Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Preview:

Eyes-On: Mafia II


Door NickPeters op 13-09-2009 om 15:10
Bron: Gamed

“I’m gonna make you an offer you can’t refuse.” De uitspraak zou goed bij 2K games passen, zij het niet dat we het dan over een andere franchise hebben. Mafia II is dan geen Godfather, het zou het net zo goed wel kunnen zijn. Zijn voorganger bracht het echte Italiaanse gangster gevoel op je beeldscherm. Deel twee moet eigenlijk de game worden die het eerste deel had moeten zijn. Wat kregen wij te zien?

De presentatie van Mafia II tijdens de GamesCom was op zijn minst interessant te noemen. Natuurlijk zijn de meeste gameplayelementen al bekend en daarom werd er deze sessie wat dieper ingegaan op kleinere details. De ontwikkelaar speelde voor onze ogen een missie door zodat wij konden zien wat er allemaal gebeurt in de wereld van deze game. Het begint allemaal in de huiskamer van Vito Sceletto, de maffioso die we onder de knoppen hebben. Als een echte sloddervos hangt deze op de bank een beetje te lanterfanten wanneer opeens de telefoon gaat.

De opdrachtgever zegt ons om langs te komen, maar daar moet Vito zich natuurlijk wel op kleden. Jawel, net als in Grand Theft Auto zullen we dus ons uiterlijk zelf kunnen aanpassen als het op kleding aankomt. Dit zal zelfs af en toe verplicht zijn, want je kunt natuurlijk niet in je zondagskloffie aankloppen bij een grotere maffiabaas. Enfin zodra we omgekleed zijn is het tijd om buiten de wereld te verkennen. Hierbij spelen laadtijden geen rol, de speler zal nooit een laadscherm tegenkomen en dat is best knap voor een wereld die minimaal drie keer zo groot is als het vorige deel.


Mafia II biedt buiten de verhaalmissies ook de nodige sidequests. Vito ziet bijvoorbeeld buiten zijn huis een bekend hoertje bedreigd worden. Er kan dan gekozen worden om het hele geval te negeren, maar veel leuker is het om de belager eens een lesje te leren. Dit deed de ontwikkelaar dan ook en het combat systeem is vele malen beter dan dat van Grand Theft Auto IV. De animaties lopen zeer vloeiend en het ziet er dus ook uit als een echt gevecht. Dit heeft te maken met de keuze voor twee vechtknoppen: Heavy en Light Attack. Door deze te combineren komt er vanzelf een animatie uit voort welke niet altijd hetzelfde is, maar daardoor wel frisser oogt.

Sowieso valt gelijk op dat de game er goed uitziet. De details zijn goed uitgewerkt, maar niet baanbrekend. Denk aan rimpels op het voorhoofd en snorretjes op HD kwaliteit. Je verwacht in deze tijd stiekem ook niet minder, maar desondanks een veer in de reet. Onze gids jat snel een auto om verder te kunnen in onze missie. Eenmaal in de auto schettert een typisch muziekje uit de jaren ’40 door de speakers en er wordt ons verteld dat de game 100 gelicenseerde nummers als soundtrack biedt. Die komen uiteraard allemaal uit de tijd waarin de game zich afspeelt.


Daar houdt het niet op. We kregen nu toevallig een ouderwets en lelijk gevalletje als vervoermiddel te zien, maar er zijn ongeveer vijftig verschillende auto’s aanwezig die destijds ook allemaal te vinden waren op straat. De bolides zullen niet gelicenseerd zijn en hebben dus fictieve namen, maar herkenning zal er zeker weten zijn. Elke wagen heeft zijn eigen kenmerken, denk hierbij aan gewicht en bandenspanning. Dit betekent dat elk voertuig ook daadwerkelijk een eigen ‘feel’ heeft. De speler zal zich daarop aan moeten passen, want door de bocht vliegen zal meer dan eens voorkomen wanneer alleen het gas ingetrapt wordt.

Pagina: 1 | 2


15:24  Sengoku Basara 3 met screenshots
15:04  Guitar Hero 5
 Reacties (14)
 Pagina: 1
Gast (84.81.94.xxx) op 13-09-2009 om 15:28
lijkt me een geweldige game hoop dat er ook nieuwe dingen in komen die het eerste deel niet had

GekooktEi op 13-09-2009 om 15:32 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Politieagenten die reageren op wapens in het openbaar waren in deel 1 ook al van de partij, toch? Mensen werden er in ieder geval bang van, wat er in GTA nog niet eens gebeurt als je met een bazooka over straat loopt

Maar, het lijkt mij echt een heel tof spel, ook het opsporingssysteem klinkt tof - ik heb ook nooit geweten hoe die juten bij GTA het toch flikten om je in elke auto binnen een seconde te herkennen

Ik vind het nog steeds zo jammer dat er geen coöp in zit, maar dat let me er niet van om 'm te halen

Nelus op 13-09-2009 om 15:44 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Dat realistische systeem zat er inderdaad al in. Daarom vond ik Mafia 1 vele malen realistischer dan elk GTA deel. Ook door rood rijden kwam je niet mee weg als er een politie-auto in de buurt was. Mafia 1 is voor mij zo'n episch goed spel dat Mafia 2 heel wat moet doen om dit te overtreffen en ik hoop het echt heel erg. Ook al wordt ie net zo goed want Mafia 1 had gewoon een soort sfeer. Sfeer, missiestructuur, voice acting en verhaal. Als Mafia 2 dit nou ook brengt en meer, dan ben ik een gelukkig mens en ga ik me heeeeeel erg vermaken met het tweede deel.

