Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Nieuws:

Sony: 'Facebook publiek om WoW te verslaan.'


Door Joni Philips op 17-06-2009 om 17:01
Bron: Videogamer

Momenteel overheerst World of Warcraft de MMO wereld, maar in een ver verleden overheerste Sony Online Entertainment die wereld met EverQuest, welke in 1999 online ging.

EverQuest is ondertussen tien jaar oud, maar dat hindert het spel niet. De game wordt nog altijd gespeeld door duizenden gamers. Om deze tiende verjaardag te vieren sprak EverQuest Lead Designer Ryan Barker met VideoGamer. In het interview voorspelde hij onder andere wat een MMO moet doen om World of Warcraft van de kaart te vegen. Als je World of Warcraft wil verslaan, moet je bepaalde barrières doorbreken.

Als je nu met een MMO begint en wil spelen met je vrienden, moet je hopen dat zij op de server zitten en op ongeveer hetzelfde moment gestart zijn zodat iedereen ongeveer even sterk is. Als je die sociale verschillen kunt overwinnen, dan kun je World of Warcraft verslaan. Barker denkt constant na over deze ultieme MMO en hij wordt hierbij geïnspireerd door Facebook.

Op Facebook maakt het niet uit hoe lang je al geregistreerd bent. Facebook toont aan dat veel mensen geïnteresseerd zijn om deel te nemen aan een internetgemeenschap en casual games te spelen. Op een gegeven moment gaat iemand een MMO maken die deze groep aanspreekt en een miljard abonnees gaat halen. Wat voor MMO het wordt, is niet duidelijk. Volgens Barker moet het zeker geen traditionele fantasy MMO worden, het is zelfs mogelijk dat de sociale interacties gaan primeren en dat de rest er pas later bij komt.



18:51  Chronos Twins naar WiiWare
16:42  Visceral niet klaar voor onthulling Dead Space 2
 Reacties (26)
 Pagina: 1 | 2
Cervantes op 17-06-2009 om 17:04 [Niv: 117 / Exp: 5871]
WOW is niet te verslaan.

Akatora op 17-06-2009 om 17:05 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Toevallig is dat geen Free Realms? Of anders maakt SOE wel iets waarvan we niks weten, als het goed is werken ze nu The Agency, DC Universe Online en Free Realms. Een secret game achter de rug??

Gast (62.38.240.xxx) op 17-06-2009 om 17:11
Leip, maar WoW hoeft niet verslagen te worden. Mensen die het leuk vinden spelen het gewoon. Als een gratis spel meerdere leden heeft, dan heeft het WoW alsnog niet verslagen omdat WoW altijd nog betalende leden heeft.

gr. Nelus

Gast (88.159.243.xxx) op 17-06-2009 om 17:18
Als ze echt iets baanbrekends willen doen, dan ze moeten ze es een keer mmo's mooie graphics geven, en niet crap graphics zzoals world of warcraft :r :r

Velqor op 17-06-2009 om 17:20 [Niv: 191 / Exp: 9548]
WoW is al bijna verslagen en dat merken ze daar zelf ook. Ik speel bijvoorbeeld nog wekelijks een keertje op de server Genjuros die nu ook behoorlijk leeg begint te lopen.. Misschien omdat WoW verouderd is misschien omdat de content tegenwoordig te weinig is.. wie weet.

Wat ik wel weet is dat Aion na een maand al een 3 miljoen spelers heeft in alleen nog maar china en japan.. dat word denk ik de WoW-killer. Ik heb er na de Beta in ieder geval erg zin in, zo'hé wat zit die game goed in elkaar

Gast (94.209.211.xxx) op 17-06-2009 om 17:30
Sony helpt bij ontwikkeling FF14 online en wil het een wow-beater maken?

Cervantes op 17-06-2009 om 17:38 [Niv: 117 / Exp: 5871]
Dellion door wat? Ik speel het niet. Maar vertel ben echt benieuwd

Oh btw its a matter of time tot dat spel vol zit met bots

Gewijzigd door Cervantes op 17-06-2009 om 17:38

Gast (77.163.215.xxx) op 17-06-2009 om 17:52
Dellion door wat? Ik speel het niet. Maar vertel ben echt benieuwd

Bedoel je hiermee aion of wat?

Velqor op 17-06-2009 om 17:52 [Niv: 191 / Exp: 9548]
Ik hé hierboven

JasperCLA op 17-06-2009 om 18:14 [Niv: 94 / Exp: 4675]
Laat maar komen, maak het aub niet zo verslavend als wow

Armada op 17-06-2009 om 20:15 [Niv: 1 / Exp: 48]
Als je van een MMORPG een virtuele IM gaat maken heb je geen MMORPG meer...? 0.o

D: op 17-06-2009 om 21:35 [Niv: 172 / Exp: 8612]
En laten we niet vergeten dat EA ultima online kapot heeft vermoord. Dikke vinger dus.

Velqor op 17-06-2009 om 21:54 [Niv: 191 / Exp: 9548]
D:

Maar EA is wel geniaal met Warhammer online.
Maar hoe komen jullie zo bij EA?

