Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Nieuws:

Plannen voor Titan Quest 2 geschrapt


Door Rene Groen op 14-05-2012 om 15:14
Bron: Strategy Informer

Met een 85-score wist Kingdoms of Alamur: Reckoning veel indruk te maken, tegelijkertijd had dit consequenties voor een ander project, zo leren we nu.

In een interview legt voormalig Iron Lore medewerker Arthur Bruno uit dat er plannen waren om Titan Quest 2 te ontwikkelen, maar dat deze plannen overboord werden gegooid om aan Kingdoms of Amalur: Reckoning te kunnen werken.

Het idee voor Titan Quest 2 kwam vrijwel direct na de ontwikkeling van het origineel, echter liet uitgever THQ weten dat er geen interesse was in wederom een PC-only titel, in plaats daarvan wilden ze een nieuwe, multi-platform IP zien.
quote:
“We were all set to begin development with THQ when [it] suddenly pulled the plug and decided to buy Big Huge Games instead.

From what I heard, once BHG got Ken Rolston to sign on, THQ basically wet [its] pants and couldn’t buy them fast enough.”

Iron Lore kon helaas geen andere uitgever vinden en ging uiteindelijk kopje onder. THQ kwam vervolgens zelf ook in de financiële problemen en besloot Big Huge Games te verkopen aan 38 Studios, die uiteindelijk een samenwerking aan gingen met Electronic Arts om Kingdoms of Amalur: Reckoning af te maken.

Bruno zelf trok zijn eigen plan en zetten met enkele andere oud-Iron Lore medewerkers de studio Crete Entertainment op. De indie studio had recentelijk een succesvol Kickstarter project om Grim Dawn te kunnen maken, gebouwd op de source engine van Titan Quest.


15:20  Game Informer beloont en bestraft
14:18  UK Charts: Sniper Elite V2 houdt stand
 Reacties (2)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 14-05-2012 om 16:06 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Damn you THQ

TQ was één van de betere Diablo klonen die uit zijn gekomen... Nja, nu ze de pre-orders van Diablo 3 zien, hebben ze er misschien toch spijt van gehad dat ze deze PC Only titel niet hebben uitgebracht xD

En Kingdoms of Amalur was nu ook niet echt zo'n super game.

Boogieboyz op 14-05-2012 om 20:38 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Ehh sorry maar dat is dan toch echt jou probleem. Als ik hiervan begrijp dat we ipv TQ2 Amalur kregen dan geef ik ze een dikke thumbs up.

Zal best dat TQ een van de betere Diablo clones was maar ze waren niet de enige, er zijn nog zat andere games als bvb Torchlight. Ik maal er iig niet om dat Iron Lore is opgerot.

*editje* Ik bdoel, je beschildert THQ als een soort EA of Activision. Zo erg zijn ze toch niet?

Gewijzigd door Boogieboyz op 14-05-2012 om 22:39

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Titan Quest
Type:
Game
Releasedatum:
30-06-2006
Ontwikkelaar:
Iron Lore Entertainment
Uitgever:
THQ Inc.
Media:








Meer media