Opsporingsysteem klinkt al veelbelovend. Eindelijk een spel dat zoiets realistisch brengt, want inderdaad, in GTA weet opeens elke agent dat jij gezocht wordt en ook al schuil je achter een muurtje, ze weten je altijd te vinden. Dat vind ik echt dom.

Co-op zou ook wel vet zijn geweest, maar als dat het verhaal in de weg zit dan heb ik liever geen co-op.

Hulde aan Mafia 2

Beretta-1992 op 13-09-2009 om 16:34 [Niv: 68 / Exp: 3423]
verschrikkelijk vette game!

Gast (84.81.94.xxx) op 13-09-2009 om 16:40
maar in gta weten ze in welke auto je rijd want daarvoor worden ze geinvoormeert

en btw vergelijk deze aub niet zoveel met gta het is namelijk geen clone zoals saints row

Nelus op 13-09-2009 om 17:05 [Niv: 526 / Exp: 26310]
@ Gast hierboven
Als je dan in een andere auto stapt en daar mee verder rijdt, dan rijden ze alsnog achter je aan, ook al zit je in een andere auto. Dus politie is nog steeds te amateuristisch geprogrammeerd.
Waarom zouden we dit spel niet vergelijken met GTA. Ze hebben allebei het free-roam principe en GTA3 en Mafia kwamen rond dezelfde tijd uit. Alleen toch werd GTA bestempeld als de uitvinder van het free-roam principe, terwijl Mafia ook allang in productie was.

Maar inderdaad, Mafia met GTA vergelijken zou ik ten onder doen aan Mafia aangezien Mafia veeeel beter is qua verhaal en sfeer en realisme.

NickPeters op 13-09-2009 om 18:20 [Niv: 9 / Exp: 448]
Je kunt bij een dergelijk spel niet anders dan de vergelijking aangaan. GTA heeft zogenaamd de standaard gezet en draagt dus die fakkel. Dan kun je er vanuit gaan dat je altijd de strijd met je concurrenten moet aangaan. Ook in een review.

Gast (81.70.207.xxx) op 13-09-2009 om 18:54
nogmaal niet echt the ultimate wordt vast net zo saai als deel 1

Nelus op 13-09-2009 om 19:01 [Niv: 526 / Exp: 26310]
@hierboven
Heilschennis!

Aaruman op 13-09-2009 om 19:10 [Niv: 62 / Exp: 3086]
Ik kan niet wachten zeg ik je!

Gast (80.56.51.xxx) op 14-09-2009 om 07:40
kijk dit is prachtig en godfather 2 is gewoon crap

chimnino op 14-09-2009 om 23:45 [Niv: 94 / Exp: 4709]
"Wat er vervolgens gebeurde, was sowieso een scripted event en ik weet dus niet zeker of het altijd zo gebeurt als je een wapen toont in het openbaar."

Als de reviewer het eerste deel had gespeeld, was hem wel duidelijk geweest dat al in deel 1 rondlopen met een geweer wordt gestraft door politie die achter je aan ging rennen met zn fluitje. Zo rijdende politie alarmeren zodat als je in een auto stapt en de smeris ziet het, je achtervolgt wordt door rijdende politie. Ook door rood rijden en snelheidsovertredingen werden in deel 1 al aangepakt door de politie. Je kon kiezen om weg te racen, hopelijk de politie achter je latend, of stoppen en betalen. Schieten uit een auto werd je in de boeien geslagen als ze je pakte.

Enige vernieuwende is dus de opties als je aangehouden wordt. De rest van politie/speler interactie is behalve de kleren al vanaf deeltje 1 zo.

Jildou op 16-09-2009 om 17:14 [Niv: 2 / Exp: 81]
Ik had ergens gehoord dat het erg heel veel zou lijken op een film. Niet zo als zijn broertje gta4. wat ik eingelijks best nog wel een beetje nep vond spelen. Maar ik ben erg benieuwd naar deze game

GekooktEi op 17-09-2009 om 00:00 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Ik meende toch, chimnino, dat je in deel 1 ook al cops kon briben? Nou ja, dat zal dan wel mijn vergissing zijn.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Mafia II
Type:
Game
Releasedatum:
27-08-2010
Ontwikkelaar:
2K Czech
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media