De één speelt zijn game het liefst op de makkelijkste stand, de ander zoekt echter de uitdaging en start meteen in de lastigste stand. Voor The Witcher 2 zul je deze keuze eveneens moeten maken, maar denk wel even na voordat je de knoop door hakt.
De game kent namelijk een insane moeilijkheidsgraad, en zoals de naam al doet vermoeden is deze daadwerkelijk insane. Mateusz Kanik legt in een interview uit dat dood gaan binnen het spel namelijk echt het einde is en je vervolgens geheel opnieuw kunt beginnen. Natuurlijk kun je tussendoor gewoon saven, maar deze worden ongedaan gemaakt nadat je bent overleden. Gelukkig lijkt er wel enige nuance aangebracht te gaan worden:
quote: "Of course we plan to have a resurrection scroll, maybe DLC or something. You'll see."
Het uitspelen doe je overigens niet voor niets in deze stand, er zal een speciale beloning tegenover komen te staan, maar wat dit is willen ze nog niet bekend maken.
De ontwikkelaar verwacht verder dat speed runs vrijwel onmogelijk zullen zijn omdat de monsters niet alleen lastiger zijn om te verslaan, maar tevens lastiger zijn om te ontlopen. Om dit te bewerkstelligen krijgen ze speciale mogelijkheden om de Witcher te vangen.
Gamers die verder het origineel gespeeld hebben kunnen hun savegame gebruiken voor deze sequel. Je keuzemogelijkheden uit het eerste deel worden meegenomen in het verhaal van deel twee, waarbij er kleine veranderingen zullen zijn. Tevens is er een optie om wapens en bepantsering te importeren, echter kun je geld niet mee nemen omdat de balans in de game dan zoek is.
|