Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Nieuws:

StarCraft II kent geen LAN ondersteuning


Door Rene Groen op 30-06-2009 om 14:11
Bron: Inc Gamers

Ook zo'n zin in StarCraft II, en dan vooral om het in een lokaal netwerk met je vrienden te spelen? Dan is er helaas slecht nieuws te melden.

Rob Pardo van Blizzard heeft namelijk bekend gemaakt dat het spel helemaal geen LAN optie kent. Wil je multiplayer spelen, dan zul je naar Battle.net moeten, aldus Pardo:

quote:
'We don’t have any plans to support LAN, we will not support it. The only multiplayer available will be on Battle.net.'


Als reden voert Blizzard aan dat Battle.net de beste optie is om een kwalitatieve multiplayer aan te bieden. Vele opties, zoals communicatie, achievements en het nagaan van statistieken, lopen via de service en daarvoor dienen gamers ingelogd te zijn, hetgeen via een LAN niet mogelijk is.


14:14  Vrouwen gamen meer in Amerika
14:06  Halo 3: ODST kent open wereld
 Reacties (20)
 Pagina: 1
LordDusk op 30-06-2009 om 14:12 [Niv: 28 / Exp: 1377]
Zullen ze wel wat voor uitvinden, was toen ook met DemiGod, eerst geen LAN Support, toen kwamen de fanatiekelingen, die hebben het geinplant, en toen kwam een kleine 2 dagen daarna een officiele pats met daarin Lan...

Dit is waarschijnlijk wel een reden waarop ik hem ga laten liggen, totdat er daadwerkelijk een LAN functie te verkrijgen is.

Gewijzigd door LordDusk op 30-06-2009 om 14:13

Fiercy Dragon op 30-06-2009 om 14:16 [Niv: 66 / Exp: 3297]
Op een LAN kan je vaak ook wel via battle.net spelen, overal zit tegenwoordig een werkende internetaansluiting...

Natuurlijk is het wel jammer dat het er niet in wordt gedaan bij zon multiplayer game...

LordDusk op 30-06-2009 om 14:19 [Niv: 28 / Exp: 1377]
Ik heb een 6 maandelijkse Lan op mijn oude school , en daar hebben wij dus GEEN internet...

MaartenL (Redacteur) op 30-06-2009 om 14:30 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Nja, dan maar via Battle.net lannen thuis

Maar owee! als ik lag heb -.-

Fiercy Dragon op 30-06-2009 om 14:31 [Niv: 66 / Exp: 3297]
'een 6 maandelijkse lan'

en die andere 6 maanden heb je les?

Gast (62.194.95.xxx) op 30-06-2009 om 14:32
is natuurlijk om piraterij tegen te gaan. zo moet iemand em wel officieel kopen. want een lan optie is natuurlijk er zo in gezet.

MaartenL (Redacteur) op 30-06-2009 om 14:51 [Niv: 472 / Exp: 23598]
@ LordDusk: DemiGod is overigens één van de meest gepirate games ooit. Niet verwonderlijk dat de fanatiekelingen LAN wouden aangezien ze zelf niet konden spelen via internet met een pirate-key

GPG heeft toch maar weer toegegeven uiteindelijk maar denk maar niet dat Blizzard zich zo makkelijk zal laten doen

LordDusk op 30-06-2009 om 15:33 [Niv: 28 / Exp: 1377]
@Fiercy Dragon, nee om de 6 maanden 1

Thejoker op 30-06-2009 om 16:16 [Niv: 36 / Exp: 1798]
fail.

The Source op 30-06-2009 om 16:46 [Niv: 26 / Exp: 1302]
Jammer, had graag op een LAN tcp/ip functie gehoopt. Ik denk dat LordDusk gelijk heeft en dat er vast wel een patch komt voor lan ondersteuning. Want hoe gaan ze dit anders doen in Koreaanse competities waarbij ze natuurlijk zo min mogelijk traffic vanaf het Internet moeten hebben en security issues. Toch kan ik niet wachten tot Diablo 3 en Starcraft 2, you want a piece of me, boy?

Robert op 30-06-2009 om 17:14 [Niv: 206 / Exp: 10294]
waarom geen lan?!
Wat een slechte rede!

Gewijzigd door Robert op 30-06-2009 om 17:14

Gast (84.81.221.xxx) op 30-06-2009 om 18:56
Achievements =D

Jonezy op 30-06-2009 om 18:59 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Hoe willen ze dat op toernooien dan gaan doen
Mocht het echt zo zijn, dan vind ik dit een slechte zaak.

Fiercy Dragon op 30-06-2009 om 19:38 [Niv: 66 / Exp: 3297]
@jonezy

op toernooien zal blizzard echt wel zo slim zijn om op één of andere manier sponsor te worden van zon toernooi en gewoon een battle.net servertje daar neerzet zodat ze lkkr kunnen cashen

Stammetje91 op 30-06-2009 om 21:48 [Niv: 302 / Exp: 15113]
@Jonezy
Lijkt mij dat ze iedereen gewoon in laten loggen op hun eigen account? Lijkt me niet meer dan logisch. Er is op toernooien altijd wel een internetverbinding te vinden volgens mij hoor.

Gast (94.212.135.xxx) op 30-06-2009 om 23:46
Ik wil eigenlijk maar 1 ding weten. Hoe zit het met de responstijd? M.a.w. je Ping.


Het komt namelijk hier op neer:

Speel je op een lokaal netwerk, waarbij er dus dataoverdracht plaatsvindt tussen 2 of meerdere netwerkadapters binnen het lokale netwerk en er alleen gecontroleerd wordt via Battle.net of iedereen wel een legale CD-key heeft, of is er sprake van een verbinding waarbij iedere computer een constante verbinding heeft met een externe battle.net server welke de game 'host' en de datapakketten distribueerd onder de verbonden clients. Dataoverdracht vindt dus plaats vanaf bijvoorbeeld je eigen systeem, verder naar de b.net server die ergens in de buurt staat, en dan weer terug naar andere spelers die in dezelfde game zitten.


Dit is momenteel namelijk nog niet bekend en ik zou hier graag wat meer over willen weten.

Gast (94.212.135.xxx) op 30-06-2009 om 23:51
Ohja, vergeten uit te leggen:

Bij de verbinding waarbij b.net de game 'host' zal er dus sprake zijn van een veel grotere responstijd (afhankelijk van de afstand tot de server) dan wanneer de game lokaal gehost wordt, dit eerste is naar mijn mening onwenselijk omdat je, zeker wanneer je lokaal een potje speelt, zo'n laag mogelijk ping wil hebben.


't Momenteel dus wachten op officieel bericht van blizzard...

Zuigertje op 01-07-2009 om 05:44 [Niv: 118 / Exp: 5884]
.

Gewijzigd door Zuigertje op 01-07-2009 om 07:10

Gast (87.195.129.xxx) op 01-07-2009 om 09:58
Lijkt mij dat hiervoor de reden gewoon is dat ze hamachi en overige illegale praktijken willen voorkomen.

Gast (94.209.211.xxx) op 01-07-2009 om 15:19
wss willen ze zo piraterij een beetje terugdringen, maar of fanatiekelingen maken het zelf of het komt in een patch

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
StarCraft II: Wings of Liberty
Type:
Game
Releasedatum:
27-07-2010
Ontwikkelaar:
Blizzard Entertainment
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:








Meer media