Vanaf volgende week kunnen iOS gebruikers aan de slag met Super Mario Run en in diverse gameplayfilmpjes werden we alvast lekker gemaakt voor wat komen gaat. Helaas vergaten ze echter één ding te vermelden.
In een interview met Mashable geeft Shigeru Miyamoto aan dat Super Mario Run een permanenten internetconnectie vereist om te spelen. Volgens hem is dit nodig om een beveiliging in te bouwen, zo vertelt hij:
quote: “And also for consumers who are purchasing the game, we want to make sure that we’re able to offer it to them in a way that the software is secure, and that they’re able to play it in a stable environment.
So this is just – based on the current development environment – a requirement that’s been built into the game to support security and the fact that the three different modes are connecting to the network and interacting with one another.”
Miyamoto voegt toe dat de verplichte internetverbinding op gaat voor alle drie de game modi, ondanks dat twee hiervan gericht zijn op de singleplayer.
Op enig punt in de ontwikkeling keek Nintendo nog om de World Tout Story mode offline beschikbaar te maken, echter liepen ze tegen problemen aan hoe de game om ging met scores binnen de Toad Rally en Kingdom modi. Omdat deze twee modi vertrouwen op een netwerk werd besloten om de World Tour mode hier eveneens mee te integreren.
Super Mario Run is vanaf 15 december beschikbaar op iOS systemen.
|