Na God of War en Twisted Metal was David Jaffe ze beu, die grote projecten die jaren van je leven in beslag nemen. Voor hem alleen nog kleine games, dacht hij en hij kwam met Calling All Cars!.
Calling All Cars! was een multiplayer-online game welke werd aangeboden via het PSN. In de game was het de bedoeling te jagen op allerlei criminelen, ze te vangen en ze naar de gevangenis te brengen. 'Was' inderdaad, want de servers van de game werden vorige week gesloten en nu blikt Jaffe terug op zijn eerste kleine game. In de eerste plaats moet hij toegeven dat de game eigenlijk geflopt is want "buiten de eerste uren na de launch waren er nooit meer dan 3-5 mensen tegelijk online." Hiervoor kijkt Jaffe in eigen boezem: "het was een fantastische ervaring, maar telkens een zeer korte ervaring waarvan de smaak snel verloren ging." Het was ook een inschattingsfout, Jaffe dacht dat gamers zulke goedkope games snel zouden kopen. In de plaats daarvan blijken gamers even sterk na te denken over zulke games als over volwaardige games. Hopelijk onthoudt hij dit als hij ooit begint aan een nieuwe kleine game.
|