Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

'PSN beter voor indie games dan XBLA.'


Door Joni Philips op 14-07-2010 om 09:45
Bron: 1Up

Met Joe Danger ontwikkelde Hello Games hun eerste game. In de game speel je Joe Danger, 's werelds meest gemotiveerde stuntman. Hij doet zijn uiterste best om de prachtigste stunts uit te voeren en zoveel mogelijk wereldrecords te winnen.

Joe Danger is momenteel alleen op het PlayStation Network beschikbaar, en dat komt volgens Hello Games' Sean Murray door het feit dat het PSN beter geschikt is voor Indie Games. Als ze hadden gekozen voor de Xbox Live Arcade, hadden ze een uitgever moeten zoeken want de Xbox Live Arcade is een slachthuis voor kleine developers. Er zijn games die goed verkopen, maar er verschijnen elke week twee games en veel van die games verkopen minder dan 25.000 exemplaren in totaal. Uit onofficiële bronnen weet hij dat 47% van de self-published games op de XBLA minder dan 25.000 keer verkocht werd. 23% ging 100.000 keer over de toonbank, 13% ging 200.000 keer over de toonbank en 17% deed beter dan dat. Op het PSN ging Joe Danger daarentegen 50.000 keer over de toonbank in zijn eerste week, waarmee Hello Games hun keuze gerechtvaardigd ziet.
    Why choose PSN? It was the only way we could self-publish. XBLA is kind of a slaughterhouse for smaller developers.
Een uitgever zoeken was ook geen mogelijkheid. Die zijn namelijk altijd sceptisch over kleine creatieve games. Hello Games praatte met enkele uitgevers, maar zij vonden onder andere dat de hoofdrolspeler een aap moest zijn en dat het spel minder rond plezier moest draaien. Die kritiek vonden ze onterecht dus kozen ze ervoor om het spel zelf uit te geven.



09:55  Word 'The Biggest Loser' met Kinect
08:46  Sony waarschuwt voor 3D ongemakken
 Reacties (17)
 Pagina: 1
Roderick op 14-07-2010 om 10:19 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Eigenlijk kijkt Hello Games niet naar haar eigen kwaliteiten. Heb je namelijk een game die écht goed is, dan kun je op Xbox Live Arcade veel meer geld verdienen dan op het PlayStation Network. Op XBLA komen veel games, dus ook meer games van mindere kwaliteit. Echte toppers doen het geweldig op XBLA.

Weslii op 14-07-2010 om 10:21 [Niv: 167 / Exp: 8338]
"Op het PSN ging Joe Danger daarentegen 50.000 keer over de toonbank in zijn eerste week, waarmee Hello Games hun keuze gerechtvaardigd ziet."

Oftewel het aanbod is daar zo beperkt dat zelfs de mindere games daar goed verkopen bij gebrek aan beter?

Weslii op 14-07-2010 om 10:23 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@ roderick
Inderdaad. Het ontbreekt de heren aan zelfreflectie. Als jouw game niet goed verkoopt terwijl andere spellen op hetzelfde platform dat wel doen, dan hebben die spellen die wel goed verkopen iets wat jouw spel niet heeft. Dat ligt dan niet aan het platform (XBL) maar aan je eigen spel.

Joni Philips (Eindredacteur) op 14-07-2010 om 10:24 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
@Weslii: De game scoort ongeveer even goed als een Braid, Castle Crashers, Shatter, ... dus een mindere game zou ik het niet noemen.
@Gast (84.195.3.xxx): Eerder problemen met off-topic en flaming.

Weslii op 14-07-2010 om 10:35 [Niv: 167 / Exp: 8338]
"@Weslii: De game scoort ongeveer even goed als een Braid, Castle Crashers, Shatter, ... dus een mindere game zou ik het niet noemen."

En toch verkopen die beter heb ik het idee. Dat verschil moet ergens vandaan komen en aangezien je van iedere arcade game een demo kunt downloaden kan ik me niet anders voorstellen dan dat het aan het spel ligt. Dus ik denk dat je het prima in dat geval een mindere titel kunt noemen.

Joni Philips (Eindredacteur) op 14-07-2010 om 10:37 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Joe Danger is een PSN game eh, dus geen verplichte demo.

Weslii op 14-07-2010 om 10:44 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Dat begrijp ik Joni.
Maar dat is mijn punt ook niet. Mijn punt is dat wanneer je twee spellen op 1 platform uitbrengt en het ene spel verkoopt meer dan het andere spel, dat je dan dus volgens mij het slechter verkopende spel terecht de mindere kunt noemen.

We kunnen het nu niet vergelijken want dit spel is niet op XBL geplaatst. Maar ze geven zelf als argument "Er zijn games die goed verkopen, maar er verschijnen elke week twee games en veel van die games verkopen minder dan 25.000 exemplaren in totaal. "

Daar maak ik uit op dat hij bang is voor de concurrentie op Live en daarom heeft besloten niet op Live maar op PSN aan te bieden. Oftewel, hij denkt dat hij de concurrentie niet aankan, oftewel zijn spel zal wel minder zijn dan van de concurrentie.

