Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Fable III brengt extra informatie


Door Rene Groen op 12-02-2010 om 11:13

Het is druk qua Xbox 360 nieuws, en na de zojuist geposte screenshots en artworks van Fable III is het nu tijd voor wat nieuwe informatie.

Middels diverse previews leren we het volgende:

- De game maakt gebruik van Natal, hiermee kun je bijvoorbeeld kinderen oppakken door een gelijk gebaar te maken.
- Hoewel de game middels de traditionele controller gespeeld wordt kun je je rechterhand gebruiken voor bepaalde bewegingen of om dingen te activeren.
- De hond moet nog meer als een hond reageren. Ziet hij bijvoorbeeld een konijn wegschieten, dan zal hij hier op ook op reageren.
- De game kent wederom een co-op mode, alleen dit keer kun je verder van elkaar weg. De ene speler kan bijvoorbeeld geld gaan verdienen terwijl de ander wat vijanden afmaakt.
- Wapens veranderen naarmate het gebruik, zo zal er bloed vanaf druppelen als je onschuldigen vermoord, of juist gaan gloeien als je het goede pad kiest. Omdat ook zaken als de kleur, de scherpte, de textures en bepaalde teksten op het wapen kunnen veranderen krijgen we zo duizenden unieke wapens.
- Finishing moves kunnen middels Natal worden gemaakt. Stel dat je een bijl hebt, dan kun je deze boven je hoofd slingeren en dan op een vijand neer laten komen.
- In Fable III kunnen we het land dicteren, zowel in goede als slechte zin. Deze functie wordt echter pas ongeveer halverwege de game geďntroduceerd. We hoeven echter niet bang te zijn dat de titel hiermee een RTS titel gaat worden, zo bevestigd Molyneux.
- Het maken van keuzes als heerser is nog niet zo makkelijk. Natuurlijk kun je iedereen gelijk geven om zo geliefd te worden bij het volk, maar na een tijdje zul je merken dat dit alleen maar tot wanorde zal leiden. Een vergelijking met Obama is dan ook al snel getrokken:

quote:
"Look at Obama. He came into power and promised to shut down Guantanamo Bay. It should have been easy, pick up the phone and close it, but it isn't."


- De experience, welke nog wel in Fable II zaten, komen niet langer terug. Volgens Molyneux is dit omdat veel mensen simpelweg niet wisten waar de rode, blauwe of groene balletjes voor stonden. Opvallend is hierbij dat Molyneux deze ervaringspunten 'iets voor games uit 1990' noemt, terwijl Fable II toch echt iets later verscheen.
- Naast Fable III lijken we nog iets te mogen verwachten, Molyneux spreekt namelijk over 'een zeer schattige ervaring buiten Fable III, een ervaring waar ik nu nog niet over kan praten'. Het gaat hierbij mogelijk om een tie-in, net zoals de Pub Games voor Fable II, welke voorafgaande aan de release op Xbox Live Arcade stond.



12:21  Fable III
10:45  Chinatown Wars viert nieuwjaar met korting
 Reacties (41)
 Pagina: 1 | 2
Gast (76.73.36.xxx) op 12-02-2010 om 10:18
pfffff

epic phail

Gast (83.87.184.xxx) op 12-02-2010 om 10:23
ach klets niet 76.73.36 ! ik was niet onder indruk van screens,maar de verbeteringen klinken goed.
en als je fail zegt, onderbouw het eerst, anders kom je wel heel fanboy over om ff een 360 game af te kraken.

Gast (86.87.29.xxx) op 12-02-2010 om 10:34
t is ook epic fail.
- geen health bar
- geen experience meer, met een baggerargument van molyneux
- natal functies, fok dat ik wil gewoon met een controller spelen ipv. te wapperen!

FAIL!

prangstar op 12-02-2010 om 10:40 [Niv: 99 / Exp: 4926]
Stel dat je een bij hebt, dan kun je deze boven je hoofd slingeren en dan op een vijand neer laten komen.

lijkt me wel vet zon BIJ

PS loze uitspraken, fable 3 beoordeel ik pas als ie uitkomt. tot die tijd heb ik er geen hoge verwachtingen van, dan kan ie alleen meevallen.

Geen XP in een RPG?

