Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Sakurai: 'Van 3D terug naar 2D wordt moeilijk'


Door Simon op 06-08-2010 om 11:17
Bron: VG 247

Het begon vroeger met games waarin we de pixels nog konden tellen, maar tegenwoordig is het al niet meer opzienbarend als we bijna levensechte graphics mogen verwachten. Natuurlijk waren de driedimensionale werelden (in de tv) indrukwekkend rond de tijd van de Nintendo 64 en PlayStation One, maar knappe jongen als je momenteel nog steeds door de polygonenbrij van toen kunt kijken.

Deze evolutie van graphics zorgde ervoor dat bijna geen ontwikkelaar meer terugkwam bij bijvoorbeeld de 2D-beelden die we gewend zijn van het 8- en 16-bit tijdperk. Volgens Masahiro Sakurai, de producer achter de Nintendo 3DS titel Kid Icarus: Uprising, wordt het net zo moeilijk om terug te gaan naar de '2D graphics' (in de zin van dat je tegen een plat scherm kijkt) eens je een game in 'echt' 3D ontwikkeld hebt, waarbij de graphics uit het scherm springen. Volgens Sakurai is het volledig natuurlijk dat we snel aan nieuwe standaarden wennen. Hij denkt dan ook dat het, in ieder geval voor game-ontwikkelaars, moeilijk wordt om terug te snappen naar 2D nadat ze een 3D game gemaakt hebben.

We zijn benieuwd of 3D graphics echt de nieuwste revolutie wordt, maar in onze 3DS Hands-On kon je in ieder geval lezen dat het een leuk toegevoegd effect is. Wat wij ons nu afvragen: wanneer komt de dag dat we 1080p graphics retro zullen noemen?



11:25  [GC] Street Fighter x Tekken op GamesCom
10:44  True Crime: Hong Kong naar 2011
 Reacties (9)
 Pagina: 1
Gast (94.227.164.xxx) op 06-08-2010 om 11:34
Wat wij ons nu afvragen: wanneer komt de dag dat we 1080p graphics retro zullen noemen?

Morgen om 13 h

Gast (82.217.118.xxx) op 06-08-2010 om 12:05
hahahahahahaha.........

nee ... gast

Gast (86.83.92.xxx) op 06-08-2010 om 12:20
Bestaan er wel consoles die 1080p voor de volle 100% (dus óók met een constante hoge framerate!) aankunnen.

Gast (86.90.42.xxx) op 06-08-2010 om 12:43
Op ps3 is veel nieteens 1080p, rdr is niet eens 720p dacht ik

Gast (84.80.233.xxx) op 06-08-2010 om 13:04
1080p is ook echt niks, mijn laptop heeft al hogere graphics :P
hd stelt al lang niks meer voor, computermonitoren hebben een veel hogere resolutie.

maar ik geloof wel wat hij zegt. 2D games met weinig pixels zie je niet meer, maar misschien ook wel omdat dat gewoon lelijk was. nu kunnen we zelfs handgetekende achtergronden gebruiken.
maarja of dit Parallax 3D effect daar ook voor gaat zorgen....? dat denk ik niet, aangezien je nog steeds het 3D kan uitzetten en games ontwikkeld zonder 3D stukken minder rekenkracht kosten (dus betere graphics). ook kan± 12% van de bevolking geen 3D waarnemen door oogafwijkingen. (of iedereen moet een bril/lenzen gaan nemen om dat te fixen).
ach ja we zullen zien

Gast (86.83.92.xxx) op 06-08-2010 om 13:12
Sommige bedrijven promoten hun machine als 1080 terwijl het in werkelijkheid eigenlijk niet zo is en vervolgens promoten ze het als 3D en als dat gebeurd is gaan ze over op 3D handheld. Andere bedrijven doen het op een natuurlijke manier: ze slaan geen stappen over in de techniek en gaan het ook niet als zodanig promoten. Met uitzondering van de 3DS want hiermee zijn ze de concurrentie een hele grote stap voor.

im2 op 06-08-2010 om 17:34 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik zou het het niet echt een revolutie noemen, meer een evolutie, net zoals SD naar HD.

Gast (77.249.165.xxx) op 06-08-2010 om 21:06
hou er rekenening mee dat 3d op de nintendo 3ds anders is dan 3d op een tv.

bij de tv komt 3d naar voren toe terwijl 3d op de nintendo 3ds in de diepte werkt.

Gast (85.144.221.xxx) op 06-08-2010 om 21:36
@Gast (77.249.165.xxx)

Van wat ik begrepen heb lijkt het bij de 3ds ook naar voren te komen door de parallax view:

http://loot-ninja.com/2010/06/22/how-the-nintendo-3ds-screen-works/

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Kid Icarus: Uprising
Type:
Game
Releasedatum:
23-03-2012
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media