Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
First View:

Bioshock 2


Door Joni Philips op 16-03-2009 om 16:03
Bron: Gamed

Met Bioshock ontwikkelden 2K Boston en 2K Australia de topper Bioshock voor de PC, de PlayStation 3 en de Xbox 360. Nu ontwikkelt 2K Marin een vervolg met Bioshock 2: Sea of Dreams. Wij gooien vandaag alvast een eerste blik op de game.

Natuurlijk ben je nu ongerust dat 2K Boston en 2K Australia de game niet ontwikkelen, maar je hoeft niet ongerust te zijn. Een groot deel van het originele Bioshock team werkt mee aan Sea of Dreams want 2K Marin bestaat volledig uit voormalige werknemers van 2K Boston en 2K Australia. Bioshock producer Ken Levine verlaat 2K Boston niet, maar hij heeft wel het verhaal voor Sea of Dreams geschreven en houdt nauw toezicht op de game. Zijn verhaal is een rechtstreeks vervolg op het Bioshock verhaal, wij blikken dan ook even kort terug op het verhaal van het origineel zodat je het uitgangspunt van de nieuwe versie begrijpt. Hiervoor leggen we natuurlijk het goede einde van de game uit, maar de belangrijkste verhaallijnen worden niet vermeld. Je moet dus niet bang zijn om onderstaande beschrijving te lezen indien je het origineel nog niet hebt uitgespeeld.

In Bioshock belandde de speler in de onderwaterstad Rapture die opgericht werd door Andrew Ryan. Ryan wilde een ideale kapitalistische wereld uitbouwen waarin religie en regering niet aan bod kwamen. Zijn perfecte wereld ging echter ten onder door de ontdekking van het goedje ADAM door de vissers van Frank Fontaine, één van de grootste zakenmannen van Rapture door zijn illegale handeltjes. Fontaine begreep snel dat de handel in ADAM zou lonen en met behulp van Dr. Tenenbaum en Suschong verwierf hij een monopolie op het goedje. Uiteindelijk maakte hij de bevolking van Rapture verslaafd aan het goedje zodat iedereen in Rapture hem nodig had. Op deze manier werd hij de machtigste man in Rapture, maar hij had steeds meer ADAM nodig om te voldoen aan de vraag. Hiervoor liet hij de Little Sisters ontwikkelen door Tenenbaum en Suschong welke voor de productie van ADAM zorgden.

De Little Sisters verkenden Rapture en verzamelden overal ADAM uit lijken wat voor grote horror zorgde bij Tenenbaum. Zij kreeg een afkeer van de Little Sisters een ontwikkelde een Plasmid om hen terug te veranderen in normale meisjes. Tenenbaum gaf deze Plasmid aan de speler en hij kreeg de keuze om de Little Sisters te redden. Door de meisjes te redden kon Tenenbaum ze heropvoeden waardoor ze een normaal leven in de echte wereld konden leiden. Het 'goede' einde van Bioshock toonde hoe de speler ervoor zorgde dat de Little Sisters vredig en gelukkig konden opgroeien. Spijtig genoeg waren niet alle Little Sisters even tevreden, één van de Little Sisters mistte haar oude leven in Rapture. Enkele jaren na de originele Bioshock ontdekte zij een manier om terug te keren naar Rapture. Ze veranderde zichzelf in een Big Sister, in het evenbeeld van de Big Daddy, en ze begon jonge meisjes te ontvoeren.


De Big Sister nam de meisjes mee naar Rapture waar ze hen veranderde in Little Sisters. Hierdoor kregen de Big Daddies, de iconische vijanden uit het origineel opnieuw een belangrijke taak. Ze hadden opnieuw een Little Sister om te beschermen. Eén Big Daddy kreeg echter geen Little Sister: de allereerste Big Daddy ooit en hij is degene die jij bestuurt. De speler krijgt dus de kans om in de huid van een echte Big Daddy te krijgen en Rapture door zijn ogen te zien. De kans is dan ook groot dat Bioshock 2 dieper ingaat op het ontstaan van de Big Daddies. We zullen ongetwijfeld ook ontdekken waarom deze Big Daddy zichzelf niet toont in Bioshock. In de originele Bioshock verscheen hij niet, hij verborg zich dus waarschijnlijk in een ander deel van Rapture of was niet eens aanwezig in de stad.

Aangezien je in de huid kruipt van een Big Daddy, heb je een speciale relatie met de Little Sisters. De Little Sister zijn daarom minder angstaanjagend, ze lijken veel liever zodat je ze graag wil beschermen. Spijtig genoeg heb jij geen Little Sister, de speler moet dus eerst een Little Sister adopteren voor hij haar kan beschermen. Hiervoor moet je een Big Daddy doden waarna je de kans krijgt om de Little Sister te oogsten of te adopteren. Als je de Little Sister adopteert, moet je haar begeleiden door Rapture zodat ze ADAM kan verzamelen. Tijdens het verzamelen hiervan zal ze namelijk continu aangevallen worden door Splicers die haar willen doden om haar ADAM te krijgen. Gelukkig moet je niet continu een Little Sister begeleiden, er zou namelijk een manier bestaan om hen definitief te redden zoals in het eerste deel, maar hierover is weinig bekend.

