Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Cage: 'Industrie heeft Peter Pan syndroom'


Door Rene Groen op 18-08-2012 om 08:43
Bron: Gamasutra

David Cage van ontwikkelaar Quantic Dreams bracht ons al opvallende en intrigerende games als Fahrenheit en Heavy Rain, momenteel werkt hij aan een verhalende game onder de naam Beyond: Two Souls. Tussentijds heeft hij echter nog de tijd gevonden om kritiek te geven op de huidige staat van de game-industrie.

In een interview met Gamasutra laat hij weten dat de huidige game-industrie leidt aan het Peter Pan syndroom. Ontwikkelaars dienen volwassen te worden en niet de zoveelste first person shooter of game met monsters, aliens en zombies te maken. Ze moeten meer risico's durven nemen, juist hetgeen wat de industrie op dit moment nodig heeft.
quote:
“It’s the fact that we don’t want to grow up, so we stay kids. But there is a moment where you need to grow up as an industry. And you cannot keep up with the Peter Pan syndrome. You need to grow. And I think this is the right time.”


08:43  Castlevania 3DS uitgesteld naar 2013
08:42  Nintendo koopt Rare terug van Microsoft?
 Reacties (11)
 Pagina: 1
jerfo op 18-08-2012 om 10:56 [Niv: 93 / Exp: 4627]
meer risoco's nemen, maarja dan ben je niet zeker dat je game goed verkoopt

Skydrooler op 18-08-2012 om 12:27 [Niv: 0 / Exp: 12]
Dat is het hele punt Jerfo. Het is een balans vinden tussen ultieme creatieve vrijheid en commerciele waarde. Een goed voorbeeld is het verschil tussen een game als Ico of Shadow of the Colossus en Call of Duty games. Creatief en orgineel -vs- commerciele zekerheid. (om maar een voorbeeld te noemen).

sotarK op 18-08-2012 om 15:26 [Niv: 124 / Exp: 6197]
Tsja het op safe spelen geld ook niet meer als iedereen fps games gaat maken.
Dan maak je het genre gewoon dood of comateus tot er weer een blockbuster komt die het wel goed doet.

Boogieboyz op 18-08-2012 om 15:39 [Niv: 303 / Exp: 15154]
het is wel zo, vroegah had je meer diversiteit in games. Een game als Future Cop LAPD or Rapid Racer, zoals die op de psx uitkwamen, dat is nu ondenkbaar.

de originaliteit is compleet weg.

PS3gamerXD op 18-08-2012 om 15:57 [Niv: 67 / Exp: 3340]
Ik denk dat het verdwijnen van de originaliteit meer te maken heeft met de gestegen productiekosten van games. Er gaat tegenwoordig meer tijd en geld in zitten om een goede game te maken, wat dus ook meer risico met zich mee brengt.

Gewijzigd door PS3gamerXD op 18-08-2012 om 15:58

Boogieboyz op 18-08-2012 om 19:27 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Als een game goed is hoeven ze zich geen zorgen te maken of het wel verkoopt, lijkt mij. En hoeven ze niet voor een 'veilig' genre te kiezen zoals een shooter.

Joni Philips (Eindredacteur) op 18-08-2012 om 19:40 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
In theorie heb je gelijk, in praktijk blijkt het vaak anders. Kijk maar naar Platinum Games. MadWorld, Infinite Space, Bayonetta en Vanquish waren elk toppers, maar geen enkel deed het genoeg voor een sequel.

Boogieboyz op 18-08-2012 om 22:09 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Madworld hadden ze aan zichzelf te danken. Compleet zwart-wit, gewelddadige game... op de Wii (het is gewoon geen hardcore gameconsole) en alleen op Wii releasen.

Maar nu we het erover hebben, is Anarchy Reigns niet een soort sequel op Madworld? Toch een soort van (spirituele) opvolger.

Joni Philips (Eindredacteur) op 18-08-2012 om 22:11 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Nope, het enige dat ze gemeenschappelijk hebben is dat personages uit MadWorld in Anarchy Reigns zitten.

Boogieboyz op 18-08-2012 om 22:23 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Euh... maar het is wel dezelfde soort game(play)? Anyway, als een game goed genoeg verkocht zou ik gewoon overwegen om een sequel te maken. Degene die dat vaak tegenhouden zijn de publishers, toch? Ik bedoel hier overigens niet mee dat ik denk dat elke game een sequel MOET hebben, maar in het geval dat.

Zoals bvb Bulletstorm, daar zou een sequel van komen maar Epic hield dat tegen ofzo? Had het niet helemaal gevolgd... Maar dat was wel een goede game. Weer een shooter weliswaar, maar best origineel met dingen die je in geen enkel andere fps vind.

En wat te denken van Kameo 2? Zonde...

Gewijzigd door Boogieboyz op 18-08-2012 om 22:26

Skydrooler op 19-08-2012 om 12:34 [Niv: 0 / Exp: 12]
Veel goede punten hier. Ik denk dat de ambities vooraf het ontwerpen van een game compleet zijn veranderd. (op wat kleine games na als Angry Birds etc, of Flower). Tegenwoordig MOET het volzitten met vette verhaallijnen, opties, play-modes en character development. Prima, maar het komt een game niet altijd ten goede. Ik, noem als voorbeeld Uncharted 3. Mooie game + Multiplayer. Ik heb de MP misschien een paar keer gespeeld..(ok eigen schuld) Maar het boeide me ook niet echt..het was meer een extraatje. In retrospect hadden ze die dollars en tijd in de singleplayer moeten mikken...vind ik dan.

Bulletstorm is lachen. Mario ook, het doel is gewoon simpel, Red de Princess/Kill as crazy as you can.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Beyond: Two Souls
Type:
Game
Releasedatum:
11-10-2013
Ontwikkelaar:
Quantic Dream
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media