Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
31 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Preview:

ArmA III


Door Joni Philips op 17-08-2013 om 08:12
Bron: Gamed

Momenteel ontwikkelt Operation Flashpoint-ontwikkelaar Bohemia Interactive een nieuwe ArmA-game in de vorm van ArmA III, een First en Third Person Shooter met zware nadruk op realisme die exclusief op de PC verschijnt. De game verschijnt pas op 13 september, maar wij blikken vandaag alvast vooruit.

Door zijn kernprogramma lijkt Iran momenteel een grote bedreiging voor de wereldvrede, maar door hun geďsoleerde positie en de verdeeldheid in het Midden-Oosten beschikken ze momenteel over weinig slagkracht. Met ArmA III voorspelt Bohemia Interactive echter een dreigende toekomst voor Iran waarbij het land als grote winnaar uit de Arabische Lente komt. In 2030 slaagt Iran erin een alliantie (Canton-Protocol Strategic Alliance Treaty of CSTA) te vormen met verschillende buurlanden en samen een groot militair offensief tegen Europa te starten. Bij de start van de game is de eerste stap van dat militaire offensief alvast geslaagd: Iran heeft de Griekse eilanden Altis – een semi-fictieve versie van Lemnos – en Stratis veroverd. Uit schrik voor de dreiging lanceert de NAVO Operation Magnitude om de Griekse eilanden snel opnieuw te bevrijden, maar die campagne faalt en een grootschalige oorlog om de eilanden begint.

In de verhaalcampagne van de singleplayer speel je met kapitein Scott Miller, een lid van de British Special Forces die bij de start van de game gescheiden raakt van zijn troepen. Hij moet zien te overleven op Altis tot hij zich opnieuw kan aansluiten bij zijn troepen om de gefaalde operatie toch om te toveren tot een succes. Als je benieuwd bent naar het einde van het verhaal, zul je echter wel geduld moeten hebben. Door tijdsgebrek heeft Bohemia besloten de game zonder singleplayer op te leveren. Deze zal later via drie gratis DLC-pakketten opnieuw toegevoegd worden aan het spel. De eerste DLC heet Survive en verschijnt een maand na de basisgame. Adapt en Win zullen enkele maanden later volgen, maar op basis van de titel kunnen we meteen gokken hoe het zal aflopen. Misschien moet Bohemia toch eens leren betere titels te bedenken.


De verhaalcampagne loopt dus vertraging op, maar de rest van de singleplayer wordt meteen beschikbaar. Deze omvat onder andere enkele grote missies om je gaandeweg bekend te maken met de gameplay zodat je niet meteen in het diepe einde wordt geworpen met de multiplayer. Die multiplayer is namelijk nog altijd een gigantisch uitgebreide ervaring die zeker kan afschrikken. Je wordt namelijk nog steeds gedropt in een grote omgeving waar vijanden je vanaf grote afstand met één kogel kunnen omleggen nog voor je weet waar de vijand is. Daarom zijn er een hele hoop opties om zo onopvallend mogelijk te bewegen, zo kun je plat gaan liggen op de grond en vanuit die positie zoeken naar je aanvaller terwijl die nu een veel kleiner doelwit heeft. Het zijn echter dingen die je allemaal moet leren voor je ze effectief kunt gebruiken in de strijd.

De game bevat standaard al een hoopje scenario’s voor de multiplayer, bijvoorbeeld het verdedigen van een stadje als lid van de CSTA tegen de aanstormende NAVO troepen, maar dit is maar klein bier in vergelijking met de community zal brengen. De game bevat namelijk een uitgebreide missie-editor waarin gebruikers hun eigen scenario’s kunnen aanmaken om te delen met de wereld. Dit kan gaan van kleinschalige coöperatieve en competitieve missies tot grootschalige gevechten op een gigantische map met 64 deelnemers. Dankzij mod support zijn creatievellingen niet eens beperkt tot de basis van de game. Zo kennen doorwinterde PC-gamers allemaal ongetwijfeld DayZ, een aartsmoeilijke zombiegame die begon als mod van ArmA II. Bij Bohemia Interactive hopen ze dat soort creativiteit ook met ArmA III aan te wakkeren want zelf zien ze ArmA III in de eerste plaats als een ‘platform’ voor zowel hun eigen content als user-generated content.


Zoals eerder gezegd speelt ArmA III zich af op Lemnos en Stratis waarbij deze voor een groot deel werden nagebouwd. Zo is Altis ongeveer 270 km˛ groot terwijl Stratis ongeveer 20 km˛ groot is. Op beide eilanden zijn verschillende steden gelokaliseerd, maar ook andere landschappen zoals rivieren, weilanden, bossen en andere omgevingen die uitermate geschikt zijn voor virtuele oorlogsvoering. Om ervoor te zorgen dat je niet beperkt bent tot een klein deel van deze omgevingen, kun je allerlei voertuigen gebruiken – waaronder vliegtuigen, schepen en voertuigen – om je te verplaatsen binnen de grote ArmA omgevingen. Je kunt ArmA III dan ook niet benaderen als een standaard shooter waarin je elke vijf seconden een vuurgevecht beleeft. Zelfs in de multiplayer is het belangrijk om optimaal gebruik te maken van de grote omgevingen, de vele voertuigen en alle andere elementen die je vindt om de vijand te verrassen.

Ondanks een turbulente ontwikkelperiode inclusief arrestatie van een tweetal leden van het ontwikkelteam voor spionage toen ze in Griekenland een militaire installatie fotografeerden om deze na te bootsen in het spel en het uitstel van de Story mode; lijkt ArmA III toch een geslaagde titel te worden. De game bouwt verder op de fundamenten van zijn voorgangers met verregaand realisme en een zware nadruk op user-generated content, keuzes die in het verleden al succesvol bleken en ervoor zorgden dat ArmA zich duidelijk kon onderscheiden van de concurrentie. Een definitief oordeel kunnen we echter pas vellen op 12 september wanneer de game via Steam beschikbaar wordt. De game krijgt eveneens een retail-release, maar de releasedatum is momenteel onbekend. Aangezien ook voor deze versie Steam een vereiste is, moet niets je echter tegenhouden om digitaal te gaan.


08:24  De Budgetkanteling
08:10  Resident Evil serie keert terug naar roots
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Robert op 17-08-2013 om 09:04 [Niv: 206 / Exp: 10294]
De voorganger was mij iets te moeilijk, ik probeer het eventueel later als die afgeprijsd is.

GekooktEi op 19-08-2013 om 18:20 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Van wat ik heb gespeeld uit de alpha lijkt dit eindelijk een deel te zijn dat net zo opgepoetst aanvoelt als andere shooters, en veel intuďtiever en gebruiksvriendelijker werkt.

Ik had bij zowel ArmA als ArmA II erg vaak awkward momenten in de campaign waarbij het doel niet duidelijk was of ik niet wist hoe ik het volgende doel moest triggeren... De infanterie-missie in de alpha van III was heel prettig duidelijk maar ook niet te lineair.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
ArmA III
Type:
Game
Releasedatum:
12-09-2013
Ontwikkelaar:
Bohemia Interactive
Uitgever:
505 Games
Media:








Meer media