Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Preview:

I Am Alive


Door Rene Groen op 10-02-2012 om 13:58
Bron: Gamed

Al in 2008 vernamen we voor het eerst dat I Am Alive in ontwikkeling was, destijds nog door de studio Darkworks. Terwijl de jaren verstreken bleef het lange tijd stil rondom het project, echter kunnen we vanaf 7 maart (in eerste instantie enkel op de Xbox 360) dan eindelijk aan de slag met deze titel, een mooi moment om hier iets dieper op in te gaan.

I Am Alive is een downloadable game die zal verschijnen op Xbox Live Arcade en later op het PlayStation Network. Hoewel oorspronkelijk ook een PC versie gepland stond werd deze geschrapt wegens de toenemende piraterij. In het spel spelen we als de zevenentwintigjarige Adam Collins, een man wiens wereld een jaar geleden letterlijk instortte toen The Event plaats vond. De gebeurtenis betrof een grootschalige aardbeving wiens invloed over de gehele wereld merkbaar was, zo ook in de fictieve stad Haventon te Amerika. Het hoofdpersonage werd gescheiden van zijn vrouw en kind en hij heeft dan ook slechts één doel voor ogen: de hereniging van zijn gezin.


The Event heeft er echter voor gezorgd dat zijn opgave niet makkelijk zal zijn. De wereld is verscheurd en ingestort, waarbij slechts een klein aantal mensen – al dan niet in groeperingen – hun toevlucht hebben genomen tot lager gelegen gronden en veilige onderkomens. Het vertrouwen is hierin compleet weggevallen, angst overheerst en dit levert hachelijke situaties op. Voedsel is schaars en om hieraan te geraken zal de AI ver gaan om het te bemachtigen. Directe confrontaties kunnen hierdoor uitlopen op gevechten en overleven is, zoals de titel al aan geeft, van groots belang. Om je weg levend te vervolgen zul je dan ook keuzes moeten maken, ga je met een grote boog om een personage heen of besluit je je leven te wagen en de confrontatie op te zoeken om zo mogelijk aan voedsel of munitie te geraken?

De gameplay speelt in op de bovenstaande situaties. Stel dat je een man afgeronseld ziet worden door drie anderen en je hebt slechts één kogel in een verkregen geweer, dan kun je diverse keuzes maken. Ontvlucht je de situatie om zelf in veiligheid te komen? Gebruik je de kogel om je van één van de mannen te ontdoen en zo te gokken dat de rest vlucht, tevens de kans lopend dat ze zich juist tegen je keren? Dreig je alleen met het geweer aangezien ze niet weten over hoeveel kogels je bezit? Loop je door en laat je de man aan zijn lot over? Deze en vele andere keuzes maken het spel tot een voortdurend overlevingsavontuur, hetgeen tevens terug komt in andere elementen.


Naast het beschreven actie-element is de game, zoals inmiddels duidelijk is, er vooral op gericht dat je overleeft. De first-person actie is hierbij gecombineerd met third-person verkenning, de ingestorte stad is namelijk het ideale podium om te verkennen en vooruit te komen in de zoektocht naar je gezin. Voorzichtigheid is echter geboden aangezien het hoofdpersonage dood kan gaan, hetgeen je echter ongedaan kunt maken door tokens te verdienen middels side-quests te voltooien. Aangezien niet iedereen kwaadaardig is zullen sommige mensen je hulp inschakelen en met de verkregen tokens kun je een continue gebruiken om een fout ongedaan te maken. Ubisoft is hierbij dapper om het bovenstaande, indrukwekkende concept aan te bieden voor 1200 MS Points, zo’n vijftien Euro. Een PlayStation Network uitgave voor ditzelfde bedrag verschijnt op een later moment.


08:29  Rocksteady keek naar multiplayer voor Batman
13:11  XWM: 'Xbox 3 krijgt een tablet'
 Reacties (3)
 Pagina: 1
miknic op 10-02-2012 om 14:15 [Niv: 44 / Exp: 2216]
toenemende piraterij op pc.. verzin eens een andere argument. PC is de afgelopen alleen maar gegroeid

FloriX op 10-02-2012 om 14:32 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Piraterij is toegenomen omdat de industrie er zo belachelijk mee omgaat, net als tweedehands games.

JDS-82 op 11-02-2012 om 12:50 [Niv: 17 / Exp: 840]
allemaal goe en wel maar breng de game nu s uit gvdme :p

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
I Am Alive
Type:
Game
Releasedatum:
07-03-2012
Ontwikkelaar:
Darkworks
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media