Stammetje91 op 17-06-2009 om 22:03 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Ze hebben wel een punt, je moet meerdere dagen (letterlijk) aan speeltijd in een MMO steken voordat je op max level zit. En al begin je gelijk met vrienden, speelt de een altijd meer dan de ander.

Ik geloof wel dat dit een belangrijke barriere hiervoor is.

Wii gamer op 17-06-2009 om 22:12 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Niemand verslaat WoW. Niemand.

Gast (94.209.211.xxx) op 17-06-2009 om 22:19
Naar mijn mening kan WoW makkelijk verslagen worden, maarja helaas deel ik niet de mening van de meerderheid en vinden grote groepen mijn idee:en voor mmo's niet geweldig.

Jammer, want ik heb wel zin in een leuke mmo-rpg

Krumpy7 op 17-06-2009 om 23:36 [Niv: 6 / Exp: 325]
Warhammer was echt ruk sorry maar WoW gewoon de beste Mmo .. denk dat het de fantasy setting is die het em doet (nee ik speel geen wow)

D: op 17-06-2009 om 23:54 [Niv: 172 / Exp: 8612]
@ dellion; omdat er gedaan wordt alsof everquest de mannelijkheid zelfe was terwijl die troep verbleekt bij echte mmorpgs zoals UO. 100x uitgebreider dan zelfs world of warcraft bedoel maar.. en dan komen die grapjurken aan met everquest

Dus wat is dit, soort van clash of the noobgames ofzo haha.

(enige reden dat ik EA noem is omdat dat schijtbedrijf uo heeft gemold met hun artywhore mechanismes en systeem vernielende patches die ze tot op vandaag nogsteeds uitbrengen om de laatste uo spelers weg te jagen.)

All in all is het gewoon een feit dat de enige reden dat wow zo groot is geworden de leegloop van UO freeshards was door SE en ML en client corrupterende kutpatches. Die leegloop heb ik namelijk meegemaakt.

En wat is wow? Grinden grinden grinden en repetieve quests doen, je reet versieren met artifacts en zelfmoord aankondigen op de forums. Gaaf hoor.. je kunt nieteens je eigen huizen bouwen en 100% inrichten.. je hebt nieteens een fatsoenlijke pvp man.. beetje level / arty based pvpen nou dan ben je gaaf zeg.

Gewijzigd door D: op 17-06-2009 om 23:57

Danny Jonker op 18-06-2009 om 00:31 [Niv: 15 / Exp: 744]
Als jullie nou gewoon allemaal Mortal Online gaat spelen, dan komt het allemaal goed.
Het is wel voor de hardcore-MMO'er.

Velqor op 18-06-2009 om 00:32 [Niv: 191 / Exp: 9548]
WAR speel ik nog steeds dagelijks en iig mijn favoriete MMORPG en IK kan het weten , MMORPG speler sinds mijn geboorte lol alles heb ik gespeeld en toch speel ik nu nog steeds WAR dat zegt toch wat?
Okéee.... het zegt ook wat dat ik WoW , WAR , Aion , en LOTRO nu allemaal speel maar daar gaat het nu niet om

D: op 18-06-2009 om 01:16 [Niv: 172 / Exp: 8612]
@Danny jonker. Ja dat overweeg ik serieus maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het een deprimerend vooruizicht vind om de hele dag weer op mn reet voor een monitor te zitten kijken, dus ik denk dat het een kans van 10% heeft dat ik het daadwerkelijk ga spelen.

Gast (58.9.246.xxx) op 18-06-2009 om 06:22 [Niv: 9 / Exp: 467]
MMO's zuigen en zijn aan het aftakelen. Zie de aankondiging van Final Fantasy XIV. Wat deze heer goed ziet is dat juist de casualmarkt opkomt, niet de hardcoremarkt. De enige manier om MMO's populair te maken is door ze meer casual te maken. WoW is al een stuk toegankelijk dan de MMO's daarvoor en dat zal alleen nog maar toe moeten nemen om het genre interessant te houden.

Gast (58.9.246.xxx) op 18-06-2009 om 06:22 [Niv: 9 / Exp: 467]
MMO's zuigen en zijn aan het aftakelen. Zie de aankondiging van Final Fantasy XIV. Wat deze heer goed ziet is dat juist de casualmarkt opkomt, niet de hardcoremarkt. De enige manier om MMO's populair te maken is door ze meer casual te maken. WoW is al een stuk toegankelijk dan de MMO's daarvoor en dat zal alleen nog maar toe moeten nemen om het genre interessant te houden.

Ook moet betaling door microtransacties opkomen, want dit betaalmodel is niet interessant voor de meeste casuals.

Velqor op 18-06-2009 om 07:47 [Niv: 191 / Exp: 9548]
Antica

WAR gaat waarschijnlijk ook Microtransacties doen, als de rest hier nou ook aan begint.

D: op 18-06-2009 om 15:29 [Niv: 172 / Exp: 8612]
fuck casual, casual is trammy.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
World of Warcraft
Type:
Game
Releasedatum:
11-02-2005
Ontwikkelaar:
Blizzard Entertainment
Uitgever:
Vivendi Games
Media:








Meer media