Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Review:

Amy


Door Rene Groen op 17-01-2012 om 14:58
Bron: Gamed

Het jaar 2012 is net begonnen en we moeten nog even wachten voordat de nieuwe titels de winkels bestormen, het ideale moment voor de kleinere bedrijven om hun downloadable games uit te brengen. Of we echter ook blij moeten worden dat Amy onder deze titels valt is zeer de vraag.

In eerste instantie is blijheid natuurlijk geen begrip waar we de game mee moeten associëren. Het verhaal draait om Lana en Amy, waarbij laatstgenoemde over speciale krachten beschikt. Terwijl de wereld te maken krijgt met een infectie die iedereen tot een zombie maakt lijkt het kind immuun, net als Lana wanneer deze in haar gezelschap is. Het spel wordt verteld middels cutscenes die kwalitatief weliswaar niet slecht zijn, maar waarbij het lijkt alsof de graphics niet afgestemd zijn op de hardware. Het resulteert in haperingen, denk aan de nieuwste PC games die je op de hoogste kwaliteit af tracht te spelen op een vijf jaar oude PC. Aangezien wij de game echter op de Xbox 360 testte (een PlayStation 3 versie is eveneens beschikbaar en een PC versie volgt) mag dit geen excuus heten. Helaas beperken de fouten zich niet tot de cutscenes, ook gedurende de game krijgen we vrijwel aan één stuk te maken met screen tearing.


Als speler nemen wij de rol op ons van Lana en getracht is om verschillende soorten gameplay samen te brengen, echter zonder dat één van deze ook maar goed werkt. Het hoofddoel is om Amy te begeleiden, waarbij je haar hand vast zult moeten houden haar om te laten lopen. Niet alleen krijg je hierdoor al snel kramp in je vinger omdat je driekwart van het spel de rechterbumper vast moet houden, Amy blijft ook veelvuldig achter objecten hangen zonder dat ze zelf de kunde heeft om zich te herstellen. Andere elementen bestaan uit het oplossen van puzzels, platformelementen, aansturen van Amy en bevechten van zombies, maar helaas werkt geen van deze elementen goed. Dit komt niet alleen door de slechte uitwerking zelf, ook het gemis van een map, de weinige checkpoints en het gegeven dat het spel enkel saved aan het einde van een level zorgen ervoor dat je de game vroegtijdig opzij wilt – en waarschijnlijk ook zult – schuiven.

Om het bovenstaande te illustreren zullen we enkele voorbeelden geven. We benoemden het vechten van vijanden al, waarbij je items kunt gebruiken die na verloop van tijd onbruikbaar zullen worden. Deze vijanden hebben echter (en ja, we weten dat het om zombies gaan) weinig denkvermogen, zo zijn er momenten waarbij ze je niet aan zullen vallen en vast zitten in een routine zoals het lopen van een zelfde rondje. Wanneer ze echter wel aanvallen lijkt de game eerder een kansspel te worden, waarbij het maar de vraag is of je slag wel of niet aan komt. Is de zombie de winnende partij, dan zul je ver terug worden geplaatst en dien je ook nog eens alle items in te leveren. De game krijgt hierdoor al snel een frustrerende trial-and-error opzet waar geen plezier uit te halen is.


Helaas moeten we de negatieve spiraal verder doorzetten in de controls, een punt die we al eerder voorbij lieten komen. De input op je controls lijkt met een kleine vertraging doorgegeven te worden aan de game, hetgeen de genoemde frustratie alleen maar verder toe doet nemen. De bijhorende animaties zijn hierbij ook veel te langdradig, zo zul je soms twintig tot dertig seconden toe moeten kijken terwijl Amy een actie uitvoert en doen de bewegingen van Lana vermoeden dat ze uit het bejaardentehuis geplukt is om nog een laatste stukje roem te beleven. Helaas valt er echter weinig roem te beleven aan de game zelf, de gameplay maakt het spel vrijwel onspeelbaar, technisch is deze zwaar achterhaald en ook op ander gebied weet de game niet mee te komen met de concurrentie.
Beoordeling
Gameplay   20
Sound   55
Graphics   40
Replay   10

