Eind dit jaar is het alweer tijd voor het derde deel van Fable. Dit keer is de game grofweg in te delen in twee stukken: het omver werpen van de heersen uit Albion en het overnemen van zijn positie, inclusief het maken van beslissingen.
In gesprek met 1Up Podcast gaat Molyneux echter niet in op de verhaallijn, maar op de co-op die eveneens weer aanwezig zal zijn. Deze co-op moet dit keer nog verder gaan, zo kunnen mensen als hun eigen held bij een ander 'binnen lopen', inclusief hun hond en met al hun unieke, zelfgemaakte wapens. Terwijl je dit doet ben je niet gebonden aan de camera, je kunt gaan en staan waar je wilt, zonder dat je co-op partner naast je hoeft te staan.
Het uitnodigen van een andere speler kan echter consequenties hebben. Schade die ze aanrichten is blijvend, en wanneer iemand flink huis zal houden in jou wereld kan je hier dus nog lang aan herinnerd worden.
Ook het nieuwe 'touch'-systeem heeft zijn uitwerking in de co-op. Dit systeem, waarbij expressies nog meer invloed moeten hebben, zorgt er bijvoorbeeld voor dat je samen hand in hand loopt of dat je de co-op partner mee sleept naar je eigen kerker, maar bedenk wel: "what happens in the dungeon stays in the dungeon."
Meer informatie over Fable III vinden jullie in onze First View.
|