Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

Killzone: Shadow Fall met health via lightbar


Door Rene Groen op 06-05-2013 om 11:21
Bron: Edge

De PlayStation 4 onthulling bracht Nederlandse trots middels de onthulling van Killzone Shadow Fall van 'onze' ontwikkelaar Guerilla Games. Vandaag leren we iets meer over deze titel.

In gesprek met Edge laat Sony Worldwide baas Shuhei Yoshida iets meer los over het gebruik van de lightbar van de DualShock 4 in de game. Eerder leerden we al eens dat het licht kan corresponderen met een gamer, bijvoorbeeld wanneer je coöperatief speelt.

Bij Killzone Shadow Fall zal het licht weer op een andere manier gebruikt worden. Stel dat je in de singleplayer health verliest, dan zal de kleur van groen naar rood gaan:
quote:
“People were watching the main screen, but Steven was facing the audience, showing how the light bar color changes as he was hit by the enemy; as he lost hit points the color was changing from green to red. And when he used the health replenishment, it went back to green.”

Yoshida benadrukt dat het slechts één van de voorbeelden is binnen een game, zo is het mogelijk dat het licht op twee of drie manieren binnen één game gebruikt kan worden. Voor diens functionaliteit is de camera overigens niet benodigd, ook zonder kan deze zijn werk doen.


11:22  Nog eens drie GTA V screenshots
11:16  Lucid Games teased Xbox project?
 Reacties (23)
 Pagina: 1
Berserk op 06-05-2013 om 11:29 [Niv: 148 / Exp: 7384]
Stom, ik kijk niet naar mijn controller tijdens gamen

Weslii op 06-05-2013 om 11:39 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Dit voegt helemaal niks toe.

Alsof je naar je controller zit te kijken tijdens het gamen.

Het is alleen maar irritant als er iets in je ooghoek steeds knippert of van kleur verandert.

XtraNL op 06-05-2013 om 11:43 [Niv: 82 / Exp: 4096]
Wat Weslii zegt klopt wel.
Werd ook altijd afgeleid als mijn Xbox controller bijna leeg was en die lampjes zo irritant begonnen te flikkeren.

Mafusto op 06-05-2013 om 12:02 [Niv: 115 / Exp: 5756]
De implementatie in Killzone is erg gimmicky en zal weinig tot niks toevoegen, maar het idee erachter zal in een ander spel wel meehelpen aan een HUD-loze ervaring.

@Weslii
"Alsof je naar je controller zit te kijken tijdens het gamen."
WiiU-gamers doen niet anders.


Weslii op 06-05-2013 om 12:20 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@XtraNL
Dat vind ik ook heel irritant inderdaad.

@Mafusto
Bij de WiiU voegt het dan ook daadwerkelijk iets toe.

Bever Warrior op 06-05-2013 om 12:42 [Niv: 71 / Exp: 3535]
Ik vind het juist zeer vet en het voegt in mijn ogen wel wat toe. De lightbar is ook zeer mooi en modern en geeft extra sfeer bij verschillende momenten. De Nieuwe PS4-controller wordt echt geweldig.

Bij de oude controller is het ook handig dat je kan zien dat ie bijna leeg is en welk controllernummer je bent.

Maar ja Weslii is altijd negatief over PS3 en PS4 dingen.

Gewijzigd door Bever Warrior op 06-05-2013 om 13:00

bufHalo op 06-05-2013 om 12:53 [Niv: 15 / Exp: 774]
@Tristan Argonian, hij spreekt niet negatief over de PS3, het gaat hier over de PS4. Mij zegt het ook niets dat gedoe, maar dat de PS4 in huis komt staat wel al vast.

Bever Warrior op 06-05-2013 om 12:56 [Niv: 71 / Exp: 3535]
Ja ok ik bedoel idd PS3 en PS4 , gewoon Sony in general.

bufHalo op 06-05-2013 om 13:04 [Niv: 15 / Exp: 774]
Kritiek kan soms terecht zijn, herriner me nog heel goed al dat gedoe met de motion controllers (zonder rumble) bij de launch van de ps3 console. Later zag je er haast niets meer van en kwamen ze weer met controllers met rumble ( weer geld kwijt). Dus ze maken allemaal fouten.

Weslii op 06-05-2013 om 13:04 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@ Tristan
Wat is jouw obsessie met mij?

De eerste 3 reacties over deze nutteloze feature zijn negatief. Maar jij begint weer over mijn reactie. Dat komt op mij over als een obsessie.

