Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Insomniac gaat multiplatform


Door Christian Vuye op 25-05-2010 om 18:36
Bron: IGN

Met Ratchet & Clank, Resistance en Spyro: The Dragon boekte Insomniac Games enorm veel succes op de PlayStation platformen, nu willen ze dit succes ook uitbreiden naar Microsoft's console: de Xbox 360.

In tegenstelling tot wat de meesten dachten, is Insomniac Games geen eigendom van Sony. De studio is volledig onafhankelijk en maakt hier dus vandaag gebruik van. In navolging van Bungie, die enkele tijd geleden een deal met Activision tekende om hun games op meerdere platformen uit te brengen, kondigt de ontwikkelaar van Resistance en Ratchet & Clank vandaag aan dat ze hun nieuwste IP ook naar de Xbox 360 zullen brengen. De game wordt ontwikkeld in hun nieuwe Burbank studio te Californië en zal worden uitgegeven door EA, als deel van het EA Partners plan.

In tegenstelling tot Ratchet & Clank en Resistance, wiens rechten bij Sony liggen, zullen de rechten van hun nieuwste IP volledig bij Insomniac zelf liggen. Dit geeft de studio meer vrijheid, aldus Ted Price, CEO van Insomniac Games. Meneer Price geeft ook aan dat hun relatie met Sony nog steeds even goed is, en dat de studio nog steeds met even veel passie aan de Resistance en Ratchet & Clank franchises zal blijven werken. Op de E3 zal de ontwikkelaar zelf een nieuwe game in samenwerking met Sony (Red. - Resistance 3?) aankondigen. Hun nieuwste IP zal op het evenement echter niet aangekondigd worden, omdat er nog maar een klein team aan het project werkt.

quote:
"Sony Computer Entertainment and Insomniac Games will continue to build upon a strong, successful, 14-year partnership that has led to more than 35 million games sold and enjoyed by fans around the world," an SCEA representative said. "We look forward to unveiling Insomniac's next PS3 exclusive properties in the near future."


18:44  Nieuwe Fire Emblem voor de Nintendo DS
18:27  Flink knokken in Xenoblade
 Reacties (21)
 Pagina: 1
Gast (87.211.243.xxx) op 25-05-2010 om 18:40
Sure PS3 krijgt Bungie's multiplat game en 360 Insomniac's Multiplat, you win some you lose some.

Gast (91.181.90.xxx) op 25-05-2010 om 18:42
Best wek jammer en persoonlijk vind ik het een slechte zet. Hopelijk zal de kwaliteit van de multiplatform game niet dalen...

Gast (83.87.187.xxx) op 25-05-2010 om 18:55
Fijn juist dat zulke developers multi gaan ! kunnen beide consoles van hun talent genieten.
Zolang ze maar ook aan hun eigen exclusives werken toch ?

GanGsterG op 25-05-2010 om 18:59 [Niv: 256 / Exp: 12782]
Als RE3 en R&C erniet op achteruitgaan en de multiplatform titel een triple A titel is, dan maakt het me niks uit.
Maar anders wel vind het wel een ripactie naar sony toe.

Als kijkt zonder sony was er nu geen insomniac in zijn huidige staat het was dan veel slechter geweest.

Christian Vuye op 25-05-2010 om 19:10 [Niv: 76 / Exp: 3816]
Third party exclusiviteit is dood. Dat bewees Bungie enkele weken geleden en Insomniac vandaag ook. En gelukkig, want er is niets dommer in de gameindustrie.

GanGsterG op 25-05-2010 om 19:15 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@Christian Vuye
Grootste reden is dat ze te weinig winst maken, als ze op een console werken. Al word insomniac wel geholpen door sony in productie kosten.

Maar insomniac wil zo te zien een franchise stichten waar ze misschien veel mee gaan verdienen.

Maar als de ontwikkelkosten hoog worden en de game niet goed verkoopt is er geen sony die ze helpt bij het vergoeden van de productie kosten.

Dus wat ze nu doen kan best riskant zijn.

Gideon op 25-05-2010 om 19:17 [Niv: 163 / Exp: 8165]
@GanGsterG; als Sony so nobel was, dan hadden ze de boel moeten kopen toen de studio nog klein en zonder succes was.

KingLikesCookies op 25-05-2010 om 19:24 [Niv: 51 / Exp: 2529]
Leuk want het enigste echte voordeel aan exclusieve games (voor gamers) is dat die games dan echt voor die console is gemaakt zijn(UC2,KZ2...), waardoor we een game krijgen die bijna alles uit die console haalt.
Nu kunnen ze ook betere games (niet dat er iets mis is met Insomniac's games ) maken, dus het werkt eigenlijk iedereen in het voordeel, behalve Sony.

