Ashes: Two worlds Collide is een RPG gebaseerd op vroegere RPG's als Ultima VII, Drakkhen en Demon's Winter. Het spel zal op nog onbekende datum verschijnen voor de PC.
Ashes is geen hack-and-slash RPG en ook niet arcade georiënteerd zoals Zelda. De twee mensen die het spel ontwikkelen proberen van het spel een zo volledig mogelijke RPG te maken. Zo moet je in Ashes je eigen party creëren met elk een eigen sociale eigenschap. Zo heb je de grote leiderfiguur van de groep, de cynische persoon die nergens mee tevreden is, de verlegen intellectueel en nog andere personages met andere eigenschappen. De sociale eigenschap zou een belangrijke rol hebben in het spel.
Verder is het spel realistisch met NPCs. Ze blijven niet steeds op dezelfde plaats en leven hun eigen leven. Zo zullen ze rond de middag eten en 's nachts slapen. Zo zullen ze ook reageren op jouw optredens. Wanneer je mensen dood of besteelt zullen de wachters je achterna gaan zodra je de stad binnenkomt. Zij zullen je ofwel een boete geven, ofwel naar de gevangenis brengen en in extreme gevallen willen ze je zelfs doden. Ook zullen winkeliers niks aan je verkopen. En als je echt te ver bent gegaan, zullen zelfs premiejagers je achterna zitten.
Ook jijzelf kunt realistische dingen doen zoals een onderkomen vinden. Dit kan variëren van een krot tot een toren. In dit onderkomen kan je rusten en voorraden opslagen. Het spel is ook realistisch op vlak van winkelen. Als je een winkel volledig uitkoopt, zal je enige tijd moeten wachten eer de winkelier een nieuwe voorraad bezit. Sommige voorwerpen moeten ook nog bewerkt worden, zoals een stuk harnas. Ook hier zal je enkele dagen moeten wachten voor je je voorwerp kan afhalen.
Wat zeer knap is in het spel is de intelligent grammar interpreter. Dit systeem zorgt ervoor dat NPCs geen vastgelegde eigenschappen hebben als naam, job, voorkomen en dat ze geen vastgelegde dialogen met je houden. Zo zullen de dialogen tussen de personages steeds veranderen. Andere features zijn de grote samenhangende wereld, de cyclus van dag en nacht, de weersomstandigheden, dynamische schaduwen en het grote aantal mogelijkheden van interactie.
De game zelf is in real time maar de gevechten zijn turn based. Gevechten zijn makkelijk te besturen maar ook tactisch omdat je de controle hebt over al je teamleden.
De release van Ashes wordt geschat rond eind 2006/ begin 2007. Hier zijn alvast enkele screenshots.
Screenshots
|