Nadat onlangs The Legend of Zelda: The Wind Waker HD voor de Nintendo Wii U verscheen mogen we over enige tijd wederom in de schoenen van Link stappen, ditmaal in The Legend of Zelda: A Link Between Worlds voor de Nintendo 3DS.
Eiji Aonuma, producer van de Zelda serie, geeft in een interview enkele nieuwe details over de game:
- Het ontwikkelteam voor A Link Between Worlds bestond uit ongeveer negentig medewerkers.
- Wanneer je het spel eenmaal uitgespeeld hebt kun je de game nog eens doorlopen in een hogere moeilijkheidsgraad.
- Er zijn enkele aanpassingen in de puzzels gemaakt voor gamers die het spel op een Nintendo 2DS zullen spelen. Toch ziet hij de Nintendo 3DS als het systeem waar de game beter op gespeeld kan worden vanwege diens technologie. Het was pas gedurende de ontwikkeling dat ze wisten dat de Nintendo 2DS kwam, waardoor er tijdens de ontwikkeling aanpassingen gemaakt moesten worden zodat de puzzels ook in 2D opgelost konden worden.
- Het spel draait op zestig frames per seconden, daar waar eerdere Zelda titels op dertig frames per seconden liepen. Reden voor deze verandering is het 3D effect, dat stabieler werkt onder een hogere framerate.
- Er zijn vele sidequests aanwezig, waardoor het volgens Aonuma wel even zal duren voordat je alles ontdekt hebt.
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds ligt vanaf 22 november in de winkels, meer over deze game is te lezen in onze preview.
|