Daarbij, als je echt goed had gelezen (wat je kennelijk niet kunt of wilt) zou je zien dat ik ook negatief ben over het knipperende lampje op de controller van de 360.

maar selectief lezen en op je piemeltje getrapt reageren is natuurlijk het makkeleijkst.

Alpha Centyros op 06-05-2013 om 13:14 [Niv: 43 / Exp: 2166]
Mits het goed geïmplementeerd wordt, kan het een toegevoegde waarde leveren aan de ervaring. Maar ik betwijfel of die toegevoegde waarde groot genoeg is om de extra (energie-)kosten van de controller te compenseren.

Bever Warrior op 06-05-2013 om 13:16 [Niv: 71 / Exp: 3535]
@ Weslii
Nee ik heb op dit moment geen obsessie met jou. Ik ben in het verleden idd mischien geobsedeerd geweest met een aantal mensen en PS3 en 360of iets dergelijks, maar niet met jou.

Het valt me gewoon op dat bij PS3 en PS4 onderwerpen je vaak negatief bent in tegenstelling tot bij Microsoft. En dat heeft niks te maken dat ik op mijn p ben getrapt.
Het gaat mij om de lightbar.

Gewijzigd door Bever Warrior op 06-05-2013 om 13:19

thenativedude op 06-05-2013 om 13:19 [Niv: 137 / Exp: 6865]
zucht. zou wel 1 mooi zijn gewoon 1 console en verder niets krijg je ook niet van die nutteloze gesprekken.

Redneckerz (Redacteur) op 06-05-2013 om 13:32 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@Thenativedude:

Daar sluit ik mij bij aan. Het zou die zielige discussies volledig uitsluiten.

OT:
Als dit nu voor de Wii U was geweest was het nog logisch. Nu komt het vooral over als een experiment gone wrong. Niet logisch, en vooral hinderlijk.

asianck op 06-05-2013 om 13:50 [Niv: 380 / Exp: 19012]
@Redneckerz
Ben ik niet mee eens. Als Killzone op de Wii U uitkwam en er dezelfde gimmick in zat, dan was het nog steeds nutteloos geweest, aangezien er op het beeldscherm zelf al een indicatie is of je veel of weinig hp hebt in een shooter. Onnodig om dan extra shit toe te voegen aan een controller.

Redneckerz (Redacteur) op 06-05-2013 om 14:00 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Asianck
Ik bedoel ermee dat een lightbar in dit geval logischer klinkt op een Wii U dan een PS4 aangezien de Wii U een compleet scherm in zijn controller heeft hangen, wat de PS4 niet heeft.

asianck op 06-05-2013 om 14:10 [Niv: 380 / Exp: 19012]
Meh de PS4 controller heeft een light bar voor een reden. Maar ik vind niet dat je het per sé moet gebruiken, omdat ze de mogelijkheid hebben, terwijl het zonder een light bar bijvoorbeeld al prima werkt.

In een horror game lijkt het me juist goed werken als indicator of er iets engs in de buurt is bijvoorbeeld. Dat zou bijvoorbeeld voor meer spanning kunnen zorgen voor de speler of om de speler te 'mindfucken'.

Ik vind trouwens een light bar voor de Wii U onlogisch, aangezien het al een heel beeldscherm tot z'n beschikking heeft en dus een extra balkje die een kleur aangeeft onnodig is.

thenativedude op 06-05-2013 om 14:20 [Niv: 137 / Exp: 6865]
Eerlijk is eerlijk bij illumiroom zou het nog best vet zijn als je kamer rood bongd omdat je levens bijna op zijn.

MaartenL (Redacteur) op 06-05-2013 om 17:40 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Voor een realistische ervaring moest de DS4 gewoon electro-shocks uitdelen als je geraakt werd. Uiteindelijk is het game-over als je lam en kwijlend op de vloer ligt.

Mafusto op 06-05-2013 om 18:08 [Niv: 115 / Exp: 5756]
@MaartenL

Ik zou die versie gelijk kopen

Joni Philips (Eindredacteur) op 06-05-2013 om 18:43 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Leuke gimmick, meer niet.

No'tje op 06-05-2013 om 21:34 [Niv: 205 / Exp: 10245]
Méh.

Wapkaak op 07-05-2013 om 14:55 [Niv: 49 / Exp: 2426]
@mafusto

In een HUD-loze game zit je daar helemaal niet op te wachten denk. :p

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Killzone Shadow Fall
Type:
Game
Releasedatum:
29-11-2013
Ontwikkelaar:
Guerrilla Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media