Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Jak X: niet zomaar een kartgame!


Door Jochem op 20-05-2005 om 15:39
Bron: PlayStation-E3

Er zijn intussen 3 games van Jak verschenen en iedereen dacht dat er geen spellen meer zouden komen met deze held in de hoofdrol. Maar schijn bedriegt: Jak keert dit jaar nog terug met de harde kartgame Jak X: Combat Racing.

Er zijn vandaag een paar vragen gesteld aan Evan Wells en Christophe Balestra van Naughty Dog. Erg veel nieuwe dingen vertelden ze echter niet. Wel leuk is dat ze wisten te melden dat de karts net zo groot zullen zijn als in de voorgaande spellen van Jak in plaats van de kleine karts zoals in Mario Kart: Double Dash!!

Evan Wells vertelde ook dat er verschillende personages zullen terugkeren in Jak X: Combat Racing. Zo zullen onder andere Ashelin en Pecker over de parcours gaan scheuren. Jak X: Combat Racing is overigens ook voorzien van een degelijke online mode. Hier komt de gehele interview:

quote:

Was het moeilijk om een verhaal te verzinnen dat de combinatie van de wereld van Jak met het racegenre kon rechtvaardigen?

Evan Wells, co-president: Het was zeker niet eenvoudig om een verhaal te verzinnen. Racen om de wereld te redden werkt niet. Dat is afgezaagd. Maar we hebben een erg creatieve creative director in het team, Daniel Arey. Hij heeft alle verhalen voor Jak 1 tot en met 3 geschreven en heeft ook voor Jak X schitterend werk afgeleverd.

Hij heeft de verhaallijn persoonlijker gemaakt voor Jak en zijn vrienden. Het gaat om karma, het lot en het verleden dat je achtervolgt. Krew (de zwaarlijvige misdadiger en wapensmokkelaar uit Jak II) heeft altijd geweten dat hij te maken had met louche types die hem maar wat graag uit de weg wilden ruimen. Daarom heeft hij een testament opgemaakt in de vorm van een reeks videoberichten die Jak, Daxter en hun vrienden erin luizen zodat ze voor hem moeten racen om het kampioenschap in zijn thuishaven winnen.

Er staat echter meer op het spel dan een beker of een troffee. De winnaar van het kampioenschap wordt de heersende misdaadfamilie van de stad. Het komt erop neer dat Krew Jak wil gebruiken om de overwinning te behalen, zodat hij postuum de onsterfelijkheid bereikt. Iets waar hij bij zijn leven nooit in is geslaagd.

Hoe heb je vermeden dat Jak X gewoon de zoveelste kartgame werd?

EW: We doen al het mogelijk om daarin te slagen. Dat is niet wat we willen, maar we willen de typische kartgame-elementen, zoals een wending in hun geluk, de fotofinish en de power-ups die ervoor zorgen dat de beginnelingen op een gelijk niveau tegen ervaren gamers kunnen rijden, ook niet vergeten.

Wat we niet wilden overnemen, waren de vele kinderachtige achtergronden, de racers met de grote hoofden en de te kleine karts. We wilden trouw blijven aan de wereld van Jak en Daxter en dat betekent auto's met normale afmetingen en het niveau van volwassenheid, lef en explosiviteit dat je van een J&D-game verwacht.

Maken de meeste vaste Jak-personages hun opwachting? Zijn er veel nieuwe gezichten?

EW: Ja, al onze favorieten, zoals Ashelin, Pecker, Sig, Torn en Kleiver zijn terug. We introduceren dit keer ook een aantal nieuwe personages. Zo hebben we Razor, de beste racer uit de stal van de rivaliserende misdaadfamilie en GT Blitz, de televisiereporter die deze evenementen op de buis brengt. Hij zet Jak en Daxter aan om steeds meer chaos en vernieling te veroorzaken, omdat dat hogere kijkcijfers oplevert.

On line-gamen vormt ook een belangrijk onderdeel van de Jak X-ervaring. Naar welke features kunnen netwerkgamers uitkijken?

EW: We proberen zoveel mogelijk voor hen te doen. We hebben clans, 'buddies' en spelersranglijsten, zodat je naam op het on line-scorebord verschijnt. We bekijken ook of er belangstelling is voor on line-toernooien. We willen ervoor zorgen dat het een volwaardige en leuke on line-ervaring wordt.

Christophe Balestra, programmeur: een van de coole dingen is dat we een open kanaal voor headset-ondersteuning hebben, zodat je op elk moment met je mede-gamers kunt praten. Je hoeft niet op een knop te drukken. Je kunt zelfs in de lobby met ze praten.

EW: Je kunt er eigenlijk je gewone telefoonlijn mee vervangen (lacht). Je kunt gratis het hele land bellen door Jak X te spelen. Dus als je bijvoorbeeld met je vader wilt bijkletsen, zet je Jak X aan en speel je samen een game.

We hebben al drie Crash Bandicoot-games en vervolgens Crash Team Racing gehad en nu hebben we drie Jak-games en Jak X. Zal Jak and Daxter hetzelfde lot ondergaan als Crash of ben je van plan om deze game nog een tijdje te koesteren?

EW: De gelijkenis is puur toeval en het was nooit de bedoeling dat het zo zou uitdraaien. De reden waarom Jak and Daxter nooit op die manier zal eindigen, is dat Crash Bandicoot nooit eigendom van Sony of Naughty Dog is geweest. De game zat altijd onder Universal-licentie. Dus toen we overstapten op Jak and Daxter, kon Universal doen wat ze wilden met Crash. Daarom werkten andere ontwikkelaars aan de game en wat er met de opvolgers gebeurde, is bekend. Maar Jak and Daxter zit onder licentie bij Sony, en Naughty Dog zal met Sony blijven samenwerken zolang de games goed en populair zijn.

Sly staat op het punt in zijn derde game te verschijnen en dat betekent dat Sucker Punch binnenkort klaar is voor een spin-off. Heb je bepaalde suggesties voor hem?

EW: Ik vind al hun minigames leuk. Ik denk dat er een hele hoop mogelijkheden zijn om een van die games verder uit te werken of er een soort Crash Bash-achtige game van te maken. Ik denk dat ze een geweldige wereld en een geweldige art-stijl hebben. En ik denk dat zij, net als wij hier met Jak X proberen aan te tonen, een reeks erg veelzijdige personages hebben die in heel verschillende games kunnen aantreden.


18:13  Nintendo opent Metroid Prime: Hunters site
15:29  Nieuwe beelden Pokémon XD: Gale of Darkness
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Erik Driessen op 21-05-2005 om 22:41 [Niv: 2 / Exp: 103]
Toch een game om een beetje naar uit te kijken

Gast (80.127.34.xxx) op 01-06-2005 om 14:57
o god heb ie jak x nog nie gespeeld? :?

Gast (213.46.206.xxx) op 23-04-2006 om 16:29
jak x vet spel *D _O_ :)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Jak X: Combat Racing
Type:
Game
Releasedatum:
04-11-2005
Ontwikkelaar:
Naughty Dog
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media