In 1998 was de First Person Shooter SiN een klein succes en in mei 2006 bracht Ritual de opvolger. Deze kreeg de naam Sin Episodes en zou in kleine episodes verdeeld worden om zo de ontwikkeling gemakkelijker te maken. Sinds het eerste deel Emergence was het echter angstvallig stil en eind 2006 kwamen de geruchten dat de ontwikkeling gestaakt werd.
Toen werd nog gezegd dat een gebrek aan personeel het probleem was, maar nu blijkt dat Ritual gewoon niet genoeg geld had. Richard Gray, level designer van Ritual, heeft nu verklaard dat de ontwikkeling van de tweede episode werd stopgezet omdat het bedrijf niet genoeg geld had om de game af te werken. Van het eerste deel werden 150.000 exemplaren verkocht, dat was meer dan genoeg om de ontwikkeling van deel 1 te betalen. Er bleef echter niet genoeg geld over om door te gaan tot deel 2 af was. Games maken is dan misschien wel leuk, maar het is niet gemakkelijk voor kleine onafhankelijke developers. Gray wil later wel nieuwe SiN delen maken, maar voorlopig moet men casual games maken voor MumboJumbo.
|