Wekelijks krijgen we wel weer nieuwe artworks te zien van de exclusieve Wii RPG The Last Story. Ook vandaag is het weer raak: op nieuwe art kunnen we het mogelijke gevechtssysteem bewonderen. Tijd voor gameplaybeelden, Nintendo?
sorry dat ik het zeg, maar alleen van deze wazige plaatsje kan ik niet enthousiast worden
Uchiha_Shadow
op 16-04-2010 om 15:27
[Niv: 344 / Exp: 17178]
Hier hoort eigenlijk een beschrijving bij; in Japans (rechts onderin) wordt beschreven hoe het vechtsysteem werkt en speciaal is.
Helaas nog niet bekend of het turn-based is (ik hoop van niet).
BeWario
op 16-04-2010 om 15:27
[Niv: 28 / Exp: 1386]
hmm, ziet er wel geinig uit, en volgens mij hebben ze een soort idee van QTE met de Wii-remote. als ze het goed uitwerken, kan het veelbelovend worden
Wazzim
op 16-04-2010 om 16:12
[Niv: 139 / Exp: 6951]
@Uchiha_Shadow Wat is er mis met turn-based?
BeWario
op 16-04-2010 om 16:14
[Niv: 28 / Exp: 1386]
Omdat turn-based niet zo goed werkt op een console (vind ik), en er een best groot gebrek is aan real-time RPG's
dantekloon
op 16-04-2010 om 16:14
[Niv: 186 / Exp: 9283]
Uchiha moet te veel nadenken in Turn-Based gevechten, vandaar hij het liefst niet wil.
Gewijzigd door dantekloon op 16-04-2010 om 16:14
No'tje
op 16-04-2010 om 16:50
[Niv: 205 / Exp: 10245]
Turn Based is een gedateerd vechtsysteem, vroeger werd het alleen maar gebruikt door de limieten van de console`s.
Gast (86.83.92.xxx)
op 16-04-2010 om 16:58
Idd, is niet meer van deZe tijd!
asianck
op 16-04-2010 om 17:10
[Niv: 380 / Exp: 19012]
Turn based vind ik juist lekker werken. Tactisch komt het in ieder geval meestal ten goede.
Overigens is dit spel al bijna af. Ik hoop dat we pas gameplay beelden te zien krijgen tijdens de E3, want dan kan ie niet meer stuk.
Gast (85.146.244.xxx)
op 16-04-2010 om 17:26
Dit is geen art maar een storyboard
Uchiha_Shadow
op 16-04-2010 om 17:47
[Niv: 344 / Exp: 17178]
@ dantekloon:
Aw, moet je me meteen aanvallen omdat ik niet jouw mening deel? Wat een schattig fanboy-gedrag.
Tot nu toe klinkt dit spel meer als een adventure dan een RPG, wat ik erg prettig vind, en ik speel inderdaad liever een 15-uur adventure game dan een 60-urige JRPG met heel veel grinden. Dus liever een adventure met JRPG elementen (zie: Okami).
Als de hoeveelheid grinden meevalt vind ik het niet zo erg, maar ik heb nog steeds liever real-time combat. Maar het mag duidelijk zijn dat ik geen fan van grinden ben - als dat mijn gebrek aan intelligentie laat zien, so be it. Persoonlijk vind ik grinden behoorlijk geestdodend.
Gewijzigd door Uchiha_Shadow op 16-04-2010 om 17:53
Uchiha_Shadow
op 16-04-2010 om 17:56
[Niv: 344 / Exp: 17178]
Louis Tinner
op 16-04-2010 om 18:44
[Niv: 201 / Exp: 10063]
Turn based, daar heb ik altijd al een hekel aan gehad. Ik probeerde vroeger wel rpg's te spelen, maar door gevechtsysteem verpestte het voor mij. Een spel waarbij ik het wel geweldig vind is Heroes of Might and Magic wat ik honderden uren heb gespeeld.
En om er maar een internetchliche tegen aan te gooien:
Ik word hier ook niet echt warm van. Ik zou een turn-based rpg wel vet klinken, maar het is inderdaad een beetje gedateerd. En ik vind het mooie van die rpg's juist dat je er 60 uur mee kan vertoeven. Heerlijk gewoon om urenlang hersenloos door de levels lopen en een beetje te trainen.
Gewijzigd door Goof op 16-04-2010 om 22:21
Gast (81.82.42.xxx)
op 18-04-2010 om 23:36
Laat deze maar komen, dit spel wordt de real deal.