Ondanks een gematigde verkoopstart heeft Sony nog altijd het volle vertrouwen in haar PlayStation Vita, zelfs wanneer ze aangeven geen prijsverlaging door te zullen voeren.
Sony's Andrew House geeft in een interview aan dat Sony een belangrijk doel voor ogen heeft: tegen maart 2013 moet de PlayStation Vita tien miljoen keer verkocht zijn. De meeste verkopen hiervan verwachten ze gedurende hun 'Holiday Season', het moment dat de meeste applicaties en titels zullen verschijnen.
quote: “The end-of-year holiday season is extremely important for handheld game consoles. To that end, we’ve got showcase titles such as Call of Duty and Assassin’s Creed coming out as well as our own first-party software."
Niet alleen de titels moeten echter indruk gaan maken, met online services als YouTube en Hulu moeten eveneens mensen aangetrokken worden. Het draait dan ook om twee steunpilaren: games en online.
Ook in Japan, waar de handheld het niet al te best doen, worden betere resultaten verwacht. Eén van de redenen hiervoor moet het Crystal White model worden, die tevens onderdeel zal voren van een Assassin's Creed III: Liberation bundel.
|