Met Metro 2033 ontwikkelt het Oekraïense 4A Games in samenwerking met uitgever THQ een veelbelovende shooter voor Xbox 360 en PC. Verrassend genoeg komt de titel niet naar de PlayStation 3. Vandaag vertelt THQ ons waarom.
Op een event in Londen vertelde producer Hew Beynon van THQ dat de beslissing om Metro 2033 niet naar de PlayStation 3 te brengen niet door hem gemaakt is. Benyon maakte ten tijde van de beslissing nog geen deel uit van THQ. De man wist ons dan ook enkel te vertellen dat het een ''zakelijke beslissing'' was van THQ om Metro 2033 niet naar Sony's console te brengen.
quote: “That’s probably more of a business decision, and one that I wasn’t part of when I was at THQ,”.
Wel vertelt de beste man ons dat 4A Games al voldoende onderzoek heeft gedaan naar de architectuur van de PlayStation 3 en dat hun toekomstige projecten zeker op Sony's console zullen verschijnen.
quote: “The studio architect of the 4A engine did a lot of the initial work on the PS3 first, just to get to grips with the architecture. A lot of the early prototypes you saw were of the PC version. You’d probably have to ask someone up in senior THQ finance to find out why we didn’t greenlight a PS3 version at the time, but there’s no reason why the engine wouldn’t work on PS3.”
Ook ging de producer verder in op het feit dat Metro 2033 geen multiplayer heeft. Volgens hem willen de makers met Metro 2033 een verhaal vertellen. Ze voelden zich dan ook niet genoodzaakt om een multiplayer component in de game te steken. De tijd die ze daarmee bespaarden, konden ze steken in de ontwikkeling van een betere singleplayer ervaring.
|