Gewijzigd door prangstar op 12-02-2010 om 10:41

Gast (195.193.213.xxx) op 12-02-2010 om 11:20
Neem aan dat je de Natal functies gewoon uit kunt zetten en volledig op de controller kunt spelen, dus daarover zeiken is niet zo zinnig. Het is een extra mogelijkheid en geen vervanging. Immers lang niet iedereen zal straks zo'n cam in huis hebben, dus ze kunnen de game daar helemaal niet van afhankelijk maken.

En dat je geen HUD hebt, hoe erg kan je daarover janken? Dat boeit toch geen reet als ze het gewoon goed verwerken? Boehoehoe geen health bar, dat is in 9 van de 10 games al niet meer zo...

Quote: epic PHAIL! over falen gesproken...

Gast (82.173.140.xxx) op 12-02-2010 om 11:22
Mass Effect 2 gebruikt ook geen standaard systeem van level-up en heeft ook geen standaard health bar. Is dat ook een epic fail? Plus, Natal is niet verplicht. Hou dus eens op met huilen en fail roepen.

Gast (87.212.173.xxx) op 12-02-2010 om 11:36
ik vond deel 2 wel heel echt kort, als deze ook zo kort is dan hoef ik hem niet.

Gast (86.87.29.xxx) op 12-02-2010 om 11:47
FAIL

Velqor op 12-02-2010 om 11:47 [Niv: 191 / Exp: 9548]
Nutteloze rot trollen in dit topic.
Heb er weer zin in, en ik behoor gelukkig als een van de enige bij de groep mensen die niet word gehyped en daardoor resultaat WEL goed vinden.


MocroMo op 12-02-2010 om 11:57 [Niv: 30 / Exp: 1502]
Nuttelozen rot trollen..?

Gelukkig mogen mensen het spel kut vinden. Ik ben het met de bovenstaande reacties eens.

Geen healthbar..?
Geen XP..?
Natal..?

Misschien is het een beetje te voorbarig..maar het lijkt er weer op dat het toch net niet iets voor mij word.

Rene Groen (Eindredacteur) op 12-02-2010 om 12:00 [Niv: 747 / Exp: 37353]
Let wel: Natal is optioneel, geen verplichting. En de healthbar is gewoon vervangen door het 'shootersysteem', en daar hoor ik er ook niemand over klagen.

Minato op 12-02-2010 om 12:04 [Niv: 3 / Exp: 143]
Hmm Natal klinkt mooi... maar miss wel te mooi , bedoel Wie dacht niet aan zo'n dingen bij de wii? en nog steeds vind ik het nu maar een fail ding gwn omdat er alleen maar party games op kome.

OT: ik vind het rulen van een land wel vet

Gast (77.248.115.xxx) op 12-02-2010 om 12:05
"Hoewel de game middels de traditionele controller gespeeld wordt..."

Zo te zien is Natal niet noodzakelijk. Meer hoef ik niet te weten. Ik vel mijn oordeel wel in 2011.

Gast (77.250.193.xxx) op 12-02-2010 om 12:07
coop verbeterd spreekt mij wel aan, ik was enigzins teleurgesteld over fable 2 hoe weinig de 2e player kon doen

Gast (86.87.29.xxx) op 12-02-2010 om 12:13
@ Rene, omdat shooters..gewoon shooters zijn.
Bij RPG's is het toch wat anders.
Weet ook niet waarom.

MocroMo op 12-02-2010 om 12:14 [Niv: 30 / Exp: 1502]
Rene Groen.

Fable heeft niks te maken met een shooter, eenbij rpg draait het juist om die healthbar op enkele na dan. Ik vind shooters momenteel met een healthbar minder fijn dan zonder een healthbar.

Is toch ook logisch een shooter als COD is toch op een hogere tempo dan en RPG Fable3.

Natal is inderdaad geen verplichting, maar het idee dat het in triple A titel zit zint me gewoon weg niet. Daarom zei ik al misschien is dat wel een beetje te voorbarig.

Het lijkt er gewoon op dat ze afstand willen doe van RPG, maar als je het beoordeelt als een RPG dan valt het gewoon tegen. Van de informatie dat we nu hebben

Gewijzigd door MocroMo op 12-02-2010 om 12:54

Rene Groen (Eindredacteur) op 12-02-2010 om 12:16 [Niv: 747 / Exp: 37353]
Ik zie Fable dan ook niet als 'enkel een RPG', het is een mis van factoren en ik denk niet dat het ontbreken van een healthbar van een grote waarde is voor de kwaliteit van Fable III.