Als Big Daddy heb je natuurlijk andere wapens dan een gewone mens, in plaats van een moersleutel krijg je nu de typische boor van de Big Daddy als standaardwapen. De boor is natuurlijk krachtiger dan de moersleutel, maar de boor kan oververhit raken waarna je het moet laten rusten. Op die moment kun je nog altijd snel op je vijand af rennen zoals de andere Big Daddy's dat doen. Je kunt ook Plasmids gebruiken. Zij kunnen nu tijdens de game geüpgraded worden zodat ze samenwerken met andere Plasmids of extra krachten krijgen. Je kunt nu bijvoorbeeld vuurballen afvuren met Incinerate of een cycloon van de Plasmid Cyclone in brand steken. Als je desondanks deze krachten nog steeds sterft, zijn er de Vita Chambers om je opnieuw tot leven te wekken. Take Two lijkt dus alvast hun best te doen om Bioshock te evenaren, maar zullen zij hierin slagen? Lees op de volgende pagina wat onze redacteurs hierover denken.

Pagina: 1 | 2


16:10  Packshot Guitar Hero: Modern Hits
16:01  Japans packshot Monster Hunter G
 Reacties (18)
 Pagina: 1
Tyrovian op 16-03-2009 om 16:20 [Niv: 11 / Exp: 571]
Nice Wil deel 2 ook spelen

Jord-O op 16-03-2009 om 16:21 [Niv: 153 / Exp: 7628]
deel 2 word helaas echt slecht

Stammetje91 op 16-03-2009 om 16:23 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Iik wil hem wel spelen, maar deel 1 kunnen ze toch niet evenaren denk ik.

Gast (85.146.36.xxx) op 16-03-2009 om 16:35
@Jord-O

Vet, wil je de speelbare code naar mij sturen?
Rofl

GekooktEi op 16-03-2009 om 16:59 [Niv: 483 / Exp: 24134]
"De boor is natuurlijk krachtiger dan de moersleutel, maar de boor kan oververhit raken waarna je het moet laten rusten. Op die moment kun je nog altijd snel op je vijand af rennen zoals de andere Big Daddy's dat doen."
Op die moment moet op dat moment zijn

Gast (81.169.166.xxx) op 16-03-2009 om 17:03
Deel 1 was meesterlijk. Deel 2 is daarom een instant buy op mijn 360.

Cervantes op 16-03-2009 om 17:19 [Niv: 117 / Exp: 5871]
stefan toch!

Joris op 16-03-2009 om 17:53 [Niv: 60 / Exp: 3009]
Deel 2 lijkt me tot nu toe eigenlijk helemaal niks. Toen de eerste geruchten over een opvolger (prequel) opdoken hoopte ik op een stad in zijn gloriedagen die in verval raakte, oid. Nu lijkt het gewoon deel 1 vanuit een Big Daddy te worden.

Fiercy Dragon op 16-03-2009 om 18:05 [Niv: 66 / Exp: 3297]
@ joris

ik ben het helemaal met je eens, ik vond het juist tof dat jij de enige human was die niet was aangetast door die gehele zooi, en nu wordt je ineens een big daddy, toch wel de ultieme bad guy uit het eerste deel (tuurlijk waren er sterkere vijanden, zoals die allerlaatste eindbaas, maar ze voelen toch niet echt zo 'ultiem' aan als big daddy's). Ik vind het jammer dat je als big daddy speelt, want mensen zijn gewoon veel toffer (ik kan me geen spel herinneren waar ik niet de 'human' koos als ik ervoor kon kiezen...)

reptile op 16-03-2009 om 18:28 [Niv: 33 / Exp: 1654]
als je maar niet als een berg metaal traag rondloopt

Stammetje91 op 16-03-2009 om 19:01 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Ik vrees ook voor de gameplay eigenlijk. Als het hetzelfde speelt als het origineel in het Big Daddy pak, speelt het ruk, maar als je snel kan lopen enzo, dan voelt het weer niet aan als een Big Daddy.

Fiercy Dragon op 16-03-2009 om 19:11 [Niv: 66 / Exp: 3297]
aan de ene hand ben ik toch wel blij dat ze niet gewoon bioshock 1.5 proberen te maken, maar dit als deel 2 lijkt me riskant, ach we zullen zien

spartans op 16-03-2009 om 19:37 [Niv: 205 / Exp: 10270]
deeltje 2 gaat gewoon zo geniaal worden, een big daddy zijn is gewoon lauw, maar bn zo focking benieuwd naar de game zelf

Fiercy Dragon op 16-03-2009 om 19:49 [Niv: 66 / Exp: 3297]
het nieuws dat je met een big daddy gaat spelen komt trouwens origineel uit gameinformer, en laat die nou net op 1 april uitkomen... ach we zullen zien

im2 op 16-03-2009 om 20:16 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Een Big Daddy kan wel degelijk snel lopen:
http://www.youtube.com/watch?v=C8ImWrYGlu0

DeathofaDay op 17-03-2009 om 11:05 [Niv: 8 / Exp: 375]
Dit spel kan zo bruut worden, verhaal is dik in orde. Rapture nog verder weggezakt in dood en verderf. Kijk er erg naar uit.

Gast (87.208.73.xxx) op 19-03-2009 om 18:24
ik ben er benieuwd na. Maar er moet wel een verhaal aan zitten. Anders vind ik het niks :r .

Gast (82.215.30.xxx) op 20-03-2009 om 13:32
"Deze andere insteek kan fantastisch uitpakken, maar ik ben wel septisch."

Ik neem aan dat sceptisch bedoeld wordt, want septisch = bacterieinfectie in het bloed ;)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Bioshock 2
Type:
Game
Releasedatum:
09-02-2010
Ontwikkelaar:
2K Marin
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media