Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

Kinect Star Wars


Door Rene Groen op 11-04-2012 om 07:46
Bron: Gamed

Filmliefhebbers van jong en met name oud dragen Star Wars een warm hart toe en het is dan ook niet gek dat Microsoft juist deze bekende franchise heeft gekoppeld aan Kinect. De eerste presentatie gedurende de E3 van 2010 kreeg veel kritiek, vraag is of het eindproduct deze kritieken kan weerleggen.

Het rijke Star Wars universum krijgt een verdieping in de Dark Side Rising mode, drie hoofdstukken die te plaatsen zijn tussen de eerste en tweede episode van Star Wars. Alhier bezoeken we bekende locaties als Kashyyyk, Felucia en Coruscant waarbij het doel is om ons op te werken van een jonge Padawan tot een volwaardige Jedi. Waar gamers het meeste naar uit keken is het vechten met een lightsaber, hetgeen voor zowel links- als rechtshandige gamers mogelijk is. Helaas merken we al snel dat de uitwerking ervan zeker niet de één-op-één overzetting is waar we op hoopten. Nooit heb je het idee een totale controle te hebben en je bent dan ook meer rond aan het zwaaien dan gericht vijanden aan het uitschakelen. Voor de variatie kunnen we met onze andere hand nog een Force Push geven, bukken en springen, waarmee de combat grotendeels omschreven is.


Dark Side Rising is in een uur of vier te doorlopen, waarbij je vooral on-rails voortgestuwd wordt. Een fout wordt nooit groots gestraft omdat je slechts een klein eindje teruggeplaatst zal worden en om de game niet in herhaling te laten vallen ben je niet enkel aan het vechten. Onderbrekingen vinden we in ruimtelijke shooter secties, het ontwijken van obstakels en het besturen van voertuigen - waarover later meer - maar toch leunt de game vooral op de actie in combinatie met de cutscenes die het verhaal vertellen. De kwaliteit hiervan is over het geheel gezien goed, waardoor het des te meer opvalt dat de animaties van karakters en de framerate hierop achter blijven. Een dubbel gevoel die we eveneens bij het geluid hebben, de iconische Star Wars geluiden worden in kwaliteit niet opgevolgd vanwege matige stemacteurs, waardoor karakters als Yoda niet lijken op hun evenbeeld uit de films.

Zoals gezegd is één van de onderdelen uit de game het racen in een pod, hetgeen overigens ook als aparte mode in de game is verwerkt. Naast een snelle race is te kiezen uit de Destiniy mode, waarbij we zes races dienen te winnen op de planeten Tattooine, Utapau, Bespin, Felucia en Coruscant. Hoewel het in de Dark Side Rising campagne nog een afgezwakte vorm is vormt het als aparte mode één van de hoogtepunten binnen de game. In de basishouding staan we met beide handen vooruit, waarbij we er één terug moeten trekken om een bocht te maken of beide handen naar voren moeten duwen voor een boost. Hiernaast kunnen we tegenstanders slaan en dienen we obstakels te ontwijken, hechten deze zich aan je pod dan zorgt het namelijk voor enige vertraging.


Het racen is slechts één van de extra onderdelen in het spel, de meest in het oog springende en tevens opvallendste is de Galactic Dance Off. De mode laat zich vergelijken met games als Dance Central, waarbij we in Jabba’s Palace, Bespin’s Cloudy City, Coruscant en The Death Star mee moeten dansen met de muziek onder het toekijkend oog van Jabba the Hutt. Hoewel Star Wars fans het als een knieval voor een groter publiek zullen zien is de uitwerking goed te noemen. We dansen op bestaande nummers die omgezet zijn tot een Star Wars thema en ook de dansbewegingen hebben Star Wars termen gekregen. Door de verschillende moeilijkheidsgraden kan iedereen mee doen, als je dit durft uiteraard.

Een stuk stoerder en dichter bij Star Wars staat Rancor Rage. Het doel is simpel: een Rancor is ontsnapt uit Jabba’s Palace en jij mag hem overnemen op zijn pad van destructie. Door doelen succesvol af te ronden, denk aan het gooien met mensen en objecten of het neerhalen van complete gebouwen, scoor je steeds meer punten. In totaal zijn er een viertal verschillende Racors met ieder hun eigen unieke mogelijkheden die los kunnen gaan in vier gebieden, namelijk Bull, Sand, Tyrant en Jungle. De controls werken hier goed, ondanks dat het natuurlijk niet veel meer is dan een mini-game, echter wel een verdomd leuke.


Als laatste kunnen we nog Duels of Fate vrijspelen vanuit de Dark Side Rising campagne. Zoals de naam wellicht al doet vermoeden gaat het hier om lightsaber duels tussen bekende Star Wars karakters waarbij het draait om aanval en verdediging. Een leuk vooruitzicht om Darth Vader te verslaan, ware het niet dat de problemen met de controls uit de campagne ook hier naar voren komen. Doel is om jezelf op te werken tot een Jedi Grand Master door zo snel en effectief mogelijk met je vijanden af te rekenen. Wanneer dit echter afhangt van geluk in plaats van kunde gaat het al snel irriteren, zeker wanneer je om deze reden verliest.

Bij de aankondiging van Kinect Star Wars werden ons mooie beloftes gedaan, maar helaas blijkt dat de fouten die we tijdens de E3 in 2010 zagen nog altijd niet geheel opgelost zijn. Het vechten als een ware Jedi moet het grootste affiche zijn van de game, maar juist op dit onderdeel werkt Kinect het minst goed. Hoewel de andere modi beter werken is het jammer dat niet de gehele game de sfeer over weet te brengen, waardoor de naam Star Wars in de titel geen eer wordt aangedaan.
Beoordeling
Gameplay   60
Sound   65
Graphics   70
Replay   65

Enkele leuke modi maken nog geen Star Wars waardig pakket.
65


19:37  Escape Plan patch met kleine veranderingen
07:46  Gameplaybeelden Dust: An Elysian Tail
 Reacties (2)
 Pagina: 1
bessy10 op 11-04-2012 om 12:54 [Niv: 6 / Exp: 317]
Toch een middel game had niet verwacht

Kenobixios op 11-04-2012 om 14:54 [Niv: 54 / Exp: 2687]
Dan toch maar wachten en uit de budgetbak plukken

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Kinect Star Wars
Type:
Game
Releasedatum:
03-04-2012
Ontwikkelaar:
LucasArts
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media