VeDeR op 14-07-2010 om 11:24 [Niv: 9 / Exp: 469]
Ik denk eerder dat het een kosten overweging is. Aangezien je een uitgever ook moet betalen.

En als dan de mogelijkheid bestaat dat je game zoals hij aangeeft minder dan 25.000 exemplaren verkoopt je geen winst maakt.

Denk niet dat het te maken heeft met bang zijn voor concurrentie.

konnichiwa op 14-07-2010 om 11:53 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Vind het straf dat die persoon zoveel informatie erover heeft...

MS zegt heel weinig over de verkopen van Xbla games en dan komt een kerel met zo'n informatie;...

VeDeR op 14-07-2010 om 11:57 [Niv: 9 / Exp: 469]
Vandaar dat de cijfers ook uit onofficiële bronnen komen zoals wordt geschreven

Weslii op 14-07-2010 om 12:07 [Niv: 167 / Exp: 8338]
"En als dan de mogelijkheid bestaat dat je game zoals hij aangeeft minder dan 25.000 exemplaren verkoopt je geen winst maakt.

Denk niet dat het te maken heeft met bang zijn voor concurrentie.
"

Maar dat is niet de kern. De kernvraag is:

"waarom is hij bang op xbox live maar 25000 keer te verkopen en op PSN niet?"

Dat er kosten mee gemoeid zijn, dat klopt. Maar eventuele kosten staan los van (verwachtte) verkopen. Waarom verwacht hij op Live minder te verkopen dan op PSN, en waarom geeft hij het aantal games dat wekelijks verschijnt daarbij als argument?

Ik lees dan: "Op Live verschijnen zoveel games, dat wij er niet tussen opvallen en daardoor minder verkopen dan op PSN".

Gewijzigd door Weslii op 14-07-2010 om 12:08

konnichiwa op 14-07-2010 om 12:11 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Goeie games verkopen best wel goed;..

Op mygamercard.net kun je zien hoeveel mensen de game hebben (Mensen met Silver account en geen Mygamercard.net accoount hebben worden er wel niet bijgeteld)..

Ik heb een 80tal Xbla games en die komen vaak boven de 50-100k qua verkopen uit:

http://profile.mygamercard.net/KonnichiwaBE

Gewijzigd door konnichiwa op 14-07-2010 om 12:14

GekooktEi op 14-07-2010 om 12:39 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Ik denk het eigenlijk wel. Maar er zijn ook vooral veel games die Sony adopteert; dat zie ik eigenlijk ook als halve indie-games wat natuurlijk niet klopt maar het zijn wel indie-achtige games. Hiermee doel ik op bijvoorbeeld flOw en PixelJunk, die hebben gewoon de simpelheid en creativiteit van een indie maar zijn gewoon door Sony geadopteerd. Ik vind het ook heel goed dat Sony dat doet

Gemaskerde Muchacho op 14-07-2010 om 15:40 [Niv: 84 / Exp: 4205]
@Weslii
als is een game goed het kan helemaal worden ondergesneeuwd omdat er meer titels zijn op XBLA. Dat wilt niet gelijk zeggen dat je game slecht is, maar voor indie developers is het moeilijker om de aandacht te trekken en gamers een spel te laten kopen. games komen niet vanzelf in een top download 100k lijst, daarvoor moesten eerst ook 100k mensen het hebben gedownload. Ja, daar zitten ook mensen bij die het blind hebben gekocht. Als een onbekende developer een game wilt uitbrengen op PSN omdat het daar minder druk is het meer dan logisch en dus niet omdat het bang is omdat het zo'n slechte game is...

Weslii verder lijkt het wel of je het maar uit 1 kant kan bekijken de "ZE ZIJN BANG OMDAT HUN GAME TE SLECHT IS" kant ofso xd Je hebt namelijk toch ook genoeg indie muziek artiesten die harstikke goed zijn maar commercieel niet doorbreken?

Gewijzigd door Gemaskerde Muchacho op 14-07-2010 om 15:43

Weslii op 14-07-2010 om 20:11 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@ Muchacho
Ik wil ook niet zeggen dat hun game slecht is. Misschien is bang van de concurrentie niet de juiste bewoording, misschien is teveel concurrentie een betere bewoording.

Gemaskerde Muchacho op 15-07-2010 om 14:26 [Niv: 84 / Exp: 4205]
Dan snap ik de hele discussie niet? Want dan is hij toch gewoon slim

im2 op 24-07-2010 om 13:07 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik begrijp het niet echt... Als je meer wil verdienen dan is het toch altijd beter om de game op meerdere platformen uit te brengen ipv exclusief voor één enkele platform.
Ik neem aan dat het niet gigantisch veel kost om een game uit te brengen voor XBLA...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Joe Danger
Type:
Game
Releasedatum:
09-06-2010
Ontwikkelaar:
Hello Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media