@GansterG
Maar nu helpt EA hun, dus veel verschil is er niet, de uitgever maakt verlies bij een slechtverkopende game, en niet de developer, niet?

Gewijzigd door KingLikesCookies op 25-05-2010 om 19:26

Asianator op 25-05-2010 om 19:56 [Niv: 164 / Exp: 8198]
Maakt jullie niet dik, mensen! Ratchet & Clank en Resistance gaan er echt niet op achteruit, hoor. Believe me!

GanGsterG op 25-05-2010 om 20:07 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@Gideon
Dat wou insomniac zelf niet, als het aan sony lag hadden ze de studio al lang gekocht.

@Kinglikescookies
een ontwikkelaar maakt ook verlies als een game slecht verkoopt hoor.
EA betaald niet alle onwikkelkosten misschien wel niets.
De grootste gedeelte van het bedrag moet insomniac toch zelf betalen.
EA zal insomniac minder helpen dan sony deed, want de game komt op twee platformen die niet van EA zijn.
Als het een sony exlcusive is dan zal sony meer mee helpen omdat het op een console komt van sony zelf.

Als ontwikkelaars geen verlies maken op slechter verkopen waarom gaan ze dan failliet.

Joni Philips (Eindredacteur) op 25-05-2010 om 20:21 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Inderdaad, Insomniac wilde onafhankelijk zijn en dat verandert niet, maar geloof me, die studio zit financieel zeer goed. Sony heeft niets voor niets zoveel second party studio's.

Robert op 25-05-2010 om 20:30 [Niv: 206 / Exp: 10294]
@Mr. Awesome
Resistance achteruit laten gaan lijkt me zowieso erg moeilijk. Het zou echt een prestatie zijn als die nog slechter wordt.

Gast (77.251.159.xxx) op 25-05-2010 om 20:43
als ik Sony was geweest had ik Insomniac allang gekocht. :P

Gast (94.209.43.xxx) op 25-05-2010 om 21:25
Op basis van Resistance word ik hier niet zo enthousiast van. Ratchet&Clank echter is dan weer wel een sterke game.
Ben benieuwd waar ze mee gaan komen. Ben ervan overtuigd dat die beide PS3 games ook prima op de 360 zouden draaien, dus de kwaliteit van de games komt echt niet in gevaar....

Gast (94.211.85.xxx) op 25-05-2010 om 21:33
ach kan iedereen lekker hun games spelen, kan me er niet druk om maken. _O_

Mafusto op 25-05-2010 om 22:04 [Niv: 115 / Exp: 5756]
Er veranderd toch niet zoveel? De games van Insomniac worden nu door EA partners uitgegeven. Verder krijgen ze help van EA om multiplatform games te ontwikkelen. De nieuwe multiplatform game wordt gemaakt in de nieuwe Insomniac studio. Dus denk ik dat Insomniac nog steeds met een Ps3clusive bezig is (lees Resistance 3). Verder lijdt Sony er niet onder. Het samenwerkingsverband tussen Insomniac en Sony blijft bestaan.

Gewijzigd door Mafusto op 25-05-2010 om 22:05

Roderick op 25-05-2010 om 22:15 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Nee dit is gewoon goed nieuws. Niet zozeer omdat Insomniac multiplatform gaat, maar meer omdat ze aan een nieuwe IP werken met een nieuwe publisher. Kan wat leuks opleveren.

Salsa85 op 25-05-2010 om 23:05 [Niv: 82 / Exp: 4118]
Als ze ook multi titels eruit knallen buiten hun PS3 exclusives waarom niet?

Wel jammer dat er minder exclusives komen op beide kampen. Dat is toch een reden waarom iemand of console A of console B koopt.

GanGsterG op 26-05-2010 om 13:17 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@joni
wat is second party alweer.

im2 op 28-05-2010 om 07:34 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Misschien niet zo'n grote naam als Bungie, maar wel een mooie compensatie.

Gast (148.200.1.xxx) op 03-06-2010 om 12:49
Nu zijn het de games,in een volgende generatie zie ik het wel gebeuren dat zelfs meerdere console's uitraken,gewoon 1 console en 1 handheld,en iedereen die er games op maakt.
Kijk maar naar de mac,daar zit ook een intel in tegenwoordig ;)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ratchet & Clank: A Crack in Time
Type:
Game
Releasedatum:
04-11-2009
Ontwikkelaar:
Insomniac Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media