate van een game te werken.

GekooktEi op 05-10-2008 om 18:14 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Geniaal verhaaltje, Gast maar zeer ongeloofwaardig .

Gast (84.197.117.xxx) op 05-10-2008 om 18:28
heb ik ooit gezegd dat ik in nederland zit?
tuurlijk wist ik dat jullie mij niet zouden geloven maarja dat komt er nu eenmaal van als je achter de schermen zeer veel werk doet voor microsoft en waarin je nooit aangeprijsd wordt:p
ik kan jullie ook zeggen dat de volgende xbox ook de laatste zal zijn;)ik ga hier lekker genieten in microsoft duitsland;)

Rene Groen (Eindredacteur) op 05-10-2008 om 19:03 [Niv: 747 / Exp: 37353]
Leuk verhaaltje voor een sprookjesboek, nu graag ontopic.

Gast (81.245.209.xxx) op 05-10-2008 om 22:32
Gast (84.197.117.xxx) op 05-10-2008 om 13:56


Grootste bullshit ooit in een comment geschreven.

Gast (82.169.236.xxx) op 06-10-2008 om 10:41
Bleh wat een bulshit van die gast...

Heb ik jullie trouwens ooit weleens verteld dat ik uitgenodigd was om bij Rockstar North hun nieuwe geheime project komen te bekijken? exclusief voor de ps3? het wordt echt een vette game kan ik je vertellen, het is geen free roaming game maar meer een soort van creepy shooter... en het kon tot 20 man online, het zal trophys ondersteunen, downloadable content krijgen en een home roompie krijgen..

dan vind ik dit bulshitverhaal nog geloofwaardiger...

-Q

Gast (84.26.28.xxx) op 06-10-2008 om 12:46
Het is first person, net als in deel 1. Ik vond het een gigantisch succesvol en vet spel omdat je zelf je senario's kon maken. Je had 4 eilanden waarop je alle soorten voertuigen en mensen kon neerzetten en orders kon geven met trigger points en alles!

Hoop dan ook dat deel 2 deze optie weer heeft met dan iets betere ai en opties!

Operation Flashpoint is zeker weten niet weer een shooter. Operation Flashpoint geeft je de mogelijkheid om in alle soorten vioertuigen te gaan zowel civilian als oorlog voertuigen.

Na 1 goed schot was je ook meestal wel dood, dat was aan een kant wel jammer, maar het maakte het wel realistisch!

Jonezy op 06-10-2008 om 19:11 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Als ik zo weer terugkijk op mijn vele uren speelplezier met deel 1, dan worden mijn verwachtigen zo harstikke hoog, dat ik liever nog even wacht met mezelf op te hypen tot we najaar 2008 achter de rug hebben.

Gast (82.95.22.xxx) op 08-10-2008 om 11:56
Als ik de screenshots tot nu toe zie en alle dingen erover lees twijfel ik er niet aan dat dit een topgame gaat worden.
De reviewers zeggen vast niet voor niets dat ze met open mond naar buiten liepen.

looking forward to this one!

Gast (82.95.247.xxx) op 08-10-2008 om 13:02
niks beter dan ofp en arma en voor die gene die alles niet lekker vond in besturing dl eens de laatste update

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Operation Flashpoint: Dragon Rising
Type:
Game
Releasedatum:
09-10-2009
Ontwikkelaar:
Codemasters
Uitgever:
Codemasters
Media:








Meer media