Wereldoorlog II zal altijd onveranderd in de geschiedenisboeken blijven staan, toch nemen gamedevelopers wel regelmatig eens een loopje met de feiten. Zo verandert Digital Reality wel een zeer cruciaal punt van de oorlog in hun nieuwste Strategy game, War Front: Turning Point.
Deze Strategy game begint met de dood van Hitler aan het begin van de oorlog. Daardoor is er een andere leider in Duitsland en verloopt de oorlog helemaal anders. Nieuwe voertuigen, wapens en omgevingen die nooit in de echte oorlog het licht zagen, passeren nu de revue. In deze game is dan ook plezier en niet historische accuraatheid het belangrijkste punt.
In de campagnemode kun je met de drie kanten van het conflict spelen. Kun je de Amerikanen en Britten naar Berlijn loodsen voor het Rode Leger? Kun je met het Duitse leger D-Day stoppen en de Russen verpletteren voor ze de Reichstag bereiken? En natuurlijk, kun je met de Russen gewoon het historische pad volgen en gewoon Berlijn bereiken voor de Amerikanen? Elk van de drie partijen heeft zijn eigen technologie en wapens dus een uniek spel voor de drie kanten.
Hoewel War Front realistische aspecten heeft, leggen de ontwikkelaars vooral de nadruk op het plezier. Verwacht daarom veel heftige explosies en de nodige superwapens in deze RTS. De Britten beschikken bijvoorbeeld over een Harrier APC een vliegtuig dat verticaal kan landen en opstijgen en personeel kan droppen. Voor de leek: de Harrier is pas eind jaren zeventig/ begin jaren tachtig ontworpen.
|