Met een 85-score wist Kingdoms of Alamur: Reckoning veel indruk te maken, tegelijkertijd had dit consequenties voor een ander project, zo leren we nu.
In een interview legt voormalig Iron Lore medewerker Arthur Bruno uit dat er plannen waren om Titan Quest 2 te ontwikkelen, maar dat deze plannen overboord werden gegooid om aan Kingdoms of Amalur: Reckoning te kunnen werken.
Het idee voor Titan Quest 2 kwam vrijwel direct na de ontwikkeling van het origineel, echter liet uitgever THQ weten dat er geen interesse was in wederom een PC-only titel, in plaats daarvan wilden ze een nieuwe, multi-platform IP zien.
quote: “We were all set to begin development with THQ when [it] suddenly pulled the plug and decided to buy Big Huge Games instead.
From what I heard, once BHG got Ken Rolston to sign on, THQ basically wet [its] pants and couldn’t buy them fast enough.”
Iron Lore kon helaas geen andere uitgever vinden en ging uiteindelijk kopje onder. THQ kwam vervolgens zelf ook in de financiële problemen en besloot Big Huge Games te verkopen aan 38 Studios, die uiteindelijk een samenwerking aan gingen met Electronic Arts om Kingdoms of Amalur: Reckoning af te maken.
Bruno zelf trok zijn eigen plan en zetten met enkele andere oud-Iron Lore medewerkers de studio Crete Entertainment op. De indie studio had recentelijk een succesvol Kickstarter project om Grim Dawn te kunnen maken, gebouwd op de source engine van Titan Quest.
|