Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Feature:

Hellgate: London - Hunter


Door Joni Philips op 12-08-2007 om 11:37
Bron: Gamed

Eind 2007 brengt Flagship Studios hun eerste game uit met de PC game Hellgate: London, al enkele jaren kijkt heel de PC gamewereld uit naar de actie RPG. Wij bekeken alvast de klassen van de personages.

In de wereld van Hellgate: London is de mensheid onderverdeeld in drie groepen die apart van elkaar leven en onderling strijden. Het is door deze verdeeldheid dat de buitenaardse wezens de wereld zo snel kunnen vernietigen en ze worden gedwongen om samen te werken. Elk van de facties houdt echter vast aan hun eigen principes en elk hebben ze hun eigen krachten en vaardigheden. Daarnaast beschikt elke factie over twee unieke klassen. Mensen met een abonnement op het online gedeelte krijgen kort na de release een derde klasse. Deze klassen wijken nogal sterk af van klassen zoals Tank en Healer, elk van de klassen kent de standaardvaardigheden van bijvoorbeeld de Tank, maar beschikt over unieke vaardigheden om toch interessant te worden. De keuze tussen de Cabalist, de Hunter en de Templar is dus belangrijk. In deze feature bespreken we de Hunter factie.

Hunter: De Hunters (of jagers) vertegenwoordigen de duistere kant van de oude regeringen. Black Ops, de KGB, de CIA, de FBI, MI6 en dergelijke organisaties trainen hun agenten tot het maximum en het is dan ook geen wonder dat heel wat van hen de invasie van de demonen hebben overleefd. Deze mensen beschikten voor de invasie over hypermoderne technologie en waren getraind om zelf een wapen te zijn. Doden is voor hen geen probleem aangezien het doden van andere spionnen een belangrijke taak was voor hen. Momenteel zijn zij dan ook de belangrijkste factie binnen de strijd tegen de demonen. Na de invasie hebben de verschillende agentschappen, die normaal gezien op voet van oorlog met elkaar leven, zich verenigd tot de Hunters. De technologie werd gedeeld waardoor deze groep beschikt over de sterkste wapens.


De Hunter gedraagt zich zoals een jager in het echte leven, hij leeft in het duister en besluipt zijn slachtoffer. Een goede jager is dan ook een ninja of een huurling die je niet ziet komen of gaan. Hij is ook een Ronin, de krijger zonder meester want zonder regering staan ze er alleen voor. Gezien zijn wapens is het ook een Destroyer die alles vernietigt wat op zijn pad komt. Desondanks zal hun missie niet zo gemakkelijk slagen, de demonen zijn sterk genoeg om enkele aanvallen te weerstaan. Om die reden moet een jager op zoek gaan naar de zwakke plek van zijn prooi. De jagers geloven niet in goden en magie, om deze reden zullen ze niet snel spreuken leren. Ook discussies over goed en kwaad gaan ze liever uit de weg, voor hun is de wereld simpel: demonen willen ons doden, wij doden de demonen.

De twee klassen van de Hunters zijn de Engineer en de Marksman. De Engineer toont heel wat gelijkenissen met de Summoner uit de Cabalist factie. Terwijl de Summoner demonen oproept om voor hem te werken, gebruikt de Engineer hiervoor robots. Wegens zijn achtergrond beschikt de ingenieur over moderne technologie die nodig is om krachtige robots te maken. Ongeveer een derde van de vaardigheden van een Engineer draaien rond het gebruik van zijn robot. Deze klasse concentreert zich echter niet alleen op de constructie van robots, ze maken ook hun eigen wapens en mods. Deze mods zijn voorwerpen die je in je wapens plaatst om ze sterker te maken. Voor de rest heeft de klasse geen specifieke focus, je krijgt een hele variëteit aan vaardigheden voorgeschoteld, maar geen enkele springt er echt uit.

Een Engineer heeft wel al deze verschillende vaardigheden nodig, want hij kan niet altijd rekenen op zijn robots. Hij kan namelijk maximaal één robot gebruiken en deze heeft een eigen willetje. Hij is dus niet altijd aanwezig om je te verdedigen. Deze robots, drones genoemd in de game, zweven boven het slagveld omdat het te moeilijk was om hen te laten wandelen. Er zijn vier types drones, zo heb je een tanker die veel schade kan uitdelen of een genezer die jouw leven beschermt, maar je moet dus een keuze maken. De exacte vaardigheden van een drone zullen echter afhangen van het wapen dat je gebruikt hebt om een drone te maken. Als je een raketwerper als basis gebruikt, krijg je drone die raketten afvuurt. Om je drone sterker te maken, kun je kiezen om sterkere wapens te gebruiken of om je robot zelf sterker te maken. Je zult een keuze moeten maken.


Naast deze drones kan een Engineer ook bots oproepen, dit zijn simpelweg zwevende geweren. Ze hebben geen AI en verdwijnen eens ze hun munitie hebben opgebruikt. Nadien duurt het even voor je diezelfde bot kunt oproepen. Je kunt ze dus vergelijken met de elementaire magie van de Summoner. Het is ook gemakkelijk om meerdere bots op te roepen, maar er kan maar één bot van elk type aanwezig zijn. Aangezien er vier verschillende bots bestaan, kun je er dus vier gebruiken. Dit zijn de Rocket Bot, de Inhibitor Bot, de Haste Bot en de Nanobots. Voor het gebruik van die laatste zul je wel een Haste Bot nodig hebben. Elk van de types bots vuurt krachtige wapens af. Bots dienen dan ook om de vijanden flink in de problemen te brengen, maar ze leiden de monsters niet af. Monsters vallen de bots niet aan.

De Marksman is een snelle vechtersbaas die, door het gebruik van geweren en granaten, de monsters alleen een kopje kleiner maakt. De speelstijl van deze klasse kan vergeleken worden met de Evoker die een hoge snelheid en veel destructieve kracht heeft. Het spelen met een Marksman is wel een pak lastiger dan met Evoker omdat een Marksman speelt als een personage in een FPS. Goed kunnen richten is dan ook van groot belang. Het maakt echter niet uit op welke plaats je een vijand raakt, een schot in het hoofd doet niet meer schade dan een schot in het been. Als je stilstaat wanneer je op de vijand schiet, kun je wel een extra schadebonus verdienen. Een goede Marksman zal dan ook moeten kiezen of hij stilstaat met het risico dat de vijand hem raakt, of hij schiet terwijl hij loopt waardoor het veel langer duurt.


11:42  Nieuwe video Stranglehold
11:33  World in Conflict demo krijgt datum
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Hellgate: London
Type:
Game
Releasedatum:
02-11-2007
Ontwikkelaar:
Flagship Studios
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media