Afgelopen weekend verscheen Infinity Blade in de App Store. De game, ontwikkeld door Chair (bekend van de XBLA game Shadow Complex) en uitgegeven door Epic, gooit vooral hoge ogen dankzij zijn onwijs goede graphics.
Dat serieuze games op de iPhone ook gewild zijn bleek maar weer door de ontvangst van de consument: vlak na de release klom Infinity Blade al gauw naar de top in de App Store charts. Volgens Apple's Game Center hebben inmiddels 271,424 mensen de game aangeschaft, en met een prijs van vijf euro heeft de game dus binnen een dag of drie meer dan een miljoen euro opgeleverd.
konnichiwa
op 13-12-2010 om 15:58
[Niv: 153 / Exp: 7652]
271k is best al veel...
Gast (80.94.69.xxx)
op 13-12-2010 om 16:03
@Gast (145.69.202.xxx)
jij bent echt stoer..
ontopic: ziet er echt heel goed uit.. iemand hier er ook al daadwerkelijk mee gespeeld? is het een volwaardige game? in de trailer zie je alleen slicen.. geen verhaal ofzo
Simon
op 13-12-2010 om 16:10
[Niv: 112 / Exp: 5600]
^Klopt, zit praktisch ook geen verhaal in. De gameplay is dan ook aan de magere kant; eigenlijk alleen maar slicen en hakken, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Fruit Ninja. Niet per sé een topgame op qua gameplay dus, maar de graphics zijn werkelijk om van te smullen. En wat is vijf euro nou?
Mrakz0r
op 13-12-2010 om 16:35
[Niv: 36 / Exp: 1778]
Tja.. je heb steeds een vaste route die je automatich aflegd naar de eindbaas door op het scherm te klikken. Je kunt dus niet vrij rondlopen of iets dergelijks. Verder gaat 't puur om de battle, en level-up systeem. Iedere 'run' naar de eindbaas is iets van 5 min. Na 3 keer ben je sterk genoeg om de eindbaas te verslaan en begin je net zo vrolijk weer opnieuw.
Spel is leuk voor een half uurtje, dan ben je er meer dan klaar mee.