De term horror krijgt met deze game een nieuw begrip.
25


15:03  Europese uitgevers jagen op piraten
14:39  Rockstar North richt zich op nieuwe generatie
 Reacties (12)
 Pagina: 1
gompy222 op 17-01-2012 om 15:22 [Niv: 84 / Exp: 4212]
heftig

Lawliet op 17-01-2012 om 15:36 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Erg jammer. De game had potentie.

zie sang op 17-01-2012 om 15:50 [Niv: 80 / Exp: 3986]
Het geeft inderdaad een oldshool gehalte maar ik vind deze top , veel raadsel en een leuk geluid
GFX zoals gezegt maar voor 9eu wat wil je dan ?
25 is voor mij 75 score . Deze game is genieten.

Rene Groen (Eindredacteur) op 17-01-2012 om 15:58 [Niv: 747 / Exp: 37353]
@ zie_sang: Het geluid herhaald zich al snel en veel van de stemmen zijn van een matige kwaliteit. Onder de graphics reken ik ook de vele (en tevens besproken) fouten, zoals screen tearing en haperende cutscenes. Dit, alsmede de vele andere fouten, resulteren in het lage cijfer. De prijs maakt hierin niet uit, een slecht spel blijft een slecht spel, of je hier nu negen of negentig Euro voor neer legt.

Hannibal op 17-01-2012 om 16:56 [Niv: 17 / Exp: 848]
Je hoeft trouwens niet steeds die knop vast te houden, Amy loopt ook vanzelf wel mee, echter als je haar hand vasthoudt dan merk je via Amy of er iets aan komt want als zij bang wordt dan gaat de controller trillen. Ook komt Amy op die manier weer op krachten.
Het lage aantal checkpoints is trouwens niet zo heel erg, het spel is niet zo heel erg lang, of moeilijk te noemen.
Persoonlijk heb ik nog geen last gehad van het misslaan maar ik ben pas in het derde hoofdstuk.

Het screen tearing is inderdaad erg irritant, evenals de voice acting van sommige karakters maar Lana vind ik juist weer goed gedaan, het is fijn om een karakter te horen schrikken als je zelf ook van iets schrikt, het voegt iets meer sfeer er aan toe. Niet het beste spel op de markt maar wel een welkome afwisseling.

Stammetje91 op 17-01-2012 om 18:08 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Ik vind het wel grappig dat de 'professionele' reviews de game overal de grond instampen, maar dat fans van de oude Silent Hill games de game erg kunnen waarderen. Je leest het best wel veel online. =)

Dark Nemak op 17-01-2012 om 19:22 [Niv: 23 / Exp: 1128]
Sorry ben het oneens met je review 25 is veel te weinig de game verdient minstens een 60...

Gewijzigd door Dark Nemak op 17-01-2012 om 19:22

Rene Groen (Eindredacteur) op 17-01-2012 om 20:57 [Niv: 747 / Exp: 37353]
Met enkel die opmerking kan ik weinig, dan zul je inhoudelijk toch met wat meer punten moeten komen.

Codewarrior op 18-01-2012 om 00:02 [Niv: 110 / Exp: 5485]
"Horrible joke of a game"

Destructoid. Kan ik me wel in vinden, 25 is een beetje te hoog imo. :p

Remco1988 op 18-01-2012 om 00:51 [Niv: 48 / Exp: 2416]
25 !!!!! zooooo, da's wel errug laag

Gewijzigd door Remco1988 op 18-01-2012 om 02:14

Dark Nemak op 18-01-2012 om 19:09 [Niv: 23 / Exp: 1128]
@Rene Groen

Dat hoeft niet, daar ben jij voor! Dit is gewoon mijn mening over de review.

Rene Groen (Eindredacteur) op 18-01-2012 om 20:05 [Niv: 747 / Exp: 37353]
Jammer dat je er niet inhoudelijk op in wil gaan, ben altijd wel in voor een leuke discussie

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Amy
Type:
Game
Releasedatum:
11-01-2012
Ontwikkelaar:
VectorCell
Uitgever:
Lexis Numerique
Media:








Meer media