Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Preview:

Transformers: Fall of Cybertron


Door Rene Groen op 20-07-2012 om 16:28
Bron: Gamed

Twee jaar geleden verscheen Transformers: War for Cybertron, een game die los stond van de films en mede daardoor een goede indruk achter liet. Het einde van de game gaf echter al aan dat de strijd nog niet afgelopen was, volgende maand mogen we dan ook uit kijken naar het vervolg in de vorm van Transformers: Fall of Cybertron.

Het einde van War for Cybertron vormde de opzet naar de voortdurende strijd tussen de Autobots en de Decepticons, waarbij het voordeel bij laatstgenoemde ligt. De oorlog is zo goed als gewonnen en het is een kwestie van tijd voordat de genadeklap aan de Autobots is toegediend, waarbij de planeet Cybertron eveneens haar einde tegemoet lijkt te treden. Het verhaal sluit hiermee aan bij de comics, waarbij de Transformers uiteindelijk op onze planeet terecht zullen komen, en als speler beleven we dit verhaal vanuit beide kampen. Niet langer kiezen we voorafgaande aan de missie ditmaal zelf een Transformer, in plaats daarvan zal je er één toegewezen krijgen. Het zorgt voor een meer gestroomlijnd verhaal waarbij je voortdurend wisselt tussen goed en kwaad en zo speelt vanuit beide standpunten.


Groot voordeel van het bovenstaande is dat de ietwat generieke levels hiermee voorkomen worden, immers, levels werden eerder niet toegespitst op de eigenschappen van het karakter. Doordat de ontwikkelaar zich nu geheel richt op één personage en diens unieke vaardigheden heb je meer het idee diens specialiteiten daadwerkelijk nodig te hebben. Op deze manier blijft de gameplay eveneens gevarieerd, het ene moment spelen we de game vooral als een shooter vanaf de grond terwijl we een volgend moment juist in de ruimte zweven. Om de comics trouw te blijven zijn er veel karakters aanwezig, denk aan Optimus Prime, Megatron, Starscream, Bumbleblee, Grimlock, Jazz en Vortex, om slechts enkele namen te noemen. De focus op de specialiteiten van één karakter gaat helaas wel ten koste van de coöperatieve modus, tegelijkertijd geeft de ontwikkelaar aan dat vijanden hierdoor een verbeterde AI hebben die reageren op je acties en meer dan voorheen zullen samenwerken.

Een andere verandering is dat de opzet van de levels is aangepast voor de Transformers, hetgeen al snel blijkt uit de enorme kolossen waar we mee te maken krijgen. Metroplex is een stad op zich, de Decepticon Bruticus is opgebouwd uit een vijftal Combaticons en Grimlock kan zich bij de beschikking over voldoende Rage transformeren tot een gigantische Tyrannosaurus Rex. Te midden hiervan gaat de gameplay echter gewoon door, waardoor het maximale uit de Unreal Engine gehaald lijkt te zijn om dit te bewerkstelligen. Deze schaal moeten we tevens terug gaan zien in de multiplayer, waarbij tevens de vele aanpassingsopties om je eigen unieke karakter te maken in het oog springt.


Fall of Cybertron lijkt op vrijwel alle fronten een verbetering te worden van diens voorganger, waarbij de ontwikkelaar goed geluisterd heeft naar de kritieken van de fans en hierop verbeteringen heeft aangebracht. Hoewel het ontbreken van een coöperatieve modus en het spelen van levels met één reeds geselecteerde Transformer klinkt als een terugval tegenover het zelf kiezen uit een drietal in War for Cybertron zorgt het voor een meer gestroomlijnd verhaal en de benutting van unieke kenmerken die de Transformers bezitten. Doordat het spel onlangs vervroegd werd zal de strijd op 24 augustus vervolgd worden op de PlayStation 3, Xbox 360 en PC, waarbij de ontwikkelaar voor laatstgenoemde versie hulp krijgt van ontwikkelaar Mercenary Games.


10:01  GameplayTrailer Double Dragon Neon
16:23  [GC] Grand theft Auto V niet aanwezig
 Reacties (4)
 Pagina: 1
jerfo op 20-07-2012 om 16:51 [Niv: 93 / Exp: 4627]
zo'n zin in deze game, heb G1 gedownload om de models eens te vergelijken

Boogieboyz op 20-07-2012 om 21:43 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Het is in de stijl van G1 maar het ziet er natuurlijk wel iets gemoderniseerd uit.

jerfo op 21-07-2012 om 00:27 [Niv: 93 / Exp: 4627]
ja tuurlijk maar veel van de models lijken wel, alleen veel van de stemmen zijn (gelukkig) wel anders al is die van soundwave wel bijna het zelfde

thenativedude op 24-07-2012 om 22:42 [Niv: 137 / Exp: 6865]
Echt geen zin in deze game.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Transformers: Fall of Cybertron
Type:
Game
Releasedatum:
24-08-2012
Ontwikkelaar:
High Moon Studios
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:








Meer media