Met The Witcher 2: Assassins of Kings kregen we eerder dit jaar een zeer goed vervolg, tegelijkertijd is de ontwikkelaar nog lang niet klaar met de game.
CD Projekt RED reist namelijk af naar de Gamescom om aldaar de REDkit te introduceren. Het betreft een manier voor modders om complexe en non-lineaire avonturen in de wereld van The Witcher 2 te creëren. Veel meer wil de ontwikkelaar echter nog niet kwijt over de tool, dit doen ze pas volgende week, alwaar afwezigen tevens hun booth kunnen bezoeken in Hall 10, Booth E60.
Over het bedrijf gesproken, CEO Konrad Tomaszkiewicz geeft in een interview aan dat volgens hem alle downloadable content en add-ons voor games gratis moeten zijn. Het is de visie van de studio dat het een stuk serviceverlening is voor de consument die je product heeft gekocht en hier horen geen extra kosten aan verbonden te zijn.
quote: “Back when retail games were dominant, we had expansion packs. These were really large chunks of content, which were worth their price. If today’s DLCs offered the same amount of content, they would be worth paying for, but in most cases players think they are overcharged for what they receive."
|