Vorige week leerden we dat Twisted Metal uitgesteld was naar 2012, toen met de uitleg dat ze simpelweg meer tijd nodig hadden. Vandaag gaat hij hier iets dieper op in.
Jaffe legt uit dat Twisted Metal een product moet worden die ieder van je Euro's waard is en om dit te bewerkstelligen hadden ze extra maanden ontwikkeltijd nodig om de game te polijsten. De vertraging is niet gedaan om de najaarsreleases te ontlopen, ze willen de extra tijd besteden om de multiplayer beter te maken.
Volgens Jaffe is het beter om gamers nu tijdelijk geërgerd te laten zijn op de korte termijn dan dat ze een haatgevoel jegens het bedrijf hebben voor de rest van hun leven. Het zou weliswaar prima mogelijk zijn om de game op zijn release uit te geven, echter verdienen spelers het beste en dat is dan niet wat ze krijgen. Dit verdienen ze echter wel, getuige het geld wat ze voor een game neerleggen.
Enkele voorbeelden waar het bedrijf aan zal werken zijn het fintunen van het Iron Maiden baasgevecht, het balanceren van de verkregen XP en het verkrijgen van items in split screen. Het zijn slechts een klein aantal voorbeelden, zo moeten we denken aan ongeveer 250 van dit soort elementen.
|