Na het vertrek van Robert Bowling bij Infinity Ward richtte hij zijn eigen studio op onder de naam Robotoki om aldaar te werken aan Human Element. De game verschijnt pas in 2015, toch hoeven we niet zo lang te wachten op prequels hiervan.
In gesprek met Eurogamer legt Bowling uit dat Human Element exclusieve prequels zal krijgen op het open platform Ouya. De creatie van deze voorlopers geeft de studio de mogelijkheid om alvast ideeën te implementeren en kijken wat ze uiteindelijk in de release van de finale game willen hebben.
De prequels moeten uit episodes bestaan die iedere keer weer de focus op een andere ervaring leggen die ze over willen brengen. De eerste episode kan bijvoorbeeld gaan over overleving, het vinden van een locatie en hulpmiddelen, bouwen van vestingwerken om dit te beveiligen en het opzetten van alarmsystemen zodat je weet wanneer iemand hier inbreuk op maakt.
Een tweede episode kan vervolgens over iets heel anders gaan. Als voorbeeld noemt hij het karakter dat de wereld intrekt en te maken krijgt met menselijke elementen, denk aan andere overlevenden en morele keuzes. Uiteindelijk kan je echter altijd terugvallen op de veilige basis die je in de eerste episode hebt opgebouwd.
Eerder al gaf Bowling aan dat Human Element een game zal worden met een grote rol voor zombies, onduidelijk is nog wanneer de eerste prequel uitgebracht moet worden.
|