Wrestlemania, het grootste worstelevent van het jaar. Een goede reden voor THQ om Studio Gigante als nieuwe ontwikkelaar aan het werk te zetten en te laten zien dat het worstelgenre wel degelijk potentie heeft op de Xbox. Toch ... ?
Om maar meteen met de deur in je huiskamer te vallen; worstelen is totaal mijn ding. Ik volg het al vele jaren, kijk elke dag op sites om het laatste nieuws te volgen en geen aflevering zal aan mij voorbij gaan zonder dat ik hem gezien heb. Het was dan ook geen wonder dat ik de aangewezen persoon was om Wrestlemania XXI te reviewen. Of ik daar achteraf echter zo blij mee moest zijn ...
What's in the name?
In Amerika is de WWE een naam die bij veel mensen bekend voorkomt. In Nederland ligt dit wel even anders. Als je uitlegt dat het om World Wrestling Entertainment gaat dan gaat de verbazing al snel over in gelach. "Een soap", "mannen in te korte broekjes" en "worstelen is alleen voor homo's" zijn enkele bekende uitspraken welke je dan te horen zult krijgen.
Mocht je tot deze groep behoren dan raad ik je aan om nu al niet meer verder te lezen. Ik ga je in deze review namelijk niet overtuigen om vanaf nu trouw worstelen te kijken, want als je het niets vind dan moet je het gewoon bij voetbal, tennis of welke andere sport dan ook houden.
....
U leest nog? Dan kan ik verder op het spel in gaan.
Wrestlemania is het mekka van de WWE. Eens per jaar vindt dit grote event plaats en het is de droom van elke worstelaar om hierin een rol te krijgen. De atmosfeer die eromheen hangt is enorm en de fans kijken al ver van tevoren uit naar dit spektakelstuk. Kaartjes zijn meestal binnen enkele minuten uitverkocht, een gegeven welke al aantoont hoe groot het is. Ik was dan ook zeer benieuwd of deze ervaring naar een game overgebracht kon worden.
What's in the game?
De Xbox is een beetje het zorgenkindje voor worstelgames. Daar waar de Smackdown reeks op de PlayStation 2 en de eerste Day of Reckoning voor de Gamecube leuke cijfers wisten binnen te slepen, daar bleef de Raw serie voor de Xbox ver achter. Voor THQ was dit genoeg reden om ontwikkelaar Anchor te dumpen en te vervangen door Studio Gigante, onder andere bekend van Tao Feng: Fist of the Lotus.
|