Na lang wachten zal Skull and Bones volgende week dan eindelijk worden uitgebracht, toch betekent dit niet dat de storm rondom de release dan eindelijk is aan liggen. Bij het bespreken van de verkoopresultaten bij Ubisoft bracht iemand namelijk een interessant punt naar voren wat alles te maken heeft met het prijspunt van de game.
Tijdens een Q&A-sessie werd aan Ubisoft CEO Yves Guillemot gevraagd waarom Skull and Bones een adviesprijs heeft van zeventig dollar. Dit terwijl de game neergezet lijkt te zijn als een live service game, getuige de eerdere aankondiging van de Year 1 Roadmap. Zou het bijvoorbeeld niet beter zijn om Skull and Bones in de markt te zetten middels een free-to-play model?
Guillemot is het echter niet eens met deze stelling. Volgens hem betaal je de volle mep voor Skull and Bones vanwege de schaal, zo ziet hij het als een AAAA-game:
quote: "Je zult zien dat Skull and Bones een volwaardig spel is. Het is een heel groot spel en we denken dat mensen echt zullen zien hoe groots en compleet dat spel is. Het is een echt volledige, triple... quadruple-A-game, die op de lange termijn vruchten zal afwerpen."
Momenteel is er een open beta voor Skull and Bones gaande, die zal lopen tot 11 februari. De beta ondersteund cross-progressie en cross-play, waarbij je maximaal de rank van Brigand kan bereiken, te weten Tier 6, Rank 1. Je progressie is overdraagbaar naar de hoofdgame.
Mocht je de Premium Edition aanschaffen dan kun je drie dagen voor de officiële release aan de slag, en krijg je toegang tot twee extra missies, cosmetische item en een Smuggler Pass om de Premium Battle Pass mee te ontgrendelen. Hierbetaal je dan wel $99,99 voor.
|