Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

NieR Automata vergelijkt PS4 en Pro


Door Joni Philips op 03-01-2017 om 05:34
Bron: Siliconera

Square Enix maakte samen met Cavia het interessante PlayStation 3 en Xbox 360 project NieR, een uitdagende Role Playing Game met een oudere held in de hoofdrol. Het spel verkocht niet super, maar het krijgt nu toch een opvolger op de PlayStation 4 met een andere set personages.



15:24  Gesloten Crytek studio verder als indiestudio
15:30  Mario Kart 8 krijgt Battle-modus op Switch?
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (107.167.91.xxx) op 03-01-2017 om 09:44
Kan niet wachten om dit op Native 4K op mijn PC te spelen.

MaartenL (Redacteur) op 03-01-2017 om 21:23 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Da fuq is dat?

"ooh, look at this rock! It has no AA! but on PS4 Pro it has!"

"Now we have motion blur on characters!"

W.T.F.

Origineel was ik van plan om een PS4 Pro te kopen maar sorry hoor, zo'n minieme upgrades zijn de prijs absoluut niet waard.

Redneckerz (Redacteur) op 03-01-2017 om 23:21 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ MaartenL:
Paragon en Rise of the Tomb Raider bieden juist weer navenante verschillen als er op een Pro wordt gespeeld, en zo zijn er veel meer spellen.

Het enige nadeel hierin is dat Sony de keuze vrij laat aan ontwikkelaars ''hoe'' ze de Pro gaan ondersteunen, maar ze moeten het wel. Resultaat is dat de ene titel een flink verschil biedt tov de OG PS4, terwijl de ander net aan iets hogere kwaliteit textures aanbied.

Een ''standaard'' is er dus helaas niet.

MaartenL (Redacteur) op 03-01-2017 om 23:58 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Dus, scherpere texturen of een betere framerate rechtvaardigen de aankoop van eigenlijk dezelfde console met een beetje extra specs?

Nog erger zelfs... je moet kiezen tussen details en framerate. Ten eerste had de framerate al op punt moeten zitten en ten tweede zijn die nieuwe texturen of AA gewoon te verwachten van next-gen titels.

Gast (82.176.189.xxx) op 04-01-2017 om 07:34
Die AA is ook maar bulshit aangezien ze 400 procent zoom lieten zien maar denk je echt dat als je 60 fps zoals in t filmpje ik ga kijken of een stren niet hoekig maar rond is whahaha en dat is het probleem van graphics het is nooit goed maar als ik 4k 3200procent inzoem heb ik ook kartels

Redneckerz (Redacteur) op 04-01-2017 om 13:42 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ MaartenL:

Nee, want in titels kunnen de verschillen aanzienlijk zijn - In Paragon worden er sunshafts en extra gras toegevoegd, In Mantis Burn Racing wordt de resolutie een native 4K op 60 FPS.

Een lijstje van titels met dergelijke verbeteringen is hier te vinden:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1324251
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-playstation-4-pro-game-upgrade-guide

Dan je laatste 2 punten:

''Ten eerste had de framerate al op punt moeten zitten''

Dit is een vereiste voor PS4 Pro support. Bestaande PS4 titels moeten minimaal dezelfde performance leveren op de Pro. In de praktijk wordt dit nageleefd. Sterker nog, sommige titels winnen zelfs een paar frames per seconde meer als ze op de Pro worden gespeeld op een 1080p tv scherm. Volg de bovenstaande links voor meer informatie.

''en ten tweede zijn die nieuwe texturen of AA gewoon te verwachten van next-gen titels.''

Laat ik de volgende analogie plaatsen: Waar multiplatform OG PS4 titels opereren rond de equivalente high setting bij de PC versie, is PS4 Pro de ultra setting daarvan. Dat betekent niet dat ze *exact* gelijk zijn, maar de globale setting komt overeen met PC settings op Ultra.

Erg verwonderlijk is dat niet als de resolutie geen native 4K is. De RX480, waarvan een aangepaste variant in de Pro te vinden is, kan met speels gemak titels op 1080p ultra settings aan en heeft nog ruimte over. Daarom zie je bij Pro versies vaak ''rare'' resoluties van 2560x1440 of 3200x1800, en, bij minder veeleisende titels, 3840x2160, als native resoluties. Alles onder 2160p wordt vervolgens door checkerboarding op geschaald naar 2160p. Zelfs met die opschaal is de basis resolutie op een Pro ondersteunde titel al een stuk hoger dan 1920x1080p, en is er dus, vooral voor de beeldkwaliteit, een flinke boost beschikbaar.

Gast (84.31.91.xxx) op 04-01-2017 om 19:19
1 Aanmerking op wat ik hier zo gepost.
YouTube filmpjes zijn vooralsnog niet exact wat je op je tv ziet.
De mannen van eurogamers testen ook veel ps4pro games. En benadrukken iedere keer dat op youtube het verschil klein lijkt. Maar in RL het verschil duidelijk zichtbaar is.
Als ik een vergelijking maak tussen games op de xbox one of op mn pc (RX480 i56600). Dan wint de pc iedere keer dik.
Bv rise of tombraider en witcher 3.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
NieR: Automata
Type:
Game
Releasedatum:
07-03-2017
Ontwikkelaar:
Platinum Games
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media