MocroMo op 12-02-2010 om 12:19 [Niv: 30 / Exp: 1502]
Tijd zal het leren, ik zie het namelijk wel als "een enkel RPG" Daarom denk ik dat het ontbreken van een healthbar wel degelijk een waarde is voor de kwaliteit.

Ik moet zeggen Peter had wel gelijk dat niet iedereen blij zouden zijn met de vernieuwingen.

Velqor op 12-02-2010 om 12:20 [Niv: 191 / Exp: 9548]
Waren de playstation fanboys niet altijd van, ja alles op de xbox is eentonig blabla !!
Doet fabel eens wat anders...

MocroMo op 12-02-2010 om 12:29 [Niv: 30 / Exp: 1502]
Dellion
Zo ken iedereen wel nog een paar toch..? Ook andersom..? Maar dan word er gezegd nee PS fanboys zijn het ergste. Ik vind het allebei net zo erg. Ik vind dat je een voorkeur mag hebben voor een console maar je hoeft geen advocaat te spelen voor die console. En al helemaal niet met elke kritiek die er word vermeld gelijk psfanboys zijn bla bla bla.

Roderick
Het gaat niet alleen maar om healthbar, en de kritiek is misschien wel alleen tunnelvisie maar zoveel heb je er nog niet van gezien. Ik moet nog maar eens beelden zien dat het allemaal goed is uitgewerkt voordat ik denk dat het goede verandering, tot die tijd blijf ik bij mijn standpunten. Het word net zo hard verdedigt op het zelfde tunnelvisie.

Of het werkelijk geslaagde vernieuwing is weet je nog zo niet. Ik vind dat dat health bar best een grote rol in het bestaan van RPG heeft gespeeld.

Ik was al niet zo blij met Fable 2 tuutlijk kijk je dan kritischer naar het vervolg.

Je moet eens zien hoe ik zo meteen na COD MW3 ga kijken als het gaat uitkomen.

Gewijzigd door MocroMo op 12-02-2010 om 12:38

Roderick op 12-02-2010 om 12:29 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Oh lol nu draaien RPG's ineens om health bars? Role-playing-game staat de afkorting voor. Zolang je in een RPG een rol speelt van een personage dat zich ontwikkelt naarmate jouw speelstijl is het nog steeds een RPG. Of je personage nou een nummertje voor een level krijgt of niet. In Fable ontwikkelt je personage op een heel andere manier dan andere RPG's, wat natuurlijk heel origineel is.

Niet dat ik t toffe games vind, maar de kritiek hier is een beetje gebaseerd op tunnelvisie.

Gast (89.205.177.xxx) op 12-02-2010 om 12:39
en wat heeft ms nu met de feestdagen nog te bieden?

De x10 is ook maar een aanfluiting

Gast (145.18.242.xxx) op 12-02-2010 om 12:40
Ik vond Fable al weinig boeiends. Molyneux praat teveel i.p.v. daden

MocroMo op 12-02-2010 om 12:45 [Niv: 30 / Exp: 1502]
Gast(89.205.177
X10 is toch pas vanaaf:S

Rene Groen (Eindredacteur) op 12-02-2010 om 12:45 [Niv: 747 / Exp: 37353]
@ X10: Een aanfluiting? Van tevoren werd nooit gezegd dat het zo groots zou worden als de E3, ik denk dat jij het voor jezelf te hoog hebt ingeschat en daarmee alleen maar kon teleurstellen. Data voor o.a. Alan Wake, Dead Rising 2, Perfect Dark en Game Room, beta voor de Halo: Reach beta, nieuwe Fable III informatie en zo zijn er nog wel een paar dingen. Niet verkeerd voor een event die vooral voor de pers was opgezet.

En het is februari, nu al denken aan de feestdagen lijkt me iets te voorbarig. Eerst klaagde iedereen dat alles in de feestdagen pas zou komen, nu komt het eerder en draaien we het ineens om.

@ MocroMo: Tell me your joking ... right? ... RIGHT?

Gewijzigd door Rene Groen op 12-02-2010 om 12:46

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Fable III
Type:
Game
Releasedatum:
29-10-2010
Ontwikkelaar:
Lionhead Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media