Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Nieuws:

Ambitieuze ReRoll geannuleerd


Door Rene Groen op 21-06-2016 om 13:11
Bron: VG247

Het was al enige tijd stil rondom ReRoll, een ambitieus project van ex-Ubisoft ontwikkelaars. Hun doel was een Survival Action RPG te maken waarin ze de gehele wereld speelbaar in kaart wilden brengen.

Bij de aankondiging in 2014 werd al duidelijk dat het project in speelbare segmenten uitgebracht moest gaan worden, te starten met in Montreal. Het doel was om via crowdfunding in-game items te verkopen, maar helaas bleek dit niet genoeg. De zoektocht naar een uitgever liep eveneens op niets uit en om deze reden is nu besloten de game te annuleren.

In een lange brief blikken ze terug op de ontwikkeling die hoopvol begon. Het team produceerde prototypes en had een goede hoop een uitgever te vinden om ze te steunen. Helaas bleek deze interesse er niet te komen en op een gegeven moment was er geen geld meer om de ontwikkeling mee voort te zetten.
quote:
“To secure meetings with top executives at the different events (GDC & E3) we were assisted by an agent that allowed us to meet and pitch to basically everyone in the business. Publishers and investors were excited about the concept. Unfortunately, for many of them, we realised that we were either too expensive for some and not enough ambitious for others (we believed that we were crazy ambitious already!)."

Er waren wel enkele uitgevers die een discussie over de game voort wilden zetten. Enkele maanden werd er aan verschillende pitches gewerkt, gericht naar iedere potentiële uitgever. Twee verschillende uitgevers verliepen erg goed, waarbij één van de bedrijven meer geld wilde investeren en er een volwaardige AAA ervaring van wilde maken. De andere partij was daarentegen juist niet bereid om het geld te investeren dat ze ervoor gepland hadden. Wanneer ze dit op hadden willen vangen zouden ze features en mechanieken moeten verwijderen om te voldoen aan het kleinere budget. Dit bleek niet genoeg, uiteindelijk wilde beide potentiële partners niet genoeg investeren om de game uit te kunnen werken.
quote:
“During that same time, we were meeting with venture funds and investors. Again, pitching ReROLL was awesome. But this time, the crowd was very different. Most of them liked it. But we were not able to get real traction out of those meetings."

Als laatste poging trachtte het bedrijf nog geld te verkrijgen via het Canadian Funding Program. Het applicatieproces is niet zozeer complex, wel duurt het lang om aan hun regels te voldoen. Je mag een project twee keer per jaar aanmelden en enkel de besten krijgen een kleine vergoeding. Helaas werd ReRoll echter meerdere keren geweigerd.

Na al deze afwijzingen dacht het team alsnog een uitgeversdeal gevonden te hebben, tot het punt dat ze een mondelinge overeenstemming hadden. Toen het op het moment van tekenen aan kwam ging de deal echter niet door, zonder dat ze wisten waarom dit was:
quote:
“This is why we are officially announcing that the development of ReROLL is over. We want all of you to know that we gave our best shot and like you, we are extremely disappointed that ReROLL will not become a reality. It sucks. All of this sucks. We know many of you will be disappointed and even pissed. We understand that. We should have been better at communicating our progress. Not to give excuses, but we were caught in the process with potential partners that wished we stayed silent on our progress.”

Gamers die eerder in het spel geďnvesteerd hebben krijgen nu een key voor hun andere titel, Bios.

Backers will receive emails with keys for Bios.


16:34  Sony nog onzeker voor Gamescom
12:56  Achievements Mighty No. 9
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
ReRoll
Type:
Game
Releasedatum:
TBA
Ontwikkelaar:
